fbpx

Tulevat koulutukset

Olemme siirtäneet lähes kaikki Digiportaiden koulutukset toistaiseksi mahdollisuuksien mukaan verkkoon. Keväällä 2021 palaamme mahdollisuuksien mukaan lähikoulutukseen.  Viestimme suoraan koulutuksiin ilmoittautuneille ja lähetämme ohjeet verkkoalustojen käyttöön hyvissä ajoin ennen koulutuksien alkua. 

Kuinka valita oikeat koulutukset, jotka vahvistavat liiketoimintaani?

Tarjolla olevat koulutukset on rakennettu paikallisten yritystemme tarpeista tekemiemme digikartoitusten pohjalta, joten ne palvelevat juuri teidän tarpeitanne. Tarjontamme on rakennettu mahdollisimman käytännönläheisiksi tukemaan alueemme pk-yritysten liiketoimintaa eli tuomaan lisää asiakkaita, tehostamaan toimintaa ja/tai tuomaan kustannussäästöä. Palvelemme yrityksiä toimialasta riippumatta. Olemme koonneet neljään kategoriaan koulutukset jotka toimivat ratkaisuna tyypillisimpiin pulmiin yrityksissä:


loka
27
ti
Sisältömarkkinointi – Hyödyntäjätaso @ Koulutus verkossa
loka 27 @ 13:00 – marras 5 @ 12:00

SISÄLTÖMARKKINOINTI – HYÖDYNTÄJÄTASO
verkkokoulutus

Tämä koulutus on suunnattu PK-yrittäjille, jotka ovat edistyneellä tasolla viestinnässä. Yrittäjien tavoitteena on tuottaa valitun kohderyhmän arvostamaa, sille hyödyllistä ja johdonmukaista markkinointiviestintää kohderyhmän parhaiten tavoittavissa kanavissa.

Tämän kaksiosaisen koulutuksen tavoite on kehittää yrityksen asiakasymmärrystä, tukea yrityksen kykyä luoda myyviä markkinointisisältöjä ja kehittää yrityksen kykyä testata ja analysoida markkinointitoimenpiteiden tehoa ja tutustuttaa sisältömarkkinoinnin periaatteisiin.

Koulutuksen sisältö:

  • Mitä on sisältömarkkinointi?
  • Sisältömarkkinointi osana yrityksen markkinointistrategiaa
  • Asiakasymmärryksellä tehokkaampaa sisältömarkkinointia
  • Lisäarvoa sisältömarkkinoinnin keinoilla
  • Sisältömarkkinoinnin tuloksellisuus ja mittaaminen
  • Sisältömarkkinoinnin prosessi kiteytettynä
  • Vastuunjako sisältömarkkinoille
  • Sisältömarkkinoinnin elinkaari
  • Markkinakehityksen vaikutukset sisältömarkkinointiin
  • Lainsäädäntö, suositukset ja eettinen sisältömarkkinointi
  • Sisältömarkkinoinnin riskit ja onnistumisen kriittiset pisteet
  • Case-esimerkki

Koulutus on käytännönläheinen ja se järjestetään pienryhmässä. Yrittäjällä on mahdollisuus saada yrityskohtaisia vinkkejä sisältömarkkinoinnin hyödyntämisestä liiketoiminnan kehityksessä.

ENNAKKOTEHTÄVÄ
Kouluttaja toimittaa koulutukseen ilmoittautuneille ennakkotehtävän, joka tulee palauttaa ennen ensimmäistä koulutuspäivää. Ennakkotehtävät puretaan yhdessä kaikkien kesken koulutuspäivän yhteydessä, jonka lisäksi kouluttaja antaa henkilökohtaiset palautteet sähköpostilla ensimmäisen koulutuspäivän jälkeen.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

  • Osallistuminen edellyttää molemmille koulutuskerroille osallistumista.
  • Verkkokoulutukseen tarvitset tietokoneen lisäksi kuulokkeet mikrofonilla ja toimivan verkkoyhteyden. Huomaa, että mobiiliverkkoyhteys ei ole riittävä. Täällä lisätietoa Digiportaiden verkkokoulutuksista.
  • Intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Minna Hirvonen, Strix Marketing Oy. www.strixmarketing.fi

Kouluttaja Minna Hirvonen on mm. sisällöntuottaja ja bloggaaja Anna-lehdessä. Minna toimii sosiaalisen median kouluttajana, suunnittelee ja kirjoittaa sisältöjä ja tekee sisältöyhteistyötä. Sisältömarkkinointi on Minnan bravuuri ja hänellä on kokemusta eri toimialoille tuotetusta sisällöstä.

TOTEUTUSAJANKOHTA JA -PAIKKA:
OSA1: ti 27.10 klo 13.00-16.00
OSA 2: to 5.11. klo 9.00-12.00
Koulutus toteutetaan verkossa. Ilmoittautuneille lähetetään linkki ilmoittautumisajan umpeuduttua.
Valmennus on 2×3 h mittainen.

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

  • 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
  • 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMINEN:

Ilmoittaudu 18.10. mennessä https://forms.gle/MsdpiTxo7Dy8nr1n7

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

LISÄTIETOJA:

Yhteyshenkilö. Anna-Maija Hunter, anna-maija.hunter@yrittajat.fi, p. 050 3042 545.

loka
28
ke
Mobiilivalokuvauskoulutus verkkokauppiaille – tuotekuvaus ja somekuvat @ Koulutus verkossa
loka 28 @ 12:00 – 16:00


Starttitason mobiilivalokuvauskoulutus verkkokauppiaille.

Koulutuskokonaisuuden tavoitteena on käydä läpi valokuvauksen perusasetukset puhelimella ja ymmärtää millainen on puhutteleva sisältö valokuvissa ja kuinka mielenkiintoisia valokuvia voidaan ottaa hyvinkin pienellä vaivalla.

Koulutuksessa käydään läpi:

  • Valokuvauksen perusasetukset puhelimella ja rajaukset
  • Minkälainen sisältö valokuvissa puhuttelee katsojaa
  • Millaiset kuvat toimivat eri sosiaalisen median kanavissa
  • Yhtenäisen kuvamateriaalin luominen
  • Tuotteiden kuvaus verkkokauppaa varten
  • Valon hallinta ja hyödyntäminen
  • Ilmaiset editointiapplikaatiot ja niiden peruskäyttö
  • Verkko- ja painokuvavaatimukset

Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

Tämä koulutus on suunnattu PK-yrityksille, jotka ovat vasta aloittelemassa valokuvausta tai ovat ottaneet valokuvia jo jollain tasolla, mutta haluavat kehittää omaan osaamistaan entisestään.

VALMENNUKSESSA TARVITSET
Koulutus on tarkoitettu yrityksille, jotka haluavat oppia ottamaan mielenkiintoisia kuvia oman yrityksen markkinointitarkoitukseen älypuhelimella ja editoimaan sekä hyödyntämään niitä oikeissa kanavissa suunnitelmallisesti liiketoiminnan tukena.

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • Älypuhelimen tai tabletin (sekä virtapiuhan), jolla voit ottaa valokuvia, ja johon voit ladata ilmaisia kuvankäsittelyapplikaatioita.
  • Varaa kuvausta varten joku yritystoimintaasi liittyvä tuote. Jos yrityksesi tuottaa palveluita, niin voit ottaa kuvattavaksi tavaraksi sellaisen, mikä kuvastaa palveluasi.
  • Tavarat/tuotteet kuvataan valkoisen paperin päällä. Varaa kuvausta varten valkoista kopiopaperia (5 kpl) ja teippiä. Tähän tarpeeseen voi hyödyntää myös jämäkämpää valkoista pahvia/kartonkia (3 saman kokoista kappaletta).
  • Intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA
Anna-Katri Hänninen, Anna-Katri Hänninen Photography

TOTEUTUPAIKKA JA -AJANKOHTA
Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme osallistumisohjeet ilmoittautuneille ilmoittautumisajan päätyttyä.
Ajankohta: ke 28.10.2020 klo 12:00 – 16:00

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

Ryhmään mahtuu 10 eri yrityksen edustajaa, ryhmäkoko maksimissaan 21 henkilöä.

OSALLISTUMISMAKSU

– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET:

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 25.10.2020 mennessä: https://forms.gle/332CPonbDvJPhuzn6

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

LISÄTIEDOT
Yhteyshenkilö: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, elina.silvennoinen@savonlinna.fi, puh. 044 417 4998

loka
29
to
Maksuton Digi-info: Löydy ja erotu – se näkyy myös viivan alla! @ Webinaari
loka 29 @ 09:00 – 10:30

 

Löydy ja erotu_digiportaat

MAKSUTON DIGI-INFO: Löydy ja erotu – se näkyy myös viivan alla!

  • Onko pääsi pyörällä kaikesta digi-alkuisesta?
  • Kaipaatko lisäoppia liiketoiminnasta ja markkinoinnista verkossa?
  • Haluaisitko kotiinviemisiksi ei vain puhetta, vaan selkeitä ja konkreettisia ohjeita?
  • Miten tarjoat silmäkarkkia videon katsojalle?
  • Millä keinoin videon viesti menee perille?
  • Miksi editointiin kannattaa panostaa?

 

AJANKOHTA: to 29.10. klo 9.00-10.30

Maksuttomassa digi-infossa Digiportaiden asiantuntijat Petri Janhunen ja Miia Kosonen esittelevät uunituoretta ja kaikille avointa Pk-yrityksen digiopasta, joka on syntynyt Johda tiedolla -valmennukseen osallistuneiden yritysten innoittamana. Ohjeet on suunnattu erityisesti aloittaville tai melko tuoreille yrityksille, joille digitaalinen maailma tuntuu vieraalta tai hankalalta. Oppaamme avulla otat haltuun koko digipaletin ja nivot sen osat saumattomasti yhteen. Annamme myös esimerkkejä onnistuneista toteutuksista. Opasta on saatavilla sekä painettuna että verkossa. Ole digi – aina liki!

Tilaisuudessa markkinoinnin lehtori Mia Silvenius ja media-asiantuntija Jonne Hirvonen esittelevät myös uutta Mobiilivideokuvaus – opasta. Digi-infossa käydään lyhyesti läpi mobiilivideokuvauksen ja editoinnin vaiheet. Yrittäjälle videot ovat tehokas tapa kommunikoida ja tavoittaa uusia asiakkaita, rakentaa yrityksen brändiä ja markkinoida omaa toimintaansa.  Usein videon tekeminen jää kiinni turhista harhaluuloista, että kuvaaminen olisi erikoisen vaikeaa, oppaan vinkkien avulla pääset hyvään alkuun. Opas on satavilla verkossa ja painettu versio julkaistaan syksyn aikana.

SISÄLTÖ

  • Pieni digisanasto
  • Hankintavinkit ja digiostajan muistilista
  • Liiketoiminnan tavoitteet ja mittarit
  • Verkkosivut
  • Hakukoneoptimointi
  • Sähköposti- ja somemarkkinointi
  • Vinkit mobiilivideokuvaukseen
  • Huomioi ainakin nämä asiat editoidessa

 

Digi-info on maksuton, tervetuloa mukaan!

ILMOITTAUDU ti 27.10. mennessä tästä linkistä

KOULUTTAJAT

Kouluttajina toimivat tki-asiantuntija Miia Kosonen, it-asiantuntija Petri Janhunen, markkinoinnin lehtori Mia Silvenius ja media-asiantuntija Jonne Hirvonen Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulusta.

LISÄTIETOA

Anna-Maija Hunter, Digiportaat-hanke, p. 050 304 2545, anna-maija.hunter@yrittajat.fi

loka
30
pe
WordPress yrityssivun kehittäjä – hyödyntäjätaso @ Koulutus verkossa
loka 30 @ 09:00 – 12:00


WORDPRESS YRITYSSIVUN KEHITTÄJÄN KOULUTUS – HYÖDYNTÄJÄTASO
 

Opi hallinnoimaan ja kehittämään yrityksen WordPress-sivuja sujuvasti. Koulutuksessa käydään läpi WordPressin teemojen ja lisäosien hyödyntämistä ja mennään syvemmälle yrityssivuille olennaisten toiminnallisuuksien hyödyntämisessä. Koulutukseen osallistuvalle WordPressin peruskäytön on oltava tuttua.

Koulutuksen sisältö:

  • Sivujen ulkoasun muokkaaminen teemojen avulla: hyvän teeman etsiminen ja asentaminen
  • Sivun rakennustyökalut (page builder) sivun ulkoasun muokkauksen apuna
  • Sisältötyyppien lisääminen WordPressiin
  • Navigaatiovalikon luonti ja muokkaaminen
  • Käyttäjien hallinta WordPressissä
  • Sivuston varmuuskopiointi ja varmuuskopion palautus
  • WordPress asennuksen, lisäosien ja teeman päivitys
  • Tietoturvan parantaminen WordPressissä
  • WordPress-sivuston latausnopeuden parantaminen
  • Hakukoneoptimointi WordPressissä
  • Hyvien lisäosien valinta ja asennus
  • Yrityssivulle olennaiset lisäosat

Valmennus koostuu asiantuntijan alustuksesta, käytännön esimerkeistä sekä valmennuspäivän aikana tehtävistä käytännön tehtävistä.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on käytössä WordPress-nettisivut.

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
  • Ylläpitäjän WordPress-tunnukset, jotta pääset tekemään harjoituksia koulutuksen aikana
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA:

Antti Koskinen, Uusmediatoimisto Verkkovaraani Oy

TOTEUTUSAJANKOHTA:

Ajankohta: pe 30.10.2020 klo 9-12

Valmennus on 3 h mittainen.

Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille webinaarilinkin ja osallistumisohjeet lähempänä koulutuksen ajankohtaa.

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin

– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET:

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 23.10.2020 mennessä osoitteesta: https://forms.gle/ra4Tt6QXVe6cQJd49

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.


LISÄTIETOJA:

Yhteyshenkilö: Anna-Maija Hunter, puh: 050 304 2545, anna-maija.hunter@yrittajat.fi

marras
3
ti
Facebook Business Manager (startti-jatkotaso) @ Koulutus verkossa
marras 3 @ 08:30 – marras 18 @ 12:00

Lisää myyntiä Facebookin avulla
TULOKSELLINEN MAINONTA: FACEBOOK BUSINESS MANAGER

STARTTI-JATKOTASO

Tämä koulutus on suunnattu PK-yrityksille, jotka ovat kokeilleet Facebook-markkinointia jo jollain tasolla ja ovat luoneet Facebook Business Manageriin mainostilin. Nämä yritykset haluavat kehittää omaa osaamistaan entisestään. Opetus koostuu vuorovaikutteista luento-osuuksista sekä yksilö- ja/tai ryhmätyöskentelystä. Koulutuskertoja on kaksi, á 3,5 h.

Koulutus sopii niille, jotka ovat jo kokeilleet mainontaa Facebookissa Business Managerin kautta ja tutustuneet mainonnanhallintaan, mutta kaipaavat vielä opastusta perusasioissa (esim. Facebook Business Managerin starttitason käyneille, mutta ei vielä varsinaista hyödyntäjätasoa).

Koulutus räätälöidään yritysten tarpeiden mukaan. Ilmoittautumislomakkeella voit merkitä aihealueet, joista tarvitset kertausta/lisäoppia. Aiheita voivat olla esim.:

  • Facebookin mainosmuodot ja niiden hyödyntäminen oikeassa kampanjastrategiassa
  • Mainosten suunnittelun lähtökohtia: kuvat, tekstit, liike, värit, otsikot
  • Kohderyhmien hyödyntäminen
  • Facebook -pikseli uudelleenmarkkinoinnin avaintyökalu
  • Retargeting eli uudelleen markkinointi
  • Dynaaminen uudelleenmarkkinointi
  • Mainonnan optimointi Business Managerin avulla

Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

VALMENNUKSESSA TARVITSET

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on

  • toimivat nettisivut tai verkkokauppa,
  • Facebook Business Manager käytössä,
  • Google Analytics käytössä nettisivuilla/verkkokaupassa,
  • kuvan käsittelyohjelma käytössä (esim. Canva, Phoshop, Phopea, Affinity Photo).

Koulutukseen tarvitset mukaan:

  • oma kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
  • nettisivujen ja Facebook Business Managerin ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana
  • Goolge Analytics tilin tunnukset
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!


KOULUTTAJA:
Antti Leino, Avidly Oyj

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA

Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme osallistumisohjeet ilmoittautuneille lähempänä tapahtumaa.
Ti 3.11.2020 klo 8.30 – 12:00
Ke 18.11.2020 klo 8:30 – 12:00

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 15.10. mennessä: https://forms.gle/mQnjHwW8zwkTCYHL7

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

LISÄTIEDOT
Yhteyshenkilö: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, elina.silvennoinen@savonlinna.fi, puh. 044 417 4998

marras
4
ke
Facebook Business Manager (startti-jatkotaso) @ Koulutus verkossa
marras 4 @ 08:30 – marras 17 @ 12:00

Lisää myyntiä Facebookin avulla
TULOKSELLINEN MAINONTA: FACEBOOK BUSINESS MANAGER

STARTTI-JATKOTASO

Tämä koulutus on suunnattu PK-yrityksille, jotka ovat kokeilleet Facebook-markkinointia jo jollain tasolla ja ovat luoneet Facebook Business Manageriin mainostilin. Nämä yritykset haluavat kehittää omaa osaamistaan entisestään. Opetus koostuu vuorovaikutteista luento-osuuksista sekä yksilö- ja/tai ryhmätyöskentelystä. Koulutuskertoja on kaksi, á 3,5 h.

Koulutus sopii niille, jotka ovat jo kokeilleet mainontaa Facebookissa Business Managerin kautta ja tutustuneet mainonnanhallintaan, mutta kaipaavat vielä opastusta perusasioissa (esim. Facebook Business Managerin starttitason käyneille, mutta ei vielä varsinaista hyödyntäjätasoa).

Koulutus räätälöidään yritysten tarpeiden mukaan. Ilmoittautumislomakkeella voit merkitä aihealueet, joista tarvitset kertausta/lisäoppia. Aiheita voivat olla esim.:

  • Facebookin mainosmuodot ja niiden hyödyntäminen oikeassa kampanjastrategiassa
  • Mainosten suunnittelun lähtökohtia: kuvat, tekstit, liike, värit, otsikot
  • Kohderyhmien hyödyntäminen
  • Facebook -pikseli uudelleenmarkkinoinnin avaintyökalu
  • Retargeting eli uudelleen markkinointi
  • Dynaaminen uudelleenmarkkinointi
  • Mainonnan optimointi Business Managerin avulla

Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

VALMENNUKSESSA TARVITSET

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on

  • toimivat nettisivut tai verkkokauppa,
  • Facebook Business Manager käytössä,
  • Google Analytics käytössä nettisivuilla/verkkokaupassa,
  • kuvan käsittelyohjelma käytössä (esim. Canva, Phoshop, Phopea, Affinity Photo).

Koulutukseen tarvitset mukaan:

  • oma kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
  • nettisivujen ja Facebook Business Managerin ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana
  • Goolge Analytics tilin tunnukset
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!


KOULUTTAJA:
Antti Leino, Avidly Oyj

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA

Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme osallistumisohjeet ilmoittautuneille lähempänä tapahtumaa.
Ke 4.11.2020 klo 8.30 – 12.00
Ti 17.11.2020 klo 8.30 – 12.00

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 15.10. mennessä: https://forms.gle/EPtdrEd6Sc2aU3v19

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

LISÄTIEDOT
Yhteyshenkilö: Anna-Maija Hunter, Digiportaat-hanke, p. 050 304 2545, anna-maija.hunter@yrittajat.fi

marras
10
ti
Sisältösuunnitelma someen – helpota tekemistä ja säästä aikaa! @ Savonlinna
marras 10 @ 09:00 – 12:00
Sisältösuunnitelma someen - helpota tekemistä ja säästä aikaa! @ Savonlinna

Sisältösuunnitelma someen – helpota tekemistä ja säästä aikaa!

Rakenna tehokas sisältösuunnitelma digimarkkinointisi perustaksi. Hyvän suunnitelman avulla toteutat tehokkaasti merkityksellistä sisältöä haluamallesi kohderyhmälle oikeissa kanavissa. Tämä koulutus on niille yrityksille, jotka viestivät sosiaalisessa mediassa ja haluavat tehdä viestintää suunnitelmallisemmin. Koulutuksessa luodaan sisältösuunnitelma, jonka pohjalta ajankäyttö sosiaalisen median hyödyntämiseen tehostuu ja viestintä on suunnitelmallista ja helppoa.

Koulutuksessa saat vastauksen seuraaviin kysymyksiin:

  • Miksi sisältösuunnitelma kannattaa tehdä?
  • Miten suunnittelet sisältösi kohderyhmääsi huomioon ottaen?
  • Milloin julkaistaan ja kuinka usein?
  • Millä perustein valitsen kanavan?
  • Mistä saan päivitysideoita?
  • Muista jälkihoito, seuranta ja analysointi!

Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

Tähän koulutukseen tullessa sinulla on aikomuksena ottaa yksi tai useampi sosiaalisen median kanava haltuun tai haluat kehittää yrityksesi someviestintää.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennus on tarkoitettu yrityksille, jotka haluavat kehittää ja tehostaa yrityksen sosiaalisen median viestintää suunnitellusti.

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • kannettavan tietokoneen ja mahdollisuuden koota suunnitelmaa esim. Exceliin tai Google Sheetsiin
  • tunnukset yrityksen sometileille, mikä on olemassa
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Mia Silvenius, markkinoinnin lehtori, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu (Xamk)

TOTEUTUSAJANKOHTA JA -PAIKKA:
10.11.2020 klo 9:00 – 12:00
Savonlinna: Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Savonniemen kampus, Savonniemenkatu 6

Omakustanteinen kahvitauko sopivassa välissä.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET:
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 3.11.2020 mennessä: https://forms.gle/8yyykKZfHhZo7pSAA

Yhteyshenkilö: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, p. 044 417 4998, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

marras
11
ke
Myynti kasvuun MailChimp-sähköpostimarkkinoinnilla @ Verkkokoulutus
marras 11 @ 08:30 – 12:00
Myynti kasvuun MailChimp-sähköpostimarkkinoinnilla @ Verkkokoulutus

MYYNTI KASVUUN MAILCHIMP-SÄHKÖPOSTIMARKKINOINNILLA
Hyödyntäjätaso

Tämä koulutus on suunnattu eteläsavolaisille verkkokauppiaille ja palvelualan yrityksille, joilla on Mailchimp-sähköpostimarkkinoinnin työkalu käytössä. Koulutuksessa luodaan strategia sähköpostilistan kasvattamiseen. Hyödynnetään automaatiota tekemällä Tervetuloa-viesti ja automaatioviestiketju sitouttamaan sähköpostilistalle liittyneitä. Suunnitellaan kiinnostusta ylläpitävät sisältöteemat, joista viestitään säännöllisesti sähköpostilistalle. Ja hyödynnetään verkkokaupan kasvulle olennaisia Mailchimpin ominaisuuksia.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ

Osallistujien odotukset ja tavoitteet valmennukselle

  • Miten sähköpostimarkkinointi tehostaa markkinointiasi ja myyntiäsi?
  • Sähköpostilistan kasvattaminen
  • Sisältöteemat ja segmentointi
  • Miten MailChimpilla voidaan luoda automaattisia viestejä?
  • MailChimpin markkinointiautomaatiotyökalut ja erilaiset automaatiotyypit.
  • Käytännön harjoitus: Tervetuloviestin luominen uudelle uutiskirjetilaajalle.
  • Asiakkaan ohjaaminen ostoputkessa ketjutettujen automaattisten markkinointiviestien avulla.
  • Automaattiviestien triggerit MailChimpissa.
  • Käytännön harjoitus: Automaattisen viestiketjun luominen MailChimpissa
  • Automaattiset viestit verkkokaupan asiakkaille.
  • Sähköpostimarkkinoinnin tulosten seuraaminen ja prosessin jatkuva parantaminen.

Valmennus koostuu asiantuntijan alustuksesta, käytännön esimerkeistä toteutetuista sähköpostikampanjoista ja uutiskirjeistä, yhteisestä ryhmäkeskustelusta sekä valmennuspäivän aikana tehtävistä käytännön tehtävistä.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:
Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on käytössä MailChimp uutiskirjesovellus. Huomioithan, että automaatioketjut vaativat maksullisen Mailchimp-tilin.

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • tietokoneen ja hyvän verkkoyhteyden, kuulokkeet
  • ota mukaan MailChimp-ylläpitotunnukset ja oman yrityksesi verkkosivujen tunnukset, jotta pääset tekemään harjoituksia koulutuksen aikana
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Ulla Blomberg, Intotalo Oy.

TOTEUTUSAJANKOHTA: ke 11.11. klo 8.30-12.00

Valmennus on 3,5 h mittainen.
Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille webinaarilinkin ja osallistumisohjeet lähempänä koulutuksen ajankohtaa.

Näin pääset mukaan:
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMINEN:

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 30.10.2020 mennessä osoitteesta: https://forms.gle/ryrU5apPa8uecU228

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

LISÄTIETOJA:
Yhteyshenkilö. Anna-Maija Hunter, anna-maija.hunter@yrittajat.fi, p. 050 3042 545.

 

marras
12
to
Verkkokirjoittaminen (hyödyntäjätaso) @ Koulutus verkossa
marras 12 @ 08:30 – 12:00


VERKKOKIRJOITTAMINEN
Hyödyntäjätaso, verkkokoulutus

Kirjoittajan teksti on olennaisessa asemassa, kun asiakas tekee ostopäätöstä verkossa ja houkuttelevaan tekstiin kannattaa panostaa. Tässä koulutuksessa keskitytään verkkoon kirjoitettavien sisältöjen toteuttamiseen ja otsikointiin käytännönläheisesti. Tämä koulutus on yrityksille, jotka kirjoittavat tekstiä verkkosivuille, blogeihin, verkkokauppaan, sosiaaliseen mediaan tai uutiskirjeisiin.

Koulutuksen sisältö

– Sisältö on kuningas – vakuuta ostaja ja herätä mielenkiinto
– Kiinnosta ja vakuuta otsikoilla
– Ohjaa ostopolulla ja konversoi
– Vältä näitä: verkkokirjoittajan sudenkuopat
– Myyvän tekstin anatomia
– Oikeinkirjoitus, kielenhuolto ja verkkokirjoituksen julkaisu

Koulutus toteutetaan osallistavin menetelmin pienryhmätoteutuksena ja valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta. Koulutus on hyödyntäjätasoa ja koulutukseen otetaan mukaan yrittäjiä, jotka ovat olleet aiemmin mukana Digiportaiden digimarkkinoinnin koulutuksissa ja ovat jo kirjoittaneet tekstejä verkkoon.

ENNAKKOTEHTÄVÄ

Kouluttaja toimittaa koulutukseen ilmoittautuneille ennakkotehtävän, joka tulee palauttaa ennen koulutuspäivää. Ennakkotehtävät puretaan yhdessä kaikkien kesken koulutuspäivän yhteydessä, jonka lisäksi kouluttaja antaa henkilökohtaiset palautteet sähköpostilla koulutuspäivän jälkeen.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

  • Verkkokoulutukseen tarvitset tietokoneen lisäksi kuulokkeet mikrofonilla ja toimivan verkkoyhteyden. Huomaa, että mobiiliverkkoyhteys ei ole riittävä. Täällä lisätietoa Digiportaiden verkkokoulutuksista.
  • Intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Minna Hirvonen, Strix Marketing Oy, www.strixmarketing.fi

Kouluttaja Minna Hirvonen on mm. sisällöntuottaja ja bloggaaja Anna-lehdessä. Minna toimii sosiaalisen median kouluttajana, suunnittelee ja kirjoittaa sisältöjä ja tekee sisältöyhteistyötä. Sisältömarkkinointi on Minnan bravuuri ja hänellä on kokemusta eri toimialoille tuotetusta sisällöstä.

TOTEUTUSAJANKOHTA:
to 12.11.2020 klo 8.30-12.00

Koulutus toteutetaan verkossa. Ilmoittautuneille lähetetään linkki ilmoittautumisajan umpeuduttua.

Valmennus on 3,5 h mittainen.

in pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

Ilmoittaudu mukaan ti 3.11.2020 mennessä: https://forms.gle/3u2ZSVQFoZN1yhWw5

LISÄTIETOJA: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, p. 044 417 4998, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

marras
13
pe
Myy osaamistasi verkossa 1-3 @ Koulutus verkossa
marras 13 @ 09:00 – joulu 1 @ 14:00
Myy osaamistasi verkossa 1-3 @ Koulutus verkossa

MYY OSAAMISTASI VERKOSSA 1 – 3 

Kolmiosaisen koulutuskokonaisuuden aikana saat eväät verkkokoulutusbisneksen rakentamiseen ja webinaarien hyödyntämiseen osana verkkokoulutusten menestyksekästä lanseerausta. Viemällä osaamisesi verkkoon webinaarien ja koulutusten muodossa pystyt rakentamaan yrityksellesi tukijalkaa verkkoon.

MYY OSAAMISTASI VERKOSSA 1 – Näin suunnittelet monikanavaisen markkinoinnin verkkokoulutuksille/webinaareille
pe 13.11. klo 9.00-11.00

Myy osaamistasi verkossa – koulutuspolun ensimmäisessä osassa suunnitellaan tehokas monikanavainen markkinointi webinaareille ja verkkokoulutuksille.

Koulutuksessa käydään läpi mm. seuraavia asioita:

  • toimiva markkinointi monikanavaisesti
  • tehokkaat sisällöt nettisivuille, somekanaviin ja maksulliseen mainontaan
  • markkinointikanavien valinta ja tehokas hyödyntäminen
  • vältä markkinoinnin kompastuskivet


MYY OSAAMISTASI VERKOSSA 2 –
Näin saat uusia asiakkaita webinaarista
ti 24.11. klo 12.00-14.00

Myy osaamistasi verkossa – koulutuspolun toisessa osassa keskitytään webinaarien hyödyntämiseen asiakashankinnassa. Koulutuksessa suunnitellaan webinaarin sisältö ja toteutus.

Koulutuksessa käydään läpi mm. seuraavia asioita:

  • webinaariohjelmistot
  • webinaarin sisältö
  • tekninen toteutus
  • onnistumisen edellytykset; vuorovaikutus + myynti
  • webinaarin markkinointi


MYY OSAAMISTASI VERKOSSA 3 –
Näin toteutat myyvän verkkokoulutuksen
ti 1.12. klo 12.00-14.00

Myy osaamistasi verkossa – koulutuspolun kolmannessa osassa keskitytään myyvän verkkokoulutuksen rakentamiseen. Koulutuksessa saat apua verkkokoulutusliiketoiminnan tekniseen toteutukseen ja onnistuneeseen sisältöön.

Koulutuksessa käydään läpi mm. seuraavia asioita:

  • myyvän verkkokoulutuksen sisältö
  • hinnoittelu
  • verkkokoulutuksen tekninen toteutus
  • myyntisivu ja maksutavat
  • koulutusmateriaalin tekeminen


Koulutusajankohdat ja paikka:

  • pe 13.11. klo 9.00-11.00
  • ti 24.11. klo 12.00-14.00
  • ti 1.12. klo 12.00-14.00

Kolmiosainen koulutuskokonaisuus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä.

Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

KOULUTTAJA: Tiina Kuiri, e-Sollertis Oy

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

  • 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
  • 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMINEN:
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu ke 4.11.2020 mennessä osoitteessa: https://forms.gle/EZCUgRr3ckpoy1eK7

Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

LISÄTIETOJA:
Yhteyshenkilö: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, p. 044 417 4998, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

Digikoulutukset

 

Digiosaamiskartoituksella selvitetään yrityksen osaamistarve digitaitojen osalta. Yritysten osaamistarpeiden perusteella Digiportaat järjestää koulutusta eteläsavolaisille pk-yrityksille Mikkelissä ja Savonlinnassa. Kartoituksen perusteella nousseiden koulutustarpeiden lisäksi Digiportaat järjestää starttitason koulutusta teemoista, jotka on todettu maakunnan yrityksille tarpeellisiksi muun muassa Digipuntari-kyselyssä. Koulutusten lisäksi järjestetään maksuttomia digi-infoja, joiden tarkoitus on avata yrityksille uusia mahdollisuuksia digitaalisuuden kentässä ja herätellä digitaaliseen kasvuun. 

 

Digikoulutukset käytännössä

 

  • Koulutusten lähtökohtana kattava digiosaamiskartoitus
  • Yrityksen osaamistasot otetaan huomioon koulutusten suunnittelussa
  • Koulutuksia järjestetään eri tasoisena digistartista mestarikursseihin saakka, joten jokaiselle osaamistasolle on oikean tason koulutusta tarjolla
  • Koulutukset toteutetaan pääasiassa Mikkelissä ja Savonlinnassa
  • Koulutuksia järjestetään vuosina 2019-2020
  • Edullinen kertaluontoinen koulutusmaksu osaamistason edellyttämään koulutuspolkuun
  • Laadukasta digikoulutusta liiketoiminnan näkökulmasta
  • Kouluttajat kilpailutetaan, jotta kouluttajaksi saadaan koulutusteeman ydinosaajia
  • Tarjolla luento- ja työpajamuotoista koulutusta

Seuraa koulutuskalenteria ja kerro kaverillekin tästä huikeasta mahdollisuudesta!

 

Digikoulutusten hinnasto

Mestarikurssit

Digiportaiden mestarikurssit on suunnattu toimialakohtaisesti ja ne ovat vaativan tason koulutuksia. Mestarikurssien ensimmäiset koulutukset on syksyllä 2019 suunnattu eteläsavolaisten mainostoimistojen henkilökunnalle ja PK-yritysten viestinnän henkilökunnalle. Koulutukset järjestetään Mikkelissä.

Mestarikurssien tavoitteena on tuottaa syvällistä osaamista tunnistettuihin tarpeisiin. Mestarikurssit on tarkoitettu yrityksille, jotka ovat jo pitkällä digitalisaation hyödyntämisessä.

Mestarikurssien koulutukset ja tilaisuudet striimataan ja tallennetaan yhteiselle alustalle mestarikurssille osallistuneiden myöhempääkin hyödyntämistä varten. Kurssit ovat varattavissa Digiporatiden koulutuskalenterissa.

Koulutuksiin osallistuminen edellyttää digiosaamiskartoitukseen osallistumista. Varaa aika yhteystiedot-välilehdellä.

Astu digiportaille!

1. Kartoita digiosaaminen

2. Kouluttaudu

3. Kasvata liiketoimintaa