Pinterest yrityskäytössä

Tämä perustason kaksiosainen koulutus on tarkoitettu yrityksille, jotka haluavat hyödyntää Pinterestiä yrityksensä viestinnässä ja markkinoinnissa. Yrityksellä ei tarvitse olla Pinterest-tiliä jo käytössään, vaan se luodaan koulutuksen aikana.

Pinterest on somepalvelu, jossa jaetaan kuvia ja videoita visuaalisiksi kokoelmiksi. Yrityskäytössä Pinterestin avulla voi tuoda esille omaa osaamistaan, palveluita ja jakaa asiakkaille lisäarvoa tuottavaa materiaalia ja tietoa.

Suurin osa Pinterest-käyttäjistä on ostohousut jalassa, eli käyttäjät menevät Pinterestiin aloittaakseen uuden projektin tai etsiäkseen uusia brändejä tai tuotteita. Tästä syystä jopa Pinterestin maksettu mainonta toimii luontevasti muun sisällön seassa, se kun ei ole luonteeltaan keskeyttävää mainontaa, vaan tuo tunteen lisäarvosta tai löytöjen tekemisestä.

Koska Pinterest-käyttäjät ovat lähtöjäänkin etsimässä shoppailuideoita, he jopa ilahtuvat hyvin kohdennetusta mainonnasta, eli suhtautuvat mainoksiin ihan eri tavoin kuin muiden somekanavien käyttäjät.

Kouluksessa käydään läpi erilaisten yritysten mahdollisuuksia hyödyntää Pinterestin monipuoliset sisältömuodot. Keskitymme etenkin jo yrityksen olemassa olevien sisältöjen hyödyntämiseen.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ

Ensimmäinen koulutuspäivä
– Pinterest-yritystilin asetukset: yritystilin ja henkilötilin erot
– Yritystilin optimointi myyntiä varten
– Sisältöjen löydettävyys Pinterestissä, eli avainsanat
– Myyvien ja asiantuntevien sisältöjen luominen ja jakaminen
– Miten jaetaan ja ajastetaan jo valmiita sisältöjä Pinterestiin
– Sisältömuodot: kuvat, videot, karusellit

Toinen koulutuspäivä
– Pinterestin tilastot ja markkinoinnin kehittäminen
– Pinterest-mainonnan perusteet: kohdentaminen ja budjetointi
– Pinterest-mainonnan raportit ja mainonnan kehittäminen

Koulutuspäivien välissä jokainen yritys luo oman Pinterest-tilin sekä kaksi taulua omista palveluistaan/tuotteistaan.

Valmennuksessa tarvitset
– tietokoneen

Kouluttaja: Jonna Muurinen, Markkinointiviestintätoimisto Kuulu Oy

Toteutusajankohta ja -paikka
ma 10.10.2022 klo 9–12
ma 17.10.2022 klo 9—12

Koulutus on kaksiosainen ja se toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille linkin ja osallistumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika täällä.

Osallistumismaksu
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1–2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1–3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

Ilmoittautuminen
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat.

Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Useamman päivän koulutuskokonaisuuksiin riittää kertailmoittautuminen. Ilmoittautuminen koskee koulutuksen jokaista koulutuskertaa. Sinun ei tarvitse käydä ilmoittautumassa jokaiselle koulutuskerralle erikseen.

Sitovat ilmoittautumiset ti 4.10.2022 mennessä oheisen linkin kautta.

Lisätietoja
Elina Silvennoinen, Digiportaat 2.0 -hanke, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

Päivä

maanantai 17.10.2022
Päättynyt!

Kellonaika

09:00 - 12:00

Lisätietoja

Ilmoittautuminen

Paikka

Verkkokoulutus

Järjestäjä

Digiportaat
Digiportaat
Nettisivut
https://digiportaat.fi

Kouluttaja

  • Jonna Muurinen
    Jonna Muurinen
    Markkinointiviestintätoimisto Kuulu Oy

    Jonna Muurinen on kansainvälisen yritysviestinnän maisteri ja hänellä on 20 vuoden kokemus kansainvälisestä markkinoinnista ja viestinnästä. Uransa aikana hän on työskennellyt TV-, radio- ja sanomalehtitoimittajana Suomessa, Ruotsissa ja Kanadassa, ja sen jälkeen siirtynyt markkinoinnin pariin kulttuuri-, muoti- ja urheilualalle. Hän on markkinointiviestintätoimisto Kuulun perustaja, toimitusjohtaja sekä osakas.

QR Code