fbpx

Tulevat koulutukset

Olemme siirtäneet lähes kaikki Digiportaiden koulutukset toistaiseksi mahdollisuuksien mukaan verkkoon. Keväällä 2021 palaamme mahdollisuuksien mukaan lähikoulutukseen.  Viestimme suoraan koulutuksiin ilmoittautuneille ja lähetämme ohjeet verkkoalustojen käyttöön hyvissä ajoin ennen koulutuksien alkua. 

Kuinka valita oikeat koulutukset, jotka vahvistavat liiketoimintaani?

Tarjolla olevat koulutukset on rakennettu paikallisten yritystemme tarpeista tekemiemme digikartoitusten pohjalta, joten ne palvelevat juuri teidän tarpeitanne. Tarjontamme on rakennettu mahdollisimman käytännönläheisiksi tukemaan alueemme pk-yritysten liiketoimintaa eli tuomaan lisää asiakkaita, tehostamaan toimintaa ja/tai tuomaan kustannussäästöä. Palvelemme yrityksiä toimialasta riippumatta. Olemme koonneet neljään kategoriaan koulutukset jotka toimivat ratkaisuna tyypillisimpiin pulmiin yrityksissä:


tammi
19
ti
Google Shopping mainonta – hyödynnä uusi mainosmuoto @ Koulutus verkossa
tammi 19 @ 13:00 – tammi 27 @ 12:00

GOOGLE SHOPPING MAINONTA – HYÖDYNNÄ UUSI MAINOSMUOTO

Tämä koulutus on suunnattu verkkokauppiaille, jotka haluavat tehdä Google shopping mainontaan.

Päivä 1
Osallistujat hallitsevat Google kauppiaskeskuksen perustoiminnot

– Google Shopping kauppiaskeskuksen avaaminen
– Google Ads tilin perustaminen (jos ei jo ole)
– Google Shopping tuotesyötteen tekeminen (lisäosalla tai mallipohjalla)
– Tuotesyötteen tarkistaminen

Päivä 2
Osallistujat pystyvät luomaan itsenäisesti Google Shopping kampanjan olemassa olevaa tuotesyötettä hyödyntäen.

– Google Shopping kampanjan tekeminen / käynnistäminen
– Google Ads uudelleen markkinointi (tuotesyötteestä) kampanjan luominen (dynaaminen tai perus)
– Google Analytics uudelleenmarkkinointilistan ja tuloksen luonti

Koulutuksessa tehdään konkreettinen mainoskampanja. Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on toimiva verkkokauppa ja Google Ads tili.

Valmennukseen tarvitset mukaan:
– oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
– ota mukaan nettisivujen ja/tai verkkokaupan ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana
– intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Markus Aho, Funlus Oy

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA:
Koulutus toteutetaan verkossa.

ti 19.1.2021 klo 13.00-16.30
ke 27.1.2021 klo 8.30-12.00

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUDU 7.1.2021 mennessä: https://forms.gle/Z8dcvZv7Fiymq4rh7

LISÄTIETOJA: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, 044 417 4998, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

tammi
21
to
Näin teet sisältömarkkinointivideon @ Koulutus verkossa
tammi 21 @ 12:00 – tammi 29 @ 15:00
Näin teet sisältömarkkinointivideon @ Koulutus verkossa

Näin teet sisältömarkkinointivideon

Tässä kaksiosaisessa koulutuksessa tutustutaan videointiprosessiin sekä sisällöntuotannon, että tekniikan näkökulmasta. Koulutuksessa suunnittelet ja toteutat sisältömarkkinointi videon omalle yrityksellesi. Tämä käytännönläheinen koulutus sopii aloittelijoille ja yrityksille, jotka ovat jo ottaneet ensi askeleita videontuotannossa.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ

Mistä osa-alueista koostuu hyvä video?

Video on tehokas tapa kommunikoida ja tavoittaa uusia kohderyhmiä. Älypuhelimella pystyt tuottamaan hyviä videoita, kunhan idea on hyvä ja muutama oleellinen asia on huomioitu. Videon tekemisessä on hyvä panostaa ainakin seuraaviin osa-alueisiin: käsikirjoitus, kuvaus, editointi ja julkaiseminen.

Videon suunnittelu

Idea on kaiken lähtökohta –vinkkejä videon suunnitteluun

Synopsis ”mitä? kenelle? miksi? miten?”

Käsikirjoitus

Käydään läpi erilaisia käsikirjoitusmalleja

Mitä kaikkea tulee huomioida videon käsikirjoituksessa

Videon kuvaaminen

Vaikuttavan sisältömarkkinointivideon kuvaaminen onnistuu nykyään mobiililaitteilla paremmin kuin hyvin. Koulutuksessa opitaan kuvaustekniikoita, ajattelutapoja ja metodeja, joilla saat älypuhelimellasi mahdollisimman ammattimaista videokuvaa.

Videoeditointi

Videoiden viimeistelemiseksi koulutuksessa opetellaan videoeditointisovellusten käyttöä katseenkestävän lopputuloksen aikaansaamiseksi. Opettelemme käytännönläheisesti videoklippien järjestelyn ja trimmaamisen, ääni- ja värisäädöt, musiikin, kuvien ja tekstin lisäämisen sekä tehosteiden hienovaraisen käytön.

KOULUTTAJAT
Jonne Hirvonen, Media-asiantuntija, Darcmedia

Mia Silvennoinen, Markkinoinnin lehtori, Xamk

TOTEUTUPAIKKA JA -AJANKOHTA
Koulutus toteutetaan verkossa, osallistujille lähetetään osallistumistiedot sähköpostilla ennen koulutusajankohtaa.

to 21.1.2021 klo 12.00-15.00

pe 29.1.2021 klo 12.00-15.00

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

Ryhmään mahtuu 5 eri yrityksen edustajaa.

OSALLISTUMISMAKSU

100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin

300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 13.1.2020 mennessä TÄÄLLÄ!

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

LISÄTIETOJA:

Anna-Maija Torniainen, Digiportaat-hanke, anna-maija.torniainen@xamk.fi

tammi
26
ti
Markkinoinnin automaatiolla tehoa liiketoimintaan – hyödyntäjätaso @ Koulutus verkossa
tammi 26 @ 08:30 – helmi 2 @ 12:00

MARKKINOINNIN AUTOMAATIOLLA TEHOA LIIKETOIMINTAAN
HYÖDYNTÄJÄTASO

Digiportaiden hyödyntäjätason kurssit ovat edistyneemmän tason kursseja. Tämä koulutus on suunnattu eteläsavolaisille pk-yrittäjille, joilla markkinoinnin automaatio on ajankohtainen.

Kaksiosaisen koulutuksen tavoitteena on, että osallistujilla olisi hyvä käsitys markkinoinnin automaation mahdollisuuksista ja miten automaatiosta saadaan hyötyä liiketoimintaan. Tarkoituksena on, että koulutuksen jälkeen yrityksellä olisi tiedossa mitä osa-alueita liiketoiminnasta on järkevää automatisoida ja esimerkkejä työkaluista, joita hyödyntää.

Osa 1 ti 26.1.2021 klo 8.30-12.00
– Mitä markkinoinnin automaatio on – ja mitä se ei ole?
– Markkinoinnin automaatio osana liiketoimintaasi
– Markkinoinnin automaation tehokas johtaminen

Osa 2 ti 2.2.2021 klo 8.30-12.00
– Asiakasdatan kerääminen ja hyödyntäminen
– Käytännön esimerkkejä: 11 usein käytettyä automaatiota
– Näin vertailet markkinoinnin automaatiojärjestelmiä
– Osaaminen ja yhteistyö kumppanien kanssa
– Yleisimmät ongelmat ja sudenkuopat

KOULUTTAJA: Susanna Junnila, Hopkins Oy

TOTEUTUSAJANKOHDAT JA -PAIKKA:
ti 26.1.2021 klo 8:30 – 12:00
ti 2.2.2021 klo 8:30 – 12:00

Koulutus on 2×3,5 h mittainen ja se toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille webinaarilinkin ja osallistumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUDU
18.1.2021 mennessä: https://forms.gle/np5SajfMCvtKTq5f7

LISÄTIETOJA:
Yhteyshenkilö: Anna-Maija Torniainen, Digiportaat-hanke, anna-maija.torniainen@xamk.fi

tammi
28
to
Maksuton digi-info: Yrityksen tietosuoja kuntoon @ Koulutus verkossa
tammi 28 @ 09:00 – 10:30
Maksuton digi-info: Yrityksen tietosuoja kuntoon @ Koulutus verkossa

YRITYKSEN TIETOSUOJA KUNTOON

Yrityksen toiminnassa syntyy ja käsitellään suuret määrät henkilötietoa. Jos keräät verkkosivujesi kautta asiakkaiden tietoja yhteydenottolomakkeella, sinulla on henkilörekisteri, jonka käsittelyn periaatteista asiakkaita tulee informoida.

Tämä koulutus on yrittäjille, jotka haluavat käytännönläheistä oppia tietosuojan toteuttamisesta. Tässä webinaarissa käydään läpi perusteet yleisestä tietosuoja-asetuksesta eli GDPR:sta (General Data Protection Regulation) ja sen vaikutuksista yrityksen toimintaan.

Koulutuksen sisältö:

  • Mikä on yleinen tietosuoja-asetus (GDPR) ja miten yrittäjän tulee huomioida se liiketoiminnassaan?
  • Vastuut ja velvoitteet, toiminta Suomessa tai kansainvälisesti
  • Mitä tietoja saa käsitellä?
  • Miten henkilötietoja käsitellään?
  • Rekisteröidyn oikeudet ja niihin vastaamisen mahdollistaminen
  • Miten tietosuoja-asetus vaikuttaa suoramarkkinointiin ja markkinointityökaluihin
  • Evästeiden hyödyt ja haitat (mainonnan alustat, markkinoinnin automaatio, hyvät työkalut ja lisäosat käytännön toteutukseen)
  • Miten tietosuoja pitää huomioida verkkokaupassa?

KOULUTTAJA: Juha Sallinen, GDPR Tech

TOTEUTUSAJANKOHTA JA -PAIKKA
Webinaarin ajankohta: to 28.1.2021 klo 9 – 10.30

Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille webinaarilinkin ja osallistumisohjeet lähempänä koulutuksen ajankohtaa.

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 24.1.2021 mennessä:https://forms.gle/7AjqrEQXEx4BP3Nj8 

LISÄTIETOJA: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, elina.silvennoinen@savonlinna.fi, puh. 044 417 4998

helmi
4
to
Perehdytä videolla! @ Koulutus verkossa
helmi 4 @ 12:00 – 15:00
Perehdytä videolla! @ Koulutus verkossa

PEREHDYTÄ VIDEOLLA!

Oletko usein aloittanut YouTube- tai Googlehakusi sanoilla “kuinka __”, “miten __” tai “How to __”? Näin tekee todella moni. Erilaiset tutoriaalit ja opastusvideot kuuluvat hakukoneiden suosituimpien sisältöjen joukkoon. Perehdytysvideo onkin tehokas sisältömarkkinoinnin väline, jonka avulla voit tuoda lisäarvoa kohderyhmällesi, sitouttaa heidät sisältöösi ja saada heidät tutustumaan tuotteisiisi ja palveluihisi ilman päällekäyvää tyrkyttämistä. Unohtamatta tietenkään mahdollisuutta aidosti perehdyttää työntekijöitäsi tai yhteistyökumppaneitasi videon avulla paikasta ja ajasta riippumatta!

Koulutuksessa opetellaan käytännönläheisesti yksinkertaisen opastus/vlogi/tutoriaali/webinaarityyppisen sisältömarkkinointivideon tuottaminen alusta loppuun. Koulutuksessa käydään läpi:

  1. Videon sisällön suunnittelu
  2. Videon kuvaaminen sekä äänen ja näyttökuvan tallentaminen
  3. Videon editoiminen ilmaisella YouCut -sovelluksella sekä Da Vinci Resolve -ohjelmalla
  4. Videon julkaisu ja jakaminen YouTuben avulla

Valmennuksessa tarvitset:

  • Älypuhelimen, johon on asennettu YouCut-editointisovellus. iOS laitteissa iMovie riittää.
  • Kannettava tietokone, johon on asennettu ilmainen Da Vinci Resolve -ohjelma sekä OBS Studio. (Ei välttämättömiä)
  • Google-tunnukset

Voit perehtyä aiheeseen jo etukäteen katsomalla Jonne Hirvosen tekemän videon aiheesta: https://youtu.be/b9WNJpizI8I

KOULUTTAJA
Jonne Hirvonen, media-asiantuntija, Darcmedia, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu

TOTEUTUPAIKKA JA -AJANKOHTA
To 4.2.2021 klo 12.00-15.00

Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille webinaarilinkin ja osallistumisohjeet lähempänä koulutuksen ajankohtaa.

NÄIN PÄÄSET MUKAAN
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

Ryhmään mahtuu 7 eri yrityksen edustajaa.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMINEN
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu ke 27.1.2021 mennessä: https://forms.gle/RbZoZc6gx83Cm5SG7

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

Yhteyshenkilö: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, elina.silvennoinen@savonlinna.fi, puh. 044 417 4998

helmi
9
ti
Google Ads hakusanamainonnan tehotyöpaja – starttitaso @ Koulutus verkossa
helmi 9 @ 08:30 – helmi 23 @ 12:00

Hakusanamainonta Google Ads koulutus
Google Ads -työpajakoulutus on käytännönläheinen Google-markkinoinnin suunnittelun, toteutuksen ja mittaamisen kokonaisuus. Koulutus on tarkoitettu eteläsavolaisille pk-yrityksille ja yksinyrittäjille toimialasta riippumatta.

Ensimmäisenä päivänä avataan oma Google Ads -tili ja rakennetaan ensimmäinen kampanja (hakusana/shopping kampanja). Toisena päivänä tarkastellaan kampanjan tuloksia ja optimoidaan mainoksia tehokkaammaksi. Lisäksi tutustutaan video/display/uudelleenmarkkinointi mainoksiin.

Oppiminen tapahtuu käytännön tehtävien kautta. Osallistujilla on käytössä verkkopalvelun kautta opasvideoita ja monipuolista materiaalia oppimisen tueksi (kuten shopping-mainoksia varten tarvittava tuotesyötepohja), joita voi hyödyntää omassa oppimisessa.

Koulutuksessa osallistujat rakentavat suoraan Google Ads -ympäristössä kampanjan, mainosryhmän ja siihen vähintään kolme mainosta. Käyttöliittymä tulee harjoitusten myötä tutuksi asiantuntijan opastuksella.

Koulutuksen tavoitteita
• Osaat kohdistaa mainonnan osuvasti sijainnin, kielen, päätelaitteen ja avainsanojen mukaan.
• Osaat rakentaa kampanjan, luoda mainosryhmiä ja osuvia mainoksia parhaiden käytäntöjen mukaan.
• Tunnistat keskeiset laatupisteisiin vaikuttavat tekijät ja miten ne vaikuttavat kampanjan kustannuksiin.
• Osaat käyttää Googlen työkaluja avainsanojen kartoitukseen, suunnitteluun ja arvioida niiden tehokkuutta.
• Osaat tulkita mainosraportteja ja tehdä johtopäätöksiä optimointia varten niiden pohjalta.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on toimivat nettisivut tai verkkokauppa. Google Adsiin kirjaudutaan Google -tilin tunnuksilla.

Valmennukseen tarvitset mukaan:
• kannettavan tietokoneen
• luottokortin tiedot (Googlen laskutukseen)
• Google -tilin tunnukset
• intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua

KOULUTTAJA: Markus Aho, Funlus Oy

TOTEUTUSAJANKOHTA JA -PAIKKA:

Ti 9.2.2021 klo 8:30 – 12:00
Ti 23.2.2021 klo 8:30 – 12:00

Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille linkin ja osallistumisohjeet lähempänä koulutusajankohtaa.

Kahvitauko sopivassa välissä kouluttajan laatiman aikataulun mukaan.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

Ilmoittaudu 27.1.2021 mennessä: https://forms.gle/GBZsrBTUQFfA4vdU9

LISÄTIETOJA: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, p. 044 417 4998, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

helmi
10
ke
Sisältömarkkinoinnin työpaja @ koulutus verkossa
helmi 10 @ 08:30 – 11:30
Sisältömarkkinoinnin työpaja @ koulutus verkossa

SISÄLTÖMARKKINOINTI – TYÖPAJA
verkkokoulutus

Tässä käytönnönläheisessä työpajassa pääset kehittämään sisällöntuottajan taitojasi ammattilaisen johdolla. Olemme rakentaneet työpajan siten, että yrittäjällä on mahdollisuus saada yrityskohtaisia vinkkejä sisältömarkkinoinnin hyödyntämisestä oman liiketoiminnan kehityksessä.

Työpajan tavoite on kehittää yrityksen asiakasymmärrystä, tukea yrityksen kykyä luoda myyviä markkinointisisältöjä ja tutustuttaa sisältömarkkinoinnin periaatteisiin.

ENNAKKOTEHTÄVÄ

Kouluttaja toimittaa koulutukseen ilmoittautuneille ennakkotehtävän, joka tulee palauttaa ennen koulutuspäivää. Ennakkotehtävät puretaan yhdessä kaikkien kesken koulutuspäivän yhteydessä, jonka lisäksi kouluttaja antaa henkilökohtaiset palautteet sähköpostilla ensimmäisen koulutuspäivän jälkeen.

JÄLKITEHTÄVÄ

Työpajan jälkeen osallistujat laittavat opitut taidot käyttöön ja tekevät toisen tehtävän, josta saa kouluttajan palautteen joko halutessaan sähköpostilla tai 20-30 min verkkotapaamisessa kouluttajan kanssa.

KOULUTTAJA: Minna Hirvonen, Strix Marketing Oy. www.strixmarketing.fi

Kouluttaja Minna Hirvonen on mm. sisällöntuottaja ja bloggaaja Anna-lehdessä. Minna toimii sosiaalisen median kouluttajana, suunnittelee ja kirjoittaa sisältöjä ja tekee sisältöyhteistyötä. Sisältömarkkinointi on Minnan bravuuri ja hänellä on kokemusta eri toimialoille tuotetusta sisällöstä.

VALMENNUKSESSA TARVITSET

  • Verkkokoulutukseen tarvitset tietokoneen lisäksi kuulokkeet mikrofonilla ja toimivan verkkoyhteyden. Huomaa, että mobiiliverkkoyhteys ei ole riittävä. Täällä lisätietoa Digiportaiden verkkokoulutuksista.
  • Intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

TOTEUTUSAJANKOHTA JA -PAIKKA:
ke 10.2.2021 klo 8.30-11.30
Koulutus toteutetaan verkossa. Ilmoittautuneille lähetetään linkki ilmoittautumisajan umpeuduttua.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET:

Varaa paikkasi 30.1.2021 mennessä TÄÄLLÄ

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Lisätietoja: Elina Silvennoinen, Digiportaat -hanke, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

helmi
11
to
Ota Instagram perusteet haltuun! @ Koulutus verkossa
helmi 11 @ 09:00 – 11:30

Instagram

Ota Instagram perusteet haltuun!
Verkkokoulutus

Miksi pienyrittäjän kannattaa panostaa Instagram-näkyvyyteen? Tämä starttitason koulutus sopii yrittäjälle, joka vielä pohtii Instagramin käyttöä, eikä ole vielä hyödyntänyt Instagramia markkinointikanavana. Koulutuksen tavoitteena on, johdattaa osallistujat Instagramin maailmaan esimerkkien kautta.

Koulutuksen tavoitteet

  • Instagram –  Kuka sitä käyttää ja miksi yrityksen kannattaa sinne liittyä?
  • Instagramin perusteet ja käyttöönotto
  • Millainen sisältö toimii Instagramissa?

Koulutuksessa annetaan perustietoa Instagramin käytöstä ja sisällön tuottamisesta. Käytännönläheisessä koulutuksessa osallistujat tekevät koulutuksen aikana harjoituksia Instagramissa asiantuntijan johdolla ja opastuksella.

Digistarttikoulutukset ovat matalan kynnyksen koulutuksia digitalisaation ensiaskeleita ottaville yrityksille. Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

 VALMENNUKSESSA TARVITSET: 

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on luotuna Instagram-tili.
Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • älypuhelimen (jossa Instagram-applikaatio on asennettuna) ja virtapiuhan
  • oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
  • Instagram-tunnukset
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Mia Silvenius, markkinoinnin lehtori, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu

TOTEUTUSAJANKOHTA JA -PAIKKA
To 11.2.2021 klo 9.00 – 11.30

Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumisohjeet ja webinaarilinkin ilmoittautumisajan päätyttyä.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET:

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 2.2.2020 mennessä TÄÄLLÄ

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

LISÄTIETOJA:
Yhteyshenkilö: Elina Silvennoinen, elina.silvennoinen@savonlinna.fi, puh. 044 417 4998

helmi
16
ti
Hanki laadukkaita liidejä LinkedIn mainonnan avulla @ Koulutus verkossa
helmi 16 @ 08:30 – helmi 25 @ 16:00

LinkedIn-Digi-info

HANKI LAADUKKAITA LIIDEJÄ LINKEDIN MAINONNAN AVULLA

STARTTITASO, verkkokoulutus

LinkedIn kuvailee itseään maailman suurimpana asiantuntijoiden sosiaalisena kanavana. Mitä, jos hyödyntäisit LinkedIniä myös maksullisella mainonnalla?

LinkedIn mainonnan koulutus on kaksiosainen. Ensimmäisellä kerralla tutustaan Linkedin mainonnan erityispiirteisiin ja eri mainostyyppeihin sekä yrittäjät tekevät pienellä budjetilla mainosjulkaisun. Toisella koulutuskerralla katsotaan sen saamia tuloksia, tehdään mahdollisia korjauksia ja opitaan miten mainosta voisi kehittää paremmaksi, jotta se tavoittaisi paremman yleisöä ja oikeaa kohderyhmää. Tämä koulutus soveltuu kaikille LinkedIn-markkinoinnista kiinnostuneille yrittäjille.

Koulutuksessa käsitellään mm.

Osa 1: ti 16.2.2020 klo 8.30-11.30

  • LinkedIn mainonnan erityispiirteet ja tavoitteellinen mainonta
    • esimerkkejä onnistuneista LinkedIn-kampanjoista
  • LinkedIn mainostyypit ja niiden hyödyntäminen oikeassa kampanjastrategian valinnassa
  • kohderyhmien valinta
  • millainen sisältö toimii mainoksessa
  • oman mainossisällön suunnittelu LinkedIn-mainoskampanjaan
  • miten mainonnan tehoa seurataan Linkednissä?
  • mitä toimenpiteitä maksetun mainonnan ohella LinkedInissä tulisi ainakin tehdä, jotta saadaan tuloksia aikaan?
  • mainonnan AB-testaus

Osa 2: to 25.2.2021 klo 13.00-16.00

  • Yrityskohtaiset verkkotapaamiset, jossa analysoidaan mainoksen saamia tuloksia, tehdään mahdollisia korjauksia ja opitaan miten mainosta kehitetään paremmaksi.

Huom! Koulutukseen osallistujat ovat perustaneet LinkedIn -tilin ennen koulutuksen alkua. Ennakkotehtävä: perusta yritysprofiili ja avaa mainostili yläpalkin Advertise-ominaisuuden puitteissa. Jos olet tekemässä lyhyellä tähtäimellä maksullista mainontaa, voit jo syöttää luottokorttitiedot tilillesi.

Valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on

  • LinkedIn yritystili sekä mainostili.

Lisäksi suositellaan, että yrityksellä on käytössä kuvankäsittelyohjelma, esim. Photopea, Canva, Photoshop ja Google Analytics.

Valmennukseen tarvitset:

  • LinkedIn-tilin ja yrityksen nimissä mainontaa tehtäessä yritysprofiilin Admin-oikeudet
    • Huom! Mainontaa voi tehdä myös henkilöprofiilin kautta.
  • Intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!


KOULUTTAJA:
Tom Laine, HC-Services Oy. Tom on tehnyt Linkedin-markkinointia jo vuodesta 2004 ja saavuttanut kampanjoillaan huikeita tuloksia!

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA:

Koulutus toteutetaan verkossa ja ilmoittautuneille lähetetään osallistumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä.

Osa 1: 16.2.2021 klo 8.30-11.30
Osa 2: to 25.2.2021 klo 13.00-16.00 (yrityskohtaiset 0,5 h verkkotapaamiset sovitaan ensimmäisellä koulutuskerralla klo 13-16 välille)

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUDU 2.2.2020 mennessä: https://forms.gle/2ZSPry7GksekAbxo6

LISÄTIETOA: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, p. 044 417 4998, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

helmi
17
ke
Maksuton Digi-info: Verkkomyynti nousukiitoon @ Webinaari
helmi 17 @ 09:00 – 11:30

VERKKOMYYNTI NOUSUKIITOON – MAKSUTON  DIGI-INFO 

Helmikuun digi-info tarjoilee yrityksille keinoja verkkomyynnin kasvattamiseen. Timanttiset sisällöt yhdessä hyvän strategian ja kustannustehokkaan teknisen ratkaisun kanssa vievät yrityksesi verkkomyynnin uudelle tasolle.

Inspiroivassa digi-infossa saat käytännön vinkit vaikuttavien tekstien tuotantoon verkkosivuille ja/tai verkkokauppaan. Verkkomyynnin mahdollisuuksia avataan verkkokauppa-alustojen näkökulmasta ja ideoita omaan verkkomyynnin edistämiseen saat asiakascaseista.

 

Digi-infon sisältö:

1. Myyvät tekstit verkkosivuille tai verkkokauppaan
  • Millainen teksti myy ja miksi?
  • Näin huomioit asiakkaan ostopolun ja kirjoitat sitä tukevia tekstejä.
  • Näin kirjoitat myyviä tuote- ja palvelukuvauksia –perusperiaatteet ja timanttinen malli työn tueksi.
  • Mitä sisältöjä verkkosivuilla tai -kaupassa tulee olla vaikuttavuuden maksimoimiseksi?
  • Tarvitaanko blogia?
Kouluttaja: Kati Keronen, Valoria Oy, www.valoria.fi
Kati Keronen/Valoria
Kati on asiakaslähtöisen viestinnän ja markkinoinnin asiantuntija –alan suomalaiseksi pioneeriksikin kutsuttu. Hän on palkittu tietokirjailija, jonka kirjoittamia kirjoja on kutsuttu digitaalisen ajan viestinnän ja markkinoinnin tien viitoittajiksi. Kati on innostava ja inspiroiva kouluttaja, joka tempaa ihmiset mukaansa. Kati on toiminut tekstintuottajien kouluttajana jo vuodesta 2008 lähtien työskennellessään ensin Differo Oy:n kehitysjohtajana ja nykyään oman yrityksensä Valoria Oy:n toimitusjohtajana.

 

2. Tehot irti verkkokauppa-alustasta 
Tässä osiossa käydään läpi kuinka voit verkkokauppiaana hyödyntää paremmin verkkoalustojen ominaisuuksia myynnin kehittämisessä. Jos sinulla ei ole vielä verkkokauppaa, saat hyviä vinkkejä verkkokauppa-alustan valintaan:
  • Tunnetuimpien verkkokauppa-alustojen (mm. Woocommerce, Shopify, MyCashflow) vertailu:
    – toimintaperiaatteet,
    – käytettävyys,
    – kulurakenne,
    – lokalisointi ja kieliversiot,
    – tuki
  • Markkinointi ja verkkokauppa-alustat
  • Verkkokaupan raportointi (alustat ja mm. Google Analytics)
  • Tuotannonohjaus verkkokauppa-alustoissa (mm. varastonhallinta ja logistiikka)

Lisäksi kuulemme onnistuneesta verkkokaupan kehittämisen yrityscasestä. Mm. miten verkkokauppaa kehitettiin, millaisia toimenpiteitä tehtiin, millainen vaikutus sillä oli myyntiin, miten onnistumista mitattiin?

Kouluttaja: Jesse Kivialho, toimitusjohtaja, omistaja ja IT-kouluttaja, Piuha IT-koulutus / Verkkovaraani Oy, www.verkkovaraani.fi

 

TOTEUTUSAJANKOHTA KE 17.2.2021 klo 9.00 – 11.30

Digi-info toteutetaan verkossa. Ilmoittautuneille lähetetään linkki webinaariin ilmoittautumisajan päätyttyä.

Ilmoittaudu mukaan su 14.2. mennessä.

Digi-info on osallistujille maksuton, tervetuloa mukaan!

LISÄTIETOJA: Anna-Maija Torniainen, Digiportaat-hanke, anna-maija.torniainen@xamk.fi

Digikoulutukset

 

Digiosaamiskartoituksella selvitetään yrityksen osaamistarve digitaitojen osalta. Yritysten osaamistarpeiden perusteella Digiportaat järjestää koulutusta eteläsavolaisille pk-yrityksille Mikkelissä ja Savonlinnassa. Kartoituksen perusteella nousseiden koulutustarpeiden lisäksi Digiportaat järjestää starttitason koulutusta teemoista, jotka on todettu maakunnan yrityksille tarpeellisiksi muun muassa Digipuntari-kyselyssä. Koulutusten lisäksi järjestetään maksuttomia digi-infoja, joiden tarkoitus on avata yrityksille uusia mahdollisuuksia digitaalisuuden kentässä ja herätellä digitaaliseen kasvuun. 

 

Digikoulutukset käytännössä

 

  • Koulutusten lähtökohtana kattava digiosaamiskartoitus
  • Yrityksen osaamistasot otetaan huomioon koulutusten suunnittelussa
  • Koulutuksia järjestetään eri tasoisena digistartista mestarikursseihin saakka, joten jokaiselle osaamistasolle on oikean tason koulutusta tarjolla
  • Koulutukset toteutetaan pääasiassa Mikkelissä ja Savonlinnassa
  • Koulutuksia järjestetään vuosina 2019-2020
  • Edullinen kertaluontoinen koulutusmaksu osaamistason edellyttämään koulutuspolkuun
  • Laadukasta digikoulutusta liiketoiminnan näkökulmasta
  • Kouluttajat kilpailutetaan, jotta kouluttajaksi saadaan koulutusteeman ydinosaajia
  • Tarjolla luento- ja työpajamuotoista koulutusta

Seuraa koulutuskalenteria ja kerro kaverillekin tästä huikeasta mahdollisuudesta!

 

Digikoulutusten hinnasto

Mestarikurssit

Digiportaiden mestarikurssit on suunnattu toimialakohtaisesti ja ne ovat vaativan tason koulutuksia. Mestarikurssien ensimmäiset koulutukset on syksyllä 2019 suunnattu eteläsavolaisten mainostoimistojen henkilökunnalle ja PK-yritysten viestinnän henkilökunnalle. Koulutukset järjestetään Mikkelissä.

Mestarikurssien tavoitteena on tuottaa syvällistä osaamista tunnistettuihin tarpeisiin. Mestarikurssit on tarkoitettu yrityksille, jotka ovat jo pitkällä digitalisaation hyödyntämisessä.

Mestarikurssien koulutukset ja tilaisuudet striimataan ja tallennetaan yhteiselle alustalle mestarikurssille osallistuneiden myöhempääkin hyödyntämistä varten. Kurssit ovat varattavissa Digiporatiden koulutuskalenterissa.

Koulutuksiin osallistuminen edellyttää digiosaamiskartoitukseen osallistumista. Varaa aika yhteystiedot-välilehdellä.

Astu digiportaille!

1. Kartoita digiosaaminen

2. Kouluttaudu

3. Kasvata liiketoimintaa