



Onnistu verkkokauppiaana
-valmennusohjelma
Valmennusohjelma on suunnattu eteläsavolaisille verkkokaupan perustamista suunnitteleville yrittäjille, uusille verkkokauppiaille tai niille, joilla on jo verkkokauppa, mutta haluaa aloittaa puhtaalta pöydältä.
Tätä ei kannata jättää välistä.
Ajankohta 16.1. - 7.5.2024
Konkreettinen polku verkkokaupan aloittamiseen
Ohjelman aikana keskitytään luomaan osallistuville yrityksille selkeä käsitys ja konkreettinen polku siitä, miten verkkokauppa saadaan käynnistettyä onnistuneesti ja mitkä ovat oleellisimmat asiat aloitusvaiheessa.
Valmennusohjelman kantava teema on asiakasymmärryksen parantaminen.
Pääset verkostoitumaan laajasti niin muiden verkkokauppiaiden kuin kouluttajienkin kanssa.

Tämän valmennusohjelman johdolla
Opit miten verkkokauppa käytännössä perustetaan ja miten välttää aloitusvaiheen sudenkuopat
Tiedostat, että asiakasymmärrys ja erinomainen asiakaskokemus ovat verkkokaupan menestyksen edellytykset
Saat tukea ja sparrausta verkkokaupan rakentamiseen
Pääset tutustumaan menestyvien verkkokauppojen toimintaan
Opit tekemään vaikuttavaa digimarkkinointia ja myyntiä verkossa
Verkostoidut laajasti
Onnistu verkkokauppiaana -valmennusohjelman sisältö:
Tammikuu 2024
1 Aloituspäivä: Verkkokaupan menestystekijät
Tiistai 16.1.2024
Kouluttaja: Leevi Parsama
Lähipäivä 7 h
Ensimmäisenä valmennuspäivänä perehdytään yhden Suomen arvostetuimman verkkokauppavaikuttajan, Leevi Parsaman johdolla parempaan asiakasymmärrykseen ja -kokemukseen. Päivän tavoitteena on sisäistää verkkokaupan tärkein kysymys:
miksi asiakkaat ostaisivat meiltä?
Päivän aikana opitaan tunnistamaan menestyksen tärkeimmät tekijät: oma konsepti, kilpailuetujen kiteytys ja
asiakaslupauksen kirkastaminen. Lisäksi käydään läpi digitaalisen kaupan
perusteet, suurimmat muutokset markkinassa ja tutustutaan verkkokaupan laaja-alaisuuteen. Valmennus pitää sisällään runsaasti aitoja esimerkkejä eri kokoisista suomalaisista menestyvistä
verkkokaupoista sekä inspiroivia tarinoita kansainvälisistä huippucaseista. Leevin yksi tavoite on innostaa uusia verkkokauppiaita: ”Tämähän on oikeasti mahdollista minullekin!”.
Päivän aikana Leevi toimii myös sparraajana
workshop-ryhmissä, kun osallistujat miettivät omia lähtökohtiaan, konseptejaan ja mahdollisuuksiaan
verkkokaupassa.
2 Verkkokaupan perustaminen ja sujuvan ostopolun rakentaminen
Tiistai 30.1.2024 (alustava ajankohta)
Kouluttaja: Julkaistaan myöhemmin
Lähipäivä 7 h
Toisena valmennuspäivänä keskitytään siihen, miten verkkokauppa käytännössä perustetaan ja mihin kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota aloitusvaiheessa. Miten vältetään aloittamisen yleisimmät virheet ja sudenkuopat? Miten rakennetaan ostopolku, joka on asiakkaalle yksinkertainen, selkeä ja luotettava? Koulutuksessa esitellään yleisimmät verkkokauppa-alustat, pohditaan millaiset maksu- ja toimitustavat verkkokauppaan kannattaa valita, mitä eri tapoja on toteuttaa logistiikka sekä asiakaspalvelu.
Päivän aikana käsiteltävät teemat:
- Millainen on yksinkertainen ja selkeä ostoprosessi asiakkaan näkökulmasta
- Verkkokauppa-alusta: Shopify, WooCommerce ja muut vaihtoehdot
- Logistiikka: tuotteiden hankinta, varastointi ja lähettäminen
- Asiakaspalvelu: puhelin, sähköposti, chat ja muut kanavat
- Maksu- ja toimitusvaihtoehtojen valinta
- Verkkokaupan tärkeimmät lainsäädännöt
Helmikuu 2024
3 Verkkokauppavierailut
Tiistai 13.2.2024 (alustava ajankohta)
Vierailulla pääsee tutustumaan menestyvään verkkokauppaan, esittämään kysymyksiä ja löytämään uusia näkökulmia ja ideoita oman kaupan kehittämiseen. Ymmärrät miksi verkostoituminen ja vertaissparraaminen on tärkeää.
Verkkokauppavierailukohteen ilmoitetaan myöhemmin ja tähän retkeen tulee varata koko päivä, sillä lähdemme Etelä-Savon ulkopuolelle.
4 Sisällöntuotanto ja tuotekortit
Tiistai 20.2.2024 (alustava ajankohta)
Kouluttaja: Julkaistaan myöhemmin
Sisällöntuotanto- ja tuotekortit -valmennuspäivänä keskitytään verkkokaupan sisältöön. Tuotekortti on yksi verkkokaupan tärkeimmistä sivuista, koska siellä asiakas tekee ostopäätöksen. Mitä kaikkea sen täytyy sisältää ja millä tavalla siitä luodaan houkutteleva? Päivän aikana opitaan myös, millaista visuaalista sisältöä verkkokauppaan tarvitaan sekä keinoja tuoda omaa brändiä esille.
Päivän aikana käsiteltävät teemat:
- Myyvän tuotekortin rakentaminen: tuotenimi, tuotekuvaus ja tuotekuva
- Sisältöpolku: miten luodaan asiakasta kiinnostavaa sisältöä
- Millaisia kuvia ja videoita verkkokauppaan tarvitaan
- Miten tuodaan oma brändi ja asiantuntijuus esille
- ChatGPT ja muut tekoälytyökalut sisällöntuotannon apuna
Maaliskuu 2024
5 Tärkeimmät luvut - Verkkokaupan 4 K:ta
Tiistai 5.3.2024
Kouluttaja: Julkaistaan myöhemmin
Tässä valmennuspäivässä syvennytään verkkokaupan tärkeimpiin lukuihin ja opitaan, miten suuri merkitys on 4 K:lla, eli kävijämäärä, konversioprosentti, keskiostos ja katerakenne. Verkkokaupan myynti ei ole odottelua, vaan aktiivista työtä, jolla pyritään saamaan kaupan kävijämäärää suuremmaksi, konversiota paremmaksi ja keskiostosta korkeammaksi.
Päivän aikana käsiteltävät teemat:
- Kävijämäärä: miten saada enemmän vierailijoita kauppaan, orgaaninen ja maksettu liikenne
- Konversioprosentti: hyvä käytettävyys ja ostamisen helppous, pienikin hankaluus ostoprosessissa vaikuttaa konversioon, miltä kauppa näyttää asiakkaan silmin
- Keskiostos: hinnoittelustrategiat, ilmaisen toimituksen raja, cross-selling, kampanjat ja muut keinot
- Katerakenne: mistä tuotteen hinta muodostuu
6 Digitaalinen markkinointi, osa 1 - Strategia
Tiistai 19.3.2023 (alustava ajankohta)
Kouluttaja: Julkaistaan myöhemmin
Digitaalisen markkinoinnin ensimmäisenä koulutuspäivänä otetaan haltuun digimarkkinoinnin perusperiaatteet ja kokonaiskuva. Miten luodaan markkinointistrategia, jolla tavoitetaan asiakkaat, ja miten se viedään käytäntöön? Päivän aikana käydään läpi eri digitaalisen markkinoinnin kanavia ja pohditaan, mitkä niistä sopivat juuri sinun verkkokaupallesi ja asiakkaillesi.
Päivän aikana käsiteltävät teemat:
- Digitaalisen markkinoinnin perusteet ja kokonaiskuva
- Asiakkaiden tavoittaminen ja myyntisuppilo
- Digitaalisen markkinoinnin eri kanavat
- Markkinointistrategia ja vuosikello
Huhtikuu 2024
7 Digitaalinen markkinointi, osa 2 - Työkalut
Tiistai 9.4.2024 (alustava ajankohta)
Kouluttaja: Julkaistaan myöhemmin
Digimarkkinoinnin toisena päivänä siirrytään kokonaiskuvasta käytännön tekemiseen. Koulutuksessa käydään läpi käytännönläheisesti yleisimmät kanavat verkkokaupan markkinointiin.
- Google Ads
- Youtube
- Facebook ja Instagram
- TikTok
- Sähköpostimarkkinointi
8 Analytiikka ja seuranta
Tiistai 23.4.2024 (alustava ajankohta)
Kouluttaja: Julkaistaan myöhemmin
Valmennusohjelman analytiikkapäivänä opitaan, että verkkokauppa ei ole koskaan valmis. Kaupan kehittäminen, myynnin kasvattaminen ja asiakkaan parempi ymmärtäminen vaatii jatkuvaa seurantaa, optimointia ja analysointia. Päivän aikana opitaan mitä kaikkea verkkokaupassa voi ja kannattaa mitata, miten tehdään A/B-testausta, sekä perusteet Google Analytics -kävijäseurantatyökalusta.
Päivän aikana käsiteltävät teemat:
- Verkkokaupan tärkeimmät mittarit
- Google Analytics 4 -työkalun perusteet
- Miten tehdä päätöksiä dataan perustuen
- Mitä tarkoittaa A/B testaus
- Evästekäytännöt
Toukokuu 2024
9 Päätöspäivä: Verkkokauppa kasvuun
Tiistai 7.5.2024
Kouluttaja: Leevi Parsama
Lähipäivä 7 h
Päivän aikana Leevi Parsama esittelee verkkokaupan kymmenen tärkeintä menestystekijää, joka vetää yhteen koko valmennusohjelman tärkeimmät opit.
Digitaalisen kaupan kilpailu on tunnetusti kovaa, joten ensin perehdytään oman konseptin
selkeyteen ja menestystekijöiden (kilpailuedut ja asiakaslupaus) selkeyteen. Kun perusta on
kunnossa, niin sitten aloitetaan asiakashankinta, johdetaan ulkoista- ja sisäistä ostopolkua, valitaan
tuotteet, puhutaan laadukkaan sisällön tärkeydestä sekä otetaan selvää missä se verkkokaupan
myynti oikeasti tapahtuu? Lisäksi pohditaan mikä olisi hyvä verkkokauppa-alusta
ja mitä sen valinnassa pitäisi ottaa huomioon?
Teknologiaosuuden jälkeen käydään läpi
verkkokaupan palvelukokemus eli tilaus-toimitus-prosessi; sisältäen maksutavat, logistiikan eri
ulottuvuudet sekä asiakaspalvelun neljä eri roolia. Koulutuksen päätteeksi perehdytään vielä
verkkokaupan analytiikan keskeisimpiin kohtiin sekä tiedolla johtamiseen.
Tilaisuuden lopuksi esitellään vertaissparraukseen perustuvaa Verkkokauppiasklubi-konsepti. Tällä hetkellä Suomessa toimii jo yli 20 klubia, joissa on
mukana 200 yritystä. Voit lukea Mikkelissä jo toimivasta verkkokauppaklubista täältä.
9 Päätöspäivä: Verkkokauppa
kasvuun
Tiistai 7.5.2024
Kouluttaja: Leevi Parsama
Lähipäivä 7 h
Päivän aikana Leevi Parsama esittelee verkkokaupan kymmenen tärkeintä menestystekijää, joka vetää yhteen koko valmennusohjelman tärkeimmät opit.
Digitaalisen kaupan kilpailu on tunnetusti kovaa, joten ensin perehdytään oman konseptin
selkeyteen ja menestystekijöiden (kilpailuedut ja asiakaslupaus) selkeyteen. Kun perusta on
kunnossa, niin sitten aloitetaan asiakashankinta, johdetaan ulkoista- ja sisäistä ostopolkua, valitaan
tuotteet, puhutaan laadukkaan sisällön tärkeydestä sekä otetaan selvää missä se verkkokaupan
myynti oikeasti tapahtuu? Lisäksi pohditaan mikä olisi hyvä verkkokauppa-alusta
ja mitä sen valinnassa pitäisi ottaa huomioon?
Teknologiaosuuden jälkeen käydään läpi
verkkokaupan palvelukokemus eli tilaus-toimitus-prosessi; sisältäen maksutavat, logistiikan eri
ulottuvuudet sekä asiakaspalvelun neljä eri roolia. Koulutuksen päätteeksi perehdytään vielä
verkkokaupan analytiikan keskeisimpiin kohtiin sekä tiedolla johtamiseen.
Tilaisuuden lopuksi esitellään vertaissparraukseen perustuvaa Verkkokauppiasklubi-konsepti. Tällä hetkellä Suomessa toimii jo yli 20 klubia, joissa on
mukana 200 yritystä.
Digisparraus kannatti: Lävistyskorujen verkkokauppa sai vauhdikkaan alun
“Verkkokaupan kehittäminen sai uutta buustia syksymmällä, kun Paakkari lähti mukaan Digiportaiden Verkkokauppa kasvuun Suomen huippujen johdolla -koulutusohjelmaan.
– Koulutuksessa käsiteltiin muun muassa brändäystä, verkkokaupan rakentamista, tuotekorttien kirjoittamista, somemarkkinointia ja kansainvälistymistä. Revimme kaiken hyödyn irti koulutuksesta ja siirsimme saamamme opit välittömästi käytäntöön.”
Miten verkkokauppapolku toimii?
- Lähi- ja etäkoulutuksia sekä verkkokauppavierailuja
- Mahdollisuus verkkokauppasi sparraukseen koulutuskertojen välissä
- Verkkokauppiaspolulla on käytössä sähköinen oppimisympäristö, josta saat käyttöösi oheismateriaalia ja oppimista tukevia tehtäviä

Onnistu verkkokauppiaana -valmennusohjelma
Ainutlaatuinen tilaisuus aloittaville eteläsavolaisille verkkokauppiaille
Toteutetaan
16.1. - 7.5.2024
Hakuaika 1.11. - 12.12.2023
Paikkoja
10 verkkokauppaa (max 2 hlö/yritys)
Verkkokaupan suunnitelma kuvaillaan hakulomakkeella
Hinta
450 € (+ alv 24 %)
Kahdeksankertainen valmennusohjelma huippukouluttajien johdolla
Ohjelmaan voi osallistua joko:
- yrittäjä itse
- yrityksessä työskentelevä henkilö
Tämän valmennusohjelman hinta on 450 € (+ alv 24%). Valmennus laskutetaan tammikuussa 2024 ennen valmennuksen alkua. Maksu on yrityskohtainen ja valmennukseen voi osallistua yrityksestä 1 -2 henkilöä. On tärkeää, että osallistujat sitoutuvat osallistumaan kaikkiin kertoihin.
Valmennusohjelma on suunnattu ensisijaisesti päätoimisille yrittäjille, mutta myös sivutoimiset yrittäjät voivat hakea ohjelmaan.
Valmennusohjelman kouluttajat
Ohjelmaan rekrytoidaan terävimmät ja samaistuttavat asiantuntijat.

Leevi Parsama
Leevi tunnetaan kotimaisen verkkokaupan vahvana vaikuttajana. Hän on henkilökohtaisesti tutustunut yli 500 suomalaiseen verkkokauppaan, joten hän tuntee kotimarkkinan kenties paremmin kuin kukaan muu. Lisäksi hän on perehtynyt digitaaliseen kauppaan USA:ssa, Kiinassa, Venäjällä sekä eri puolilla Eurooppaa.

Julkaistaan pian

Julkaistaan pian

Julkaistaan pian

Julkaistaan pian

Julkaistaan pian

Leevi Parsama
Leevi tunnetaan kotimaisen verkkokaupan vahvana vaikuttajana. Hän on henkilökohtaisesti tutustunut yli 500 suomalaiseen verkkokauppaan, joten hän tuntee kotimarkkinan kenties paremmin kuin kukaan muu. Lisäksi hän on perehtynyt digitaaliseen kauppaan USA:ssa, Kiinassa, Venäjällä sekä eri puolilla Eurooppaa.

Markus Silaste
Markus on copywriter-taustainen palvelumuotoilija, joka on erikoistunut verkkokauppojen kilpailuetujen kirkastamiseen asiakkaita osallistavin menetelmin. Itsekin verkkokauppiaana aiemmin toiminut Markus on viime vuosina auttanut kymmeniä kotimaisia kauppoja erottumaan kilpailusta, kiteyttämään vahvuuksiaan ja menestymään paremmin.

Matti Vahtera
Matti on AD-taustainen palvelumuotoilija, joka on erikoistunut verkkokaupan asiakasymmärryksen syventämiseen ja kaupalliseen muotoiluun. Helsingin ja Lontoon design-toimistoissa sekä parissa startupissa mukana ollut Matti viihtyy saadessaan luoda yhdessä kauppojen ja näiden asiakkaiden kanssa paremmin toimivia ja myyviä palveluita.

Antti Leino
Antilla on käsissään potentiaalinen maailmanmenestystuote Savu-viskilasi, jonka verkkokaupan sisällöllinen kehitys on hänen vastuullaan.

Jukka Hakala
Jukka Hakala on lähes 20-vuotisen uransa aikana toiminut niin designerina, strategina, asiakkuusjohtajana, markkinointipäällikkönä, markkinointistudio vetäjänä kuin IKEAlla Communication & interior design managerina. Tällä hetkellä hän toimii asiakkuusjohtajana Avidly Agencyllä. Intohimona erottuvien ja puhuttelevien brändien rakentaminen syvän asiakasymmärryksen pohjalta.

Simo Heiskanen
Simo Heiskasella on kymmenen vuoden kokemus kansainvälisestä verkkokaupasta. Tänä aikana hän on toiminut kansainvälisen verkkokaupan parissa eri rooleissa sekä Suomessa ja ulkomailla. Viimeisimpänä, Simo vastasi Finnish Design Shopin markkinoinnista vuoden 2020 alusta tämän vuoden kesäkuuhun saakka. Vuosien 2020-2022 aikana Finnish Design Shopin liikevaihto kasvoi 28 miljoonasta eurosta 58 miljoonaan euroon. Nyt kesäkuusta alkaen Simo on työskennellyt suomalaisessa Swappiessa kasvumarkkinointipäällikkönä vastaten kahden eri markkinan koko online-markkinoinnista. Swappie on Euroopan johtava kunnostettuja iPhoneja myyvä verkkokauppa ja 195 miljoonan euron liikevaihdollaan viime vuosien Euroopan nopeimmin kasvanut yritys.
Verkkokauppapolun sparraajat apunasi

Hannu Jaatinen
Digiportaat-hankkeen Savonlinnan digiyritysneuvojana toimiva Hannu Jaatinen on pitkälti itseoppinut WordPress-nettisivujen, Kajabi-verkkoalustan ja digimarkkinoinnin asiantuntija, joka nauttii muiden yrittäjien auttamisesta ja ongelmien ratkaisemisesta nykyteknologian avulla.
Hannu on tehnyt verkkosivut lähes 100 yritykselle ja auttanut lukuisia yrityksiä mm. sähköpostimarkkinoinnin, verkkokurssien, verkkokauppojen ja hakukoneoptimoinnin kanssa.

Juho Kyynäräinen
Digiportaat-hankkeessa TKI-asiantuntijana työskentelevä Juho Kyynäräinen on verkkokaupan ammattilainen, joka nauttii yritysten digitaalisen liiketoiminnan kehittämisestä. Juho omaa monipuolisen työkalupakin, jonka vahvimmat palaset ovat konversio-optimointi ja hakukoneoptimointi. Tekoälyn mahdollisuudet verkkokaupassa ovat myös lähellä sydäntä.
Juho on työskennellyt verkkokaupoissa ylläpitäjänä sekä hakukoneoptimoinnin ja Google-mainonnan asiantuntijana. Juholta löytyy kokemusta myös yrittäjänä toimimisesta WordPress-sivustojen ja digitaalisen markkinoinnin parissa.

Sari Kujala
Sari on koulutukseltaan markkinointiekonomi ja toimii Mikkelissä Digiportaiden yritysneuvojana. Sarilla on kokemusta oman verkkokaupan pyörittämisestä MyCashFlow:lla sekä verkkosivujen tekemisestä eri julkaisujärjestelmillä. Digiportaissa Sari on auttanut yrityksiä myös hakukoneoptimoinnissa, uutiskirjeiden teossa, digimarkkinoinnissa sekä analytiikan perusteissa.
Erityisen mukavaa on sparrata yrityksiä siinä, miten parantaa verkkosivustoja myyvemmiksi ja mitkä markkinointikanavat ja viestit olisivat kullekin yritykselle parhaiten toimivat.
Verkkokauppapolun sparraajat apunasi

Petri Janhunen
Petri on digitaalisen markkinoinnin, kansainvälisen verkkokaupan ja ohjelmistoalan asiantuntija. Kiinnostuksen kohteina esimerkiksi kokonaisvaltainen asiakaskokemuksen kehittäminen ja sen merkitys liiketoimintaan.
Petri on ohjelmistoarkkitehti, joka on viime vuodet tuloksellisesti sparrannut yrityksiä Digiportaat sekä ARVO hankkeissa kohti parempaa liiketoimintaa. Tämän lisäksi hän on mukana myös sovelluskehityshankkeissa. Petri on hallituksen pj ja osakas kansainvälistyvässä Norolan.com verkkokaupassa.

Hannu Jaatinen
Digiportaat-hankkeen Savonlinnan digiyritysneuvojana toimiva Hannu Jaatinen on pitkälti itseoppinut WordPress-nettisivujen, Kajabi-verkkoalustan ja digimarkkinoinnin asiantuntija, joka nauttii muiden yrittäjien auttamisesta ja ongelmien ratkaisemisesta nykyteknologian avulla.
Hannu on tehnyt verkkosivut lähes 100 yritykselle ja auttanut lukuisia yrityksiä mm. sähköpostimarkkinoinnin, verkkokurssien, verkkokauppojen ja hakukoneoptimoinnin kanssa.

Jukka Kumpusalo
Jukka työskentelee viestintäpäällikkönä ja verkkoliiketoiminnan asiantuntijana Mikkelin kehitysyhtiö Mikseillä. Hän auttaa pääasiassa B2C-yrityksiä kehittämään myyntiä, markkinointia ja sähköistä liiketoimintaa. Viimeisen kahden vuoden aikana hänen asiakkainaan on ollut yli 50 verkkokauppaa tai digitaaliseen myyntiin voimakkaasti panostavaa yritystä.
Jukan työhistoria painottuu myyntiin, myymäläsuunnitteluun, tuotehallintaan ja markkinointiin Mikkelissä ja pääkaupunkiseudulla. Nykyisessä työssään hän nauttii aiemman myyntikokemuksensa ja verkkokaupan myynnin ja markkinoinnin periaatteiden yhdistämisestä, vertailusta ja erityisesti asiakkaan käyttäytymisen analysoinnista ja tavoista, joilla käyttäytymiseen voidaan vastata myyntiä lisäten.
Yhteystiedot
Mikäli haluat lisätietoja Onnistu verkkokauppiaana -valmennusohjelmaan liittyen, ota rohkeasti yhteyttä Juhoon.
Juho Kyynäräinen | TKI-asiantuntija
Puhelinnumero: 050 462 0201
Sähköposti: juho.kyynarainen@xamk.fi
Voit myös lähettää viestin yhteydenottolomakkeen kautta.
Lataa ilmainen opas
Opas pohjautuu Digiportaat 2.0 -hankkeessa toteutettuun verkkokaupan kasvuohjelmaan, joka oli suunnattu eteläsavolaisille verkkokauppiaille. Ohjelman aikana luotiin osallistujille selkeä polku siitä, miten verkkokauppa ohjataan kasvu-uralle ja kohti isompia markkinoita. Miten verkkokaupan saa menestymään? Mitä kansainvälinen verkkokauppa vaatii onnistuakseen? Oppaamme tiivistää koulutusten parhaat opit.
Opi lisää verkkokaupasta webinaareista!
Aloittavien verkkokauppiaiden webinaari
Verkkokauppa on helppo perustaa, mutta vaikea saada menestymään. Monelle uudelle verkkokauppiaalle polku alkaa verkkokaupan teknisen alustan pohtimisesta, vaikka yhtä tärkeä työ on oikeastaan liiketoimintamallin suunnittelu verkkototeutuskelpoiseksi. Tämä tarkoittaa esimerkiksi verkkoliiketoimintaan soveltuvaa katerakennetta, keskiostosta ja toimitustapaa.
Verkkokaupassa myynnin ja markkinoinnin psykologia on erilaista tavanomaiseen kaupankäyntiin verrattuna. Verkkokaupan menestyminen vaatii hyvien tuotteiden lisäksi paljon asiakasymmärrystä, brändäämistä ja mitatusti tehokasta markkinointia.
Tervetuloa Digiportaat 2.0 -hankkeen maksuttomaan webinaariin, jossa käsittelemme aloittavan verkkokauppiaan haasteita liiketoimintamallista aina verkkokauppa-alustaan asti. Digiportaat –hankkeella on paljon annettavaa kaikille verkkokauppiaille. Kuulet esimerkiksi syksyllä käynnistyvästä, verkkokauppiaille suunnatusta koulutuspolusta.
Kouluttajina toimivat Petri Janhunen ja Jukka Kumpusalo.
Kokeneiden verkkokauppiaiden webinaari
Verkkokaupallasi menee “ihan mukavasti”, mutta mitä sitten? Haluat varmasti lisää myyntiä, ehkä laajentaa toimintaa Suomen rajojen ulkopuolella ja jopa vähentää omaa työmäärääsi hyödyntämällä automaatioita, integraatioita ja muita fiksuja menetelmiä?
Tässä webinaarissa käsitellään verkkokaupan brändin merkitystä kasvun osana. Käymme läpi myös verkkokaupan kasvukipuja, kuten sen, että kasvavan verkkokauppayrityksen tilillä ei tunnu koskaan olevan rahaa, kun suurin osa menee kasvavan ostovolyymin rahoittamiseen.
Verkkokaupan kasvattamiseen voi hyödyntää monia eri tapoja, kuten kilpailijoihin nähden ylivertaista digimarkkinointia, tukkuintegraatioita, SKU-määrän lisäämistä, omaa tuotemerkkiä ja kansainvälistymistä.
Verkkokaupan kansainvälistäminen ei ole yksinkertaista, mutta ei myöskään rakettitiedettä. Tässä webinaarissa kerromme konkreettisen esimerkin kautta, miten pääset alkuun kv-verkkokaupan kanssa. Samalla saat selville minkälaista osaamista tarvitset ja mitä sinun tulee ottaa huomioon kansainvälistymisen matkalla. Kerromme esimerkiksi markkinoinnin automaatioista kohdemarkkina-alueen maksutapojen valintaan.
Digiportaat –hankkeella on paljon annettavaa kaikille verkkokauppiaille. Kuulet esimerkiksi syksyllä käynnistyvästä, kasvua hakeville verkkokauppiaille suunnatusta koulutuspolusta: “Verkkokauppa kasvuun Suomen huippujen johdolla”.
Kouluttajina toimivat Petri Janhunen ja Jukka Kumpusalo.
