Onnistu verkkokauppiaana
-valmennusohjelma

Valmennusohjelma on suunnattu eteläsavolaisille verkkokaupan perustamista suunnitteleville yrittäjille, uusille verkkokauppiaille tai niille, joilla on jo verkkokauppa, mutta haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä. 

Haku on päättynyt ja seuraava verkkokaupan kasvupolku järjestetään keväällä 2025
Jos olet kiinnostunut kansainvälisen verkkokaupan kasvupolusta, niin ota yhteyttä ja ilmaise kiinnostuksesi: juho.kyynarainen@xamk.fi

Ajankohta 16.1. - 7.5.2024

Konkreettinen polku verkkokaupan aloittamiseen

Ohjelman aikana keskitytään luomaan osallistuville yrityksille selkeä käsitys ja konkreettinen polku siitä, miten verkkokauppa saadaan käynnistettyä onnistuneesti ja mitkä ovat oleellisimmat asiat aloitusvaiheessa.

Valmennusohjelman kantava teema on asiakasymmärryksen parantaminen.

Pääset verkostoitumaan laajasti niin muiden verkkokauppiaiden kuin kouluttajienkin kanssa.

Tämän valmennusohjelman johdolla

  • Opit miten verkkokauppa käytännössä  perustetaan ja miten välttää aloitusvaiheen sudenkuopat

  • Tiedostat, että asiakasymmärrys ja erinomainen asiakaskokemus ovat verkkokaupan menestyksen edellytykset

  • Saat tukea ja sparrausta verkkokaupan rakentamiseen

  • Pääset tutustumaan menestyvien verkkokauppojen toimintaan

  • Opit tekemään vaikuttavaa digimarkkinointia ja myyntiä verkossa

  • Verkostoidut laajasti

Onnistu verkkokauppiaana -valmennusohjelman sisältö:

Tammikuu 2024

1 Aloituspäivä: Verkkokaupan menestystekijät

Tiistai 16.1.2024
Kouluttaja: Leevi Parsama
Lähipäivä klo 9 - 16


Ensimmäisenä valmennuspäivänä perehdytään yhden Suomen arvostetuimman verkkokauppavaikuttajan, Leevi Parsaman johdolla parempaan asiakasymmärrykseen ja -kokemukseen. Päivän tavoitteena on sisäistää verkkokaupan tärkein kysymys: miksi asiakkaat ostaisivat meiltä?

Päivän aikana opitaan tunnistamaan menestyksen tärkeimmät tekijät: oma konsepti, kilpailuetujen kiteytys ja asiakaslupauksen kirkastaminen. Lisäksi käydään läpi digitaalisen kaupan perusteet, suurimmat muutokset markkinassa ja tutustutaan verkkokaupan laaja-alaisuuteen. Valmennus pitää sisällään runsaasti aitoja esimerkkejä eri kokoisista suomalaisista menestyvistä verkkokaupoista sekä inspiroivia tarinoita kansainvälisistä huippucaseista. Leevin yksi tavoite on innostaa uusia verkkokauppiaita: ”Tämähän on oikeasti mahdollista minullekin!”.

Päivän aikana Leevi toimii myös sparraajana workshop-ryhmissä, kun osallistujat miettivät omia lähtökohtiaan, konseptejaan ja mahdollisuuksiaan verkkokaupassa.

Kotitehtävien sparraus Teamsillä: pe 26.1.2024 klo 9.00–11.00.

2 Verkkokaupan perustaminen
ja sujuvan ostopolun rakentaminen

Tiistai 30.1.2024
Kouluttaja: Oskari Uotinen
Lähipäivä klo 9 - 16


Toisena valmennuspäivänä keskitytään siihen, miten verkkokauppa käytännössä perustetaan ja mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota aloitusvaiheessa. Miten vältetään aloittamisen yleisimmät virheet ja sudenkuopat? Miten rakennetaan ostopolku, joka on asiakkaalle yksinkertainen, selkeä ja luotettava? Koulutuksessa esitellään yleisimmät verkkokauppa-alustat, pohditaan millaiset maksu- ja toimitustavat verkkokauppaan kannattaa valita, mitä eri tapoja on toteuttaa logistiikka sekä asiakaspalvelu.

Päivän aikana käsiteltävät teemat:
- Millainen on yksinkertainen ja selkeä ostoprosessi asiakkaan näkökulmasta
- Verkkokauppa-alusta: Shopify, WooCommerce ja muut vaihtoehdot
- Logistiikka: tuotteiden hankinta, varastointi ja lähettäminen
- Asiakaspalvelu: puhelin, sähköposti, chat ja muut kanavat
- Maksu- ja toimitusvaihtoehtojen valinta
- Verkkokaupan tärkeimmät lainsäädännöt

2 Verkkokaupan perustaminen
ja sujuvan
ostopolun rakentaminen

Tiistai 30.1.2024
Kouluttaja: Oskari Uotinen
Lähipäivä 7 h


Toisena valmennuspäivänä keskitytään siihen, miten verkkokauppa käytännössä perustetaan ja mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota aloitusvaiheessa. Miten vältetään aloittamisen yleisimmät virheet ja sudenkuopat? Miten rakennetaan ostopolku, joka on asiakkaalle yksinkertainen, selkeä ja luotettava? Koulutuksessa esitellään yleisimmät verkkokauppa-alustat, pohditaan millaiset maksu- ja toimitustavat verkkokauppaan kannattaa valita, mitä eri tapoja on toteuttaa logistiikka sekä asiakaspalvelu.

Päivän aikana käsiteltävät teemat:
- Millainen on yksinkertainen ja selkeä ostoprosessi asiakkaan näkökulmasta
- Verkkokauppa-alusta: Shopify, WooCommerce ja muut vaihtoehdot
- Logistiikka: tuotteiden hankinta, varastointi ja lähettäminen
- Asiakaspalvelu: puhelin, sähköposti, chat ja muut kanavat
- Maksu- ja toimitusvaihtoehtojen valinta
- Verkkokaupan tärkeimmät lainsäädännöt

Helmikuu 2024

3 Verkkokauppavierailut

Torstai 15.2.2024
Helsinki ja Tuusula, koko päivä


Vierailulla pääsee tutustumaan Kaiko Clothingin ja Kuivalihakundin menestyviin verkkokauppoihin, esittämään kysymyksiä ja löytämään uusia näkökulmia ja ideoita oman kaupan kehittämiseen. Ymmärrät miksi verkostoituminen ja vertaissparraaminen on tärkeää. Tähän retkeen tulee varata koko päivä, sillä lähdemme pääkaupunkiseudulle.

”Fashion with Mission” Kaiko on saanut alkunsa halusta tehdä hyvää muodin avulla. Eettisyys ja sosiaalinen vastuu on Kaikon koko toiminnan ydin. Kaikon perustaja ja luova johtaja Mirjam Sokka ottaa meidät vastaan Vallilan showroomilla ja esittelee meille Kaikon huikean tarinan. Tutustu Kaikoon.

Kuivalihakundi tarjoaa jengille suomalaisesta lihasta valmistettuja beef jerky tuotteita. Perustaja Timo Lahti ja yrityksen markkinoinnista vastaava Henrik Hertell ottavat meidät vastaan ja esittelevät Kuivalihakundin tarinan ja miten verkkokaupan arki pyörii. Tutustu Kuivalihakundiin.

4 Sisällöntuotanto ja tuotekortit

Tiistai 20.2.2024
Kouluttaja: Riikka Krenn
Etäpäivä klo 9 - 12


Sisällöntuotanto- ja tuotekortit -valmennuspäivänä keskitytään verkkokaupan sisältöön. Tuotekortti on yksi verkkokaupan tärkeimmistä sivuista, koska siellä asiakas tekee ostopäätöksen. Mitä kaikkea sen täytyy sisältää ja millä tavalla siitä luodaan houkutteleva? Päivän aikana opitaan myös, millaista visuaalista sisältöä verkkokauppaan tarvitaan sekä keinoja tuoda omaa brändiä esille.

Päivän aikana käsiteltävät teemat:
- Myyvän tuotekortin rakentaminen: tuotenimi, tuotekuvaus ja tuotekuva
- Sisältöpolku: miten luodaan asiakasta kiinnostavaa sisältöä
- Millaisia kuvia ja videoita verkkokauppaan tarvitaan
- Miten tuodaan oma brändi ja asiantuntijuus esille
- ChatGPT ja muut tekoälytyökalut sisällöntuotannon apuna

4 Sisällöntuotanto
ja tuotekortit

Tiistai 20.2.2024
Kouluttaja: Riikka Krenn
Etäpäivä 3 h


Sisällöntuotanto- ja tuotekortit -valmennuspäivänä keskitytään verkkokaupan sisältöön. Tuotekortti on yksi verkkokaupan tärkeimmistä sivuista, koska siellä asiakas tekee ostopäätöksen. Mitä kaikkea sen täytyy sisältää ja millä tavalla siitä luodaan houkutteleva? Päivän aikana opitaan myös, millaista visuaalista sisältöä verkkokauppaan tarvitaan sekä keinoja tuoda omaa brändiä esille.

Päivän aikana käsiteltävät teemat:
- Myyvän tuotekortin rakentaminen: tuotenimi, tuotekuvaus ja tuotekuva
- Sisältöpolku: miten luodaan asiakasta kiinnostavaa sisältöä
- Millaisia kuvia ja videoita verkkokauppaan tarvitaan
- Miten tuodaan oma brändi ja asiantuntijuus esille
- ChatGPT ja muut tekoälytyökalut sisällöntuotannon apuna

Maaliskuu 2024

5 Tärkeimmät luvut - Verkkokaupan 4 K:ta

Torstai 7.3.2024
Kouluttaja: Maarit Fellman
Etäpäivä klo 9 - 12


Tässä valmennuspäivässä syvennytään verkkokaupan tärkeimpiin lukuihin ja opitaan, miten suuri merkitys on 4 K:lla, eli kävijämäärä, konversioprosentti, keskiostos ja katerakenne. Verkkokaupan myynti ei ole odottelua, vaan aktiivista työtä, jolla pyritään saamaan kaupan kävijämäärää suuremmaksi, konversiota paremmaksi ja keskiostosta korkeammaksi.

Päivän aikana käsiteltävät teemat:
- Kävijämäärä: miten saada enemmän vierailijoita kauppaan, orgaaninen ja maksettu liikenne
- Konversioprosentti: hyvä käytettävyys ja ostamisen helppous, pienikin hankaluus ostoprosessissa vaikuttaa konversioon, miltä kauppa näyttää asiakkaan silmin
- Keskiostos: hinnoittelustrategiat, ilmaisen toimituksen raja, cross-selling, kampanjat ja muut keinot
- Katerakenne: mistä tuotteen hinta muodostuu

6 Digitaalinen markkinointi 1 -
Strategia

Keskiviikko 20.3.2023
Kouluttaja: Eetu Karppanen
Lähipäivä klo 9 - 12


Digitaalisen markkinoinnin ensimmäisenä koulutuspäivänä otetaan haltuun digimarkkinoinnin perusperiaatteet ja kokonaiskuva. Miten luodaan markkinointistrategia, jolla tavoitetaan asiakkaat, ja miten se viedään käytäntöön? Päivän aikana käydään läpi eri digitaalisen markkinoinnin kanavia ja pohditaan, mitkä niistä sopivat juuri sinun verkkokaupallesi ja asiakkaillesi.

Päivän aikana käsiteltävät teemat:
- Digitaalisen markkinoinnin perusteet ja kokonaiskuva
- Asiakkaiden tavoittaminen ja myyntisuppilo
- Digitaalisen markkinoinnin eri kanavat
- Markkinointistrategia ja vuosikello

Huhtikuu 2024

7 Digitaalinen markkinointi 2 -
Työkalut

Keskiviikko 10.4.2024
Kouluttaja: Eetu Karppanen
Etäpäivä klo 9 - 12


Digimarkkinoinnin toisena päivänä siirrytään kokonaiskuvasta käytännön tekemiseen. Koulutuksessa käydään läpi käytännönläheisesti yleisimmät kanavat verkkokaupan markkinointiin.

- Google Ads
- Youtube
- Facebook ja Instagram
- TikTok
- Sähköpostimarkkinointi

8 Analytiikka ja seuranta

Tiistai 23.4.2024
Kouluttaja: Antti Siitonen
Etäpäivä klo 9-12


Valmennusohjelman analytiikkapäivänä opitaan, että verkkokauppa ei ole koskaan valmis. Kaupan kehittäminen, myynnin kasvattaminen ja asiakkaan parempi ymmärtäminen vaatii jatkuvaa seurantaa, optimointia ja analysointia. Päivän aikana opitaan mitä kaikkea verkkokaupassa voi ja kannattaa mitata, miten tehdään A/B-testausta, sekä perusteet Google Analytics -kävijäseurantatyökalusta.

Päivän aikana käsiteltävät teemat:
- Verkkokaupan tärkeimmät mittarit
- Google Analytics 4 -työkalun perusteet
- Miten tehdä päätöksiä dataan perustuen
- Mitä tarkoittaa A/B testaus
- Evästekäytännöt

Toukokuu 2024

9 Päätöspäivä: Verkkokauppa kasvuun

Tiistai 7.5.2024
Kouluttaja: Leevi Parsama

Lähipäivä 7 h

Päivän aikana Leevi Parsama esittelee verkkokaupan kymmenen tärkeintä menestystekijää, joka vetää yhteen koko valmennusohjelman tärkeimmät opit.

Digitaalisen kaupan kilpailu on tunnetusti kovaa, joten ensin perehdytään oman konseptin selkeyteen ja menestystekijöiden (kilpailuedut ja asiakaslupaus) selkeyteen. Kun perusta on kunnossa, niin sitten aloitetaan asiakashankinta, johdetaan ulkoista- ja sisäistä ostopolkua, valitaan tuotteet, puhutaan laadukkaan sisällön tärkeydestä sekä otetaan selvää missä se verkkokaupan myynti oikeasti tapahtuu? Lisäksi pohditaan mikä olisi hyvä verkkokauppa-alusta ja mitä sen valinnassa pitäisi ottaa huomioon?

Teknologiaosuuden jälkeen käydään läpi verkkokaupan palvelukokemus eli tilaus-toimitus-prosessi; sisältäen maksutavat, logistiikan eri ulottuvuudet sekä asiakaspalvelun neljä eri roolia. Koulutuksen päätteeksi perehdytään vielä verkkokaupan analytiikan keskeisimpiin kohtiin sekä tiedolla johtamiseen.

Tilaisuuden lopuksi esitellään vertaissparraukseen perustuvaa Verkkokauppiasklubi-konsepti. Tällä hetkellä Suomessa toimii jo yli 20 klubia, joissa on mukana 200 yritystä. Voit lukea Mikkelissä jo toimivasta verkkokauppaklubista täältä.

9 Päätöspäivä: Verkkokauppa
kasvuun

Tiistai 7.5.2024
Kouluttaja: Leevi Parsama

Lähipäivä 7 h

Päivän aikana Leevi Parsama esittelee verkkokaupan kymmenen tärkeintä menestystekijää, joka vetää yhteen koko valmennusohjelman tärkeimmät opit.

Digitaalisen kaupan kilpailu on tunnetusti kovaa, joten ensin perehdytään oman konseptin selkeyteen ja menestystekijöiden (kilpailuedut ja asiakaslupaus) selkeyteen. Kun perusta on kunnossa, niin sitten aloitetaan asiakashankinta, johdetaan ulkoista- ja sisäistä ostopolkua, valitaan tuotteet, puhutaan laadukkaan sisällön tärkeydestä sekä otetaan selvää missä se verkkokaupan myynti oikeasti tapahtuu? Lisäksi pohditaan mikä olisi hyvä verkkokauppa-alusta ja mitä sen valinnassa pitäisi ottaa huomioon?

Teknologiaosuuden jälkeen käydään läpi verkkokaupan palvelukokemus eli tilaus-toimitus-prosessi; sisältäen maksutavat, logistiikan eri ulottuvuudet sekä asiakaspalvelun neljä eri roolia. Koulutuksen päätteeksi perehdytään vielä verkkokaupan analytiikan keskeisimpiin kohtiin sekä tiedolla johtamiseen.

Tilaisuuden lopuksi esitellään vertaissparraukseen perustuvaa Verkkokauppiasklubi-konsepti. Tällä hetkellä Suomessa toimii jo yli 20 klubia, joissa on mukana 200 yritystä.

Digisparraus kannatti: Lävistyskorujen verkkokauppa sai vauhdikkaan alun

“Verkkokaupan kehittäminen sai uutta buustia syksymmällä, kun Paakkari lähti mukaan Digiportaiden Verkkokauppa kasvuun Suomen huippujen johdolla -koulutusohjelmaan.

– Koulutuksessa käsiteltiin muun muassa brändäystä, verkkokaupan rakentamista, tuotekorttien kirjoittamista, somemarkkinointia ja kansainvälistymistä. Revimme kaiken hyödyn irti koulutuksesta ja siirsimme saamamme opit välittömästi käytäntöön.”

Miten verkkokauppapolku toimii?

Onnistu verkkokauppiaana -valmennusohjelma

Ainutlaatuinen tilaisuus aloittaville eteläsavolaisille verkkokauppiaille

Toteutetaan

16.1. - 7.5.2024

Hakuaika 10.1.2024 asti

Paikkoja

10 verkkokauppaa (max 2 hlö/yritys)

Verkkokaupan suunnitelma kuvaillaan hakulomakkeella

Hinta

450 € (+ alv 24 %)

Kahdeksankertainen valmennusohjelma huippukouluttajien johdolla

Ohjelmaan voi osallistua joko:

Tämän valmennusohjelman hinta on 450 € (+ alv 24%). Valmennus laskutetaan tammikuussa 2024 ennen valmennuksen alkua. Maksu on yrityskohtainen ja valmennukseen voi osallistua yrityksestä 1 -2 henkilöä. On tärkeää, että osallistujat sitoutuvat osallistumaan kaikkiin kertoihin.

Valmennusohjelma on suunnattu ensisijaisesti päätoimisille yrittäjille, mutta myös sivutoimiset yrittäjät voivat hakea ohjelmaan.

Valmennusohjelman kouluttajat

Ohjelmaan rekrytoidaan terävimmät ja samaistuttavat asiantuntijat. 

Leevi Parsama
Digitaalisen kaupan asiantuntija

Leevi tunnetaan kotimaisen verkkokaupan vahvana vaikuttajana. Hän on henkilökohtaisesti tutustunut yli 500 suomalaiseen verkkokauppaan, joten hän tuntee kotimarkkinan kenties paremmin kuin kukaan muu. Lisäksi hän on perehtynyt digitaaliseen kauppaan USA:ssa, Kiinassa, Venäjällä sekä eri puolilla Eurooppaa.

Oskari Uotinen
Yrittäjä, verkkokaupan ja markkinoinnin kouluttaja

Oskari Uotinen on perehtynyt erityisesti verkkokauppoihin ja markkinoinnin strategiseen kehittämiseen. Oskari on toiminut erityisesti pienyrityskentässä laajalla toimialakokemuksella, mutta joukossa on myös suuryrityksiä ja yhdistyksiä.

Verkkokauppoja ja -sivustoja Oskari on toteuttanut ja kehittänyt mm. noronen.fi, kd.fi, kipinatuote.fi, avainasunnot.fi.

Maarit Fellman
Yrittäjä, kouluttaja, verkkokauppias

Maarit on pitkän linjan digimarkkinoinnin ja verkkokaupan ammattilainen ja hän on toiminut verkkokauppiaana 13 vuoden ajan. Maarit on toteuttanut tuhansia digimarkkinointikampanjoita omille verkkokaupoilleen. Hänen uusin verkkokauppa on Töpöhäntä Design, joka avattiin kesällä 2023 Shopify-ohjelmistolle.

Vuodesta 2015 lähtien Maarit on toiminut yrittäjänä Intoo Koulutuksessa ja on auttanut satoja verkkokauppoja kasvattamaan myyntiään tai perustamaan verkkokaupan.

Maarit on selkeäsanainen ja käytännönläheinen kouluttaja, joka puhuu pienyrittäjän kanssa samaa kieltä.
Maaritin koulutukset sisältävät aina paljon käytännön esimerkkejä, koska hän tekee itse kädet savessa
verkkokaupan markkinointia ihan joka päivä.

Riikka Krenn
Digitaalisen viestinnän asiantuntija

Riikka Krenn on digitaalisen viestinnän ammattilainen, joka on tottunut yhdistämään kaupallisen ajattelun ja yleisöä kiinnostavan sisällön pk-yritysten ja startup-maailman puitteissa. Riikalla on laaja yrittäjyyden ja yritysmaailman tuntemus sekä osaaminen digitaalisen viestinnän eri osa-alueilta. Strategiatyö, konseptisuunnittelu, mediatyö, sisällöntuotanto, tekoäly, sosiaalinen media ja verkkokauppojen markkinointi ovat esimerkkejä teemoista, jotka kuuluvat Riikan vahvimpiin osaamisalueisiin.

Riikka on kokenut kouluttaja, jolle pk-yritysten ja verkkokauppojen toimintaympäristö on erittäin tuttu.

Antti Siitonen
Analytiikan asiantuntija

Antilla on vankka kokemus liiketoiminnan kehityksestä ja hän haluaa tuottaa luotettavaa ja ennen kaikkea maksimaalisesti hyödynnettävissä olevaa dataa. Verkkokauppojen lisäksi Antti on toiminut ansiokkaasti myös B2B- ja julkisen sektorin toimijoiden kanssa.

Antti viihtyy niin Google-maailmassa kuin Piwik PRO -ympäristössäkin ja hänen erityisosaamisenaan voidaan mainita datan visualisointi. Antti on myös sertifioitu evästehallinta-asiantuntija. Liiketoimintalähtöisyyden lisäksi Antti haluaa tehdä web-analytiikasta myös ihmislähtöistä, eli paljon helpommin ymmärrettävää.   

Kansainvälistä kokemusta Antti on kartuttanut vuosina 2015-2020 toimiessaan Kambodzassa tapahtuma-alan yrittäjänä ja freelance-muusikkona.

Eetu Karppanen
Digitaalisen liiketoiminnan asiantuntija

Eetu Karppanen on verkkokaupan ammattilainen yli 10 vuoden kokemuksella. Osaamisen pohjalla on ollut intohimo tulospohjaiseen digimarkkinointiin lähes 15 vuoden ajan, joka on opettanut kuinka bisnestä tehdään digin avulla.

Urallaan hän on toiminut sivutoimisena verkkokauppiaana, SEO-konsulttina, verkkokauppapäällikkönä ja viimeisimpän Kekäle-vaateketjun digijohtajana. Näiden tehtävien ohessa Eetu on kouluttanut ja sparrannut kymmenittäin yrityksiä ja satoja osallistujia eri tilaisuuksissa.

Eetun vahvuuksina onkin kyky lähestyä verkkokauppaa niin arjen pienestä, kuin strategisen suurista näkökulmista. Nykyisin hän auttaa asiakkaitaan lopettamaan digitaalisen puuhastelun ja kasvamaan verkossa aiempaa kestävämmin, paremmin ja nopeammin.

Leevi Parsama
Digitaalisen kaupan asiantuntija

Leevi tunnetaan kotimaisen verkkokaupan vahvana vaikuttajana. Hän on henkilökohtaisesti tutustunut yli 500 suomalaiseen verkkokauppaan, joten hän tuntee kotimarkkinan kenties paremmin kuin kukaan muu. Lisäksi hän on perehtynyt digitaaliseen kauppaan USA:ssa, Kiinassa, Venäjällä sekä eri puolilla Eurooppaa.

Markus Silaste
eCommerce Designer

Markus on copywriter-taustainen palvelumuotoilija, joka on erikoistunut verkkokauppojen kilpailuetujen kirkastamiseen asiakkaita osallistavin menetelmin. Itsekin verkkokauppiaana aiemmin toiminut Markus on viime vuosina auttanut kymmeniä kotimaisia kauppoja erottumaan kilpailusta, kiteyttämään vahvuuksiaan ja menestymään paremmin.

Matti Vahtera
eCommerce Designer

Matti on AD-taustainen palvelumuotoilija, joka on erikoistunut verkkokaupan asiakasymmärryksen syventämiseen ja kaupalliseen muotoiluun. Helsingin ja Lontoon design-toimistoissa sekä parissa startupissa mukana ollut Matti viihtyy saadessaan luoda yhdessä kauppojen ja näiden asiakkaiden kanssa paremmin toimivia ja myyviä palveluita.

Antti Leino
Markkinointiarkkitehti & valmentaja

Antilla on käsissään potentiaalinen maailmanmenestystuote Savu-viskilasi, jonka verkkokaupan sisällöllinen kehitys on hänen vastuullaan.

Jukka Hakala
Markkinoinnin ja brändirakentamisen asiantuntuntija

Jukka Hakala on lähes 20-vuotisen uransa aikana toiminut niin designerina, strategina, asiakkuusjohtajana, markkinointipäällikkönä, markkinointistudio vetäjänä kuin IKEAlla  Communication & interior design managerina. Tällä hetkellä hän toimii asiakkuusjohtajana Avidly Agencyllä. Intohimona erottuvien ja puhuttelevien brändien rakentaminen syvän asiakasymmärryksen pohjalta.

Simo Heiskanen Swappie Growth Manager / Digiportaat kouluttaja
Simo Heiskanen
Growth Marketing Manager Swappie

Simo Heiskasella on kymmenen vuoden kokemus kansainvälisestä verkkokaupasta. Tänä aikana hän on toiminut kansainvälisen verkkokaupan parissa eri rooleissa sekä Suomessa ja ulkomailla. Viimeisimpänä, Simo vastasi Finnish Design Shopin markkinoinnista vuoden 2020 alusta tämän vuoden kesäkuuhun saakka.  Vuosien 2020-2022 aikana Finnish Design Shopin liikevaihto kasvoi 28 miljoonasta eurosta 58 miljoonaan euroon. Nyt kesäkuusta alkaen Simo on työskennellyt suomalaisessa Swappiessa kasvumarkkinointipäällikkönä vastaten kahden eri markkinan koko online-markkinoinnista. Swappie on Euroopan johtava kunnostettuja iPhoneja myyvä verkkokauppa ja 195 miljoonan euron liikevaihdollaan viime vuosien Euroopan nopeimmin kasvanut yritys. 

Verkkokauppapolun sparraajat apunasi

Hannu Jaatinen
Yritysneuvoja

Digiportaat-hankkeen Savonlinnan digiyritysneuvojana toimiva Hannu Jaatinen on pitkälti itseoppinut WordPress-nettisivujen, Kajabi-verkkoalustan ja digimarkkinoinnin asiantuntija, joka nauttii muiden yrittäjien auttamisesta ja ongelmien ratkaisemisesta nykyteknologian avulla.

Hannu on tehnyt verkkosivut lähes 100 yritykselle ja auttanut lukuisia yrityksiä mm. sähköpostimarkkinoinnin, verkkokurssien, verkkokauppojen ja hakukoneoptimoinnin kanssa.

Juho Kyynäräinen
TKI-asiantuntija

Digiportaat-hankkeessa TKI-asiantuntijana työskentelevä Juho Kyynäräinen on verkkokaupan ammattilainen, joka nauttii yritysten digitaalisen liiketoiminnan kehittämisestä. Juho omaa monipuolisen työkalupakin, jonka vahvimmat palaset ovat konversio-optimointi ja hakukoneoptimointi. Tekoälyn mahdollisuudet verkkokaupassa ovat myös lähellä sydäntä.

Juho on työskennellyt verkkokaupoissa ylläpitäjänä sekä hakukoneoptimoinnin ja Google-mainonnan asiantuntijana. Juholta löytyy kokemusta myös yrittäjänä toimimisesta WordPress-sivustojen ja digitaalisen markkinoinnin parissa.

Sari Kujala
Yritysneuvoja

Sari on koulutukseltaan markkinointiekonomi ja toimii Mikkelissä Digiportaiden yritysneuvojana. Sarilla on kokemusta oman verkkokaupan pyörittämisestä MyCashFlow:lla sekä verkkosivujen tekemisestä eri julkaisujärjestelmillä. Digiportaissa Sari on auttanut yrityksiä myös hakukoneoptimoinnissa, uutiskirjeiden teossa, digimarkkinoinnissa sekä analytiikan perusteissa.

Erityisen mukavaa on sparrata yrityksiä siinä, miten parantaa verkkosivustoja myyvemmiksi ja mitkä markkinointikanavat ja viestit olisivat kullekin yritykselle parhaiten toimivat. 

Verkkokauppapolun sparraajat apunasi

Petri Janhunen
Petri Janhunen
Ohjelmistoarkkitehti

Petri on digitaalisen markkinoinnin, kansainvälisen verkkokaupan ja ohjelmistoalan asiantuntija. Kiinnostuksen kohteina esimerkiksi kokonaisvaltainen asiakaskokemuksen kehittäminen ja sen merkitys liiketoimintaan.

Petri on ohjelmistoarkkitehti, joka on viime vuodet tuloksellisesti sparrannut yrityksiä Digiportaat sekä ARVO hankkeissa kohti parempaa liiketoimintaa. Tämän lisäksi hän on mukana myös sovelluskehityshankkeissa. Petri on hallituksen pj ja osakas kansainvälistyvässä Norolan.com verkkokaupassa.

Hannu Jaatinen
Yritysneuvoja

Digiportaat-hankkeen Savonlinnan digiyritysneuvojana toimiva Hannu Jaatinen on pitkälti itseoppinut WordPress-nettisivujen, Kajabi-verkkoalustan ja digimarkkinoinnin asiantuntija, joka nauttii muiden yrittäjien auttamisesta ja ongelmien ratkaisemisesta nykyteknologian avulla.

Hannu on tehnyt verkkosivut lähes 100 yritykselle ja auttanut lukuisia yrityksiä mm. sähköpostimarkkinoinnin, verkkokurssien, verkkokauppojen ja hakukoneoptimoinnin kanssa.

yritysneuvoja Jukka Kumpusalon kasvokuva
Jukka Kumpusalo
Yritysneuvoja

Jukka työskentelee viestintäpäällikkönä ja verkkoliiketoiminnan asiantuntijana Mikkelin kehitysyhtiö Mikseillä. Hän auttaa pääasiassa B2C-yrityksiä kehittämään myyntiä, markkinointia ja sähköistä liiketoimintaa. Viimeisen kahden vuoden aikana hänen asiakkainaan on ollut yli 50 verkkokauppaa tai digitaaliseen myyntiin voimakkaasti panostavaa yritystä.

Jukan työhistoria painottuu myyntiin, myymäläsuunnitteluun, tuotehallintaan ja markkinointiin Mikkelissä ja pääkaupunkiseudulla. Nykyisessä työssään hän nauttii aiemman myyntikokemuksensa ja verkkokaupan myynnin ja markkinoinnin periaatteiden yhdistämisestä, vertailusta ja erityisesti asiakkaan käyttäytymisen analysoinnista ja tavoista, joilla käyttäytymiseen voidaan vastata myyntiä lisäten.

Yhteystiedot

Mikäli haluat lisätietoja Onnistu verkkokauppiaana -valmennusohjelmaan liittyen, ota rohkeasti yhteyttä Juhoon.

Juho Kyynäräinen | TKI-asiantuntija

Puhelinnumero: 050 462 0201
Sähköposti: juho.kyynarainen@xamk.fi

Voit myös lähettää viestin yhteydenottolomakkeen kautta.

Lataa ilmainen opas

Opas pohjautuu Digiportaat 2.0 -hankkeessa toteutettuun verkkokaupan kasvuohjelmaan, joka oli suunnattu eteläsavolaisille verkkokauppiaille. Ohjelman aikana luotiin osallistujille selkeä polku siitä, miten verkkokauppa ohjataan kasvu-uralle ja kohti isompia markkinoita. Miten verkkokaupan saa menestymään? Mitä kansainvälinen verkkokauppa vaatii onnistuakseen? Oppaamme tiivistää koulutusten parhaat opit.

Lataa opas

Opi lisää verkkokaupasta webinaareista!

Aloittavien verkkokauppiaiden webinaari

Verkkokauppa on helppo perustaa, mutta vaikea saada menestymään. Monelle uudelle verkkokauppiaalle polku alkaa verkkokaupan teknisen alustan pohtimisesta, vaikka yhtä tärkeä työ on oikeastaan liiketoimintamallin suunnittelu verkkototeutuskelpoiseksi. Tämä tarkoittaa esimerkiksi verkkoliiketoimintaan soveltuvaa katerakennetta, keskiostosta ja toimitustapaa.

Verkkokaupassa myynnin ja markkinoinnin psykologia on erilaista tavanomaiseen kaupankäyntiin verrattuna. Verkkokaupan menestyminen vaatii hyvien tuotteiden lisäksi paljon asiakasymmärrystä, brändäämistä ja mitatusti tehokasta markkinointia.

Tervetuloa Digiportaat 2.0 -hankkeen maksuttomaan webinaariin, jossa käsittelemme aloittavan verkkokauppiaan haasteita liiketoimintamallista aina verkkokauppa-alustaan asti. Digiportaat –hankkeella on paljon annettavaa kaikille verkkokauppiaille. Kuulet esimerkiksi syksyllä käynnistyvästä, verkkokauppiaille suunnatusta koulutuspolusta.

Kouluttajina toimivat Petri Janhunen ja Jukka Kumpusalo.

Kokeneiden verkkokauppiaiden webinaari

Verkkokaupallasi menee “ihan mukavasti”, mutta mitä sitten? Haluat varmasti lisää myyntiä, ehkä laajentaa toimintaa Suomen rajojen ulkopuolella ja jopa vähentää omaa työmäärääsi hyödyntämällä automaatioita, integraatioita ja muita fiksuja menetelmiä?

Tässä webinaarissa käsitellään verkkokaupan brändin merkitystä kasvun osana. Käymme läpi myös verkkokaupan kasvukipuja, kuten sen, että kasvavan verkkokauppayrityksen tilillä ei tunnu koskaan olevan rahaa, kun suurin osa menee kasvavan ostovolyymin rahoittamiseen.

Verkkokaupan kasvattamiseen voi hyödyntää monia eri tapoja, kuten kilpailijoihin nähden ylivertaista digimarkkinointia, tukkuintegraatioita, SKU-määrän lisäämistä, omaa tuotemerkkiä ja kansainvälistymistä.

Verkkokaupan kansainvälistäminen ei ole yksinkertaista, mutta ei myöskään rakettitiedettä. Tässä webinaarissa kerromme konkreettisen esimerkin kautta, miten pääset alkuun kv-verkkokaupan kanssa. Samalla saat selville minkälaista osaamista tarvitset ja mitä sinun tulee ottaa huomioon kansainvälistymisen matkalla. Kerromme esimerkiksi markkinoinnin automaatioista kohdemarkkina-alueen maksutapojen valintaan.

Digiportaat –hankkeella on paljon annettavaa kaikille verkkokauppiaille. Kuulet esimerkiksi syksyllä käynnistyvästä, kasvua hakeville verkkokauppiaille suunnatusta koulutuspolusta: “Verkkokauppa kasvuun Suomen huippujen johdolla”.

Kouluttajina toimivat Petri Janhunen ja Jukka Kumpusalo.

Sivulla käytettävät kuvat: Created by freepik – www.freepik.com