fbpx

Tulevat koulutukset

Olemme siirtäneet lähes kaikki Digiportaiden koulutukset toistaiseksi mahdollisuuksien mukaan verkkoon. Keväällä 2021 palaamme mahdollisuuksien mukaan lähikoulutukseen.  Viestimme suoraan koulutuksiin ilmoittautuneille ja lähetämme ohjeet verkkoalustojen käyttöön hyvissä ajoin ennen koulutuksien alkua. 

Kuinka valita oikeat koulutukset, jotka vahvistavat liiketoimintaani?

Tarjolla olevat koulutukset on rakennettu paikallisten yritystemme tarpeista tekemiemme digikartoitusten pohjalta, joten ne palvelevat juuri teidän tarpeitanne. Tarjontamme on rakennettu mahdollisimman käytännönläheisiksi tukemaan alueemme pk-yritysten liiketoimintaa eli tuomaan lisää asiakkaita, tehostamaan toimintaa ja/tai tuomaan kustannussäästöä. Palvelemme yrityksiä toimialasta riippumatta. Olemme koonneet neljään kategoriaan koulutukset jotka toimivat ratkaisuna tyypillisimpiin pulmiin yrityksissä:


huhti
13
ti
Mainosta tehokkaasti Facebookissa verkkokauppiaille @ Koulutus verkossa
huhti 13 @ 08:30 – huhti 21 @ 12:00

Lisää myyntiä Facebookin avulla

VERKKOKAUPPIAS – MAINOSTA TEHOKKAASTI FACEBOOKISSA!

Koulutuksessa keskitytään verkkokaupan Facebook-mainontaan. Opit hyödyntämään Facebookin keskeiset ominaisuudet ja tekemään tuloksellista mainontaa mitattavasti. Koulutus sopii verkkokauppiaille, jotka hallitsevat Facebook Business Managerin perusteet.

Koulutuksessa käsitellään mm.

  • Vinkit onnistuneeseen verkkokaupan markkinointiin Facebook mainonnan avulla
  • Facebookin mainosmuodot ja verkkokauppiaille sopiva kampanjastrategia
  • Facebook pikselin hyödyntäminen verkkokaupan tarpeisiin; dynaamiset tuotemainokset, retargeting ja näköisyleisöt
  • Vinkkejä verkkokaupan mainossisältöjen ja -kampanjoiden suunnitteluun
  • Verkkokaupan mainonnan sudenkuopat
  • Mainonnan optimointi Business Managerin avulla
  • Mainonnan seuranta Google Analyticsissä

Ensimmäisenä päivänä tehdään verkkokaupalle uusasiakashankinta- tai retargetingkampanja. Toisena koulutuspäivänä optimoidaan kampanjaa. Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on

  • Facebook Business Manager käytössä
  • Lisäksi suositellaan, että yrityksellä on käytössä kuvankäsittelyohjelma, esim. Photopea, Canva, Photoshop ja Google Analytics.

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • tietokone verkkoyhteydellä ja tarvittaessa kuulokkeet
  • verkkokaupan ja FB Business Managerin ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Antti Leino, Avidly Oyj

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA:

ti 13.4.2021 klo 8.30-12.00
ke 21.4.2021 klo 8.30-12.00

Valmennus on 2 x 3,5 h mittainen.
Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille webinaarilinkin ja osallistumisohjeet lähempänä koulutuksen ajankohtaa.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

ILMOITTAUDU 5.4.2021 mennessä: https://forms.gle/dZxakR7TJirbN6yW6

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

LISÄTIETOA: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, p. 044 417 4998, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

huhti
20
ti
Hallitse tehokkaasti sisältöä Instagramissa – hyödyntäjätaso @ Koulutus verkossa
huhti 20 @ 09:00 – 12:30
Hallitse tehokkaasti sisältöä Instagramissa - hyödyntäjätaso @ Koulutus verkossa
HALLITSE TEHOKKAASTI SISÄLTÖÄ INSTAGRAMISSA – HYÖDYNTÄJÄTASO

Tämä koulutus on täynnä. 

Koulutus on jatkoa aiemmin Instagram hyödyntäjätason koulutukseen osallistuneille.

Koulutuksessa syvennetään Instagram-osaamista työstämällä yrityksen julkaisukalenteria ja ottamalla käyttöön sopiva sisällönhallinnan työkalu.

Koulutuksen sisältö:

  • Vaihtoehtoja Instagram-sisällön hallintaan ja ajastamiseen
  • Näin helpotat työtäsi Creator Studion ja Facebook Business Suiten avulla
  • Yrityksen oman julkaisukalenterin työstäminen ja sisältöteemojen hiominen


VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on Instagram-tili ja se on aktiivisessa käytössä.

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • Instagramin ja Facebookin ylläpitotunnukset
  • Kannattaa pitää oma älypuhelin lähettyvillä, mikäli haluat testailla Instagramin toiminnallisuuksia koulutuksen edetessä
  • Intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Piritta Seppälä, Viestintä-Piritta Oy, www.viestintapiritta.fi

TOTEUTUSAJANKOHTA: ti 20.4.2021 klo 9.00-12.30

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seu-raavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMINEN

Tämä koulutus on täynnä.

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 16.4.2021 mennessä: https://forms.gle/aADHCkFKpzxFVtDj7 

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

Yhteyshenkilö: Anna-Maija Torniainen, Digiportaat-hanke, anna-maija.torniainen@xamk.fi

huhti
27
ti
Google My Business tehotyöpaja @ Koulutus verkossa
huhti 27 @ 09:00 – 11:00
Google My Business tehotyöpaja @ Koulutus verkossa

GOOGLE MY BUSINESS TEHOTYÖPAJA

Starttitaso, verkkokoulutus

Google My Business on tuote, jonka avulla voit luoda ja hallita Google Mapsin ilmaisia yritystietoja, jotta ihmiset näkevät yrityksesi tiedot paikallisia hakuja tehdessään. My busineksen käyttö on yrittäjälle helppoa ja maksutonta.

Tässä starttitason tehotyöpajassa opastetaan:

  • Kuinka Google My Business toimii
  • Miten voit rekisteröidä yrityksesi My Businekseen
  • Miten käyttöliittymä toimii ja miten on mahdollista luoda maksuton verkkosivusto yrityksellesi

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

  • Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on Google-tili (Gmail)
  • Verkkokoulutukseen tarvitset tietokoneen lisäksi kuulokkeet mikrofonilla ja toimivan verkkoyhteyden. Huomaa, että mobiiliverkkoyhteys ei ole riittävä. Täällä lisätietoa Digiportaiden verkkokoulutuksista.
  • Intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Tieturin asiantuntija ja Grow with Googlen valtuuttama kouluttaja Jani Rikkola.

TOTEUTUSAJANKOHTA JA -PAIKKA: Ti 27.4. klo 9.00-11.00

Koulutus toteutetaan verkossa. Ilmoittautuneille lähetetään linkki ilmoittautumisajan umpeuduttua.
Valmennus on 2 h mittainen.

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallis-tuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seu-raavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET:

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu mukaan 18.4. mennessä: https://forms.gle/FjARSDuHu5VfoZvU8

LISÄTIETOJA: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, elina.silvennoinen@savonlinna.fi, puh. 044 417 4998

huhti
28
ke
Mestarikurssi: Verkkokaupan kehittäminen Google Optimize ja Hotjar -työkalujen avulla @ Koulutus verkossa
huhti 28 @ 08:30 – 12:00

MESTARIKURSSI: VERKKOKAUPAN KEHITTÄMINEN GOOGLE OPTIMIZE JA HOTJAR -TYÖKALUJEN AVULLA

Koulutuksen käytyäsi voit hyödyntää verkkokaupan kehittämisessä A/B-testausta ja ymmärrät paremmin verkkokaupan kävijöitä. Koulutukseen voi osallistua, jos Google Optimize ja Hotjar työkalut ovat jo käytössä ja haluat saada käytöstä enemmän irti tai käyttöönotto on vasta edessä ja haluat hyödyntää niitä suunnitelmallisesti.

Koulutuksen kohderyhmänä ovat eteläsavolaiset verkkokauppiaat sekä mainostoimistot, jotka kehittävät verkkokauppoja.

Koulutuksen sisältö

Ensimmäinen osa 1: Konversio-optimoinnin tärkeimmät työkalut.

  • Tutustutaan tarkemmin ensimmäisenä Google Optimize sekä Hotjar työkaluihin.
  • Vertaillaan työkalujen käyttöä eri tapauksissa ja kuinka niitä kannattaa hyödyntää.
  • Käydään läpi myös työkalujen käyttöönotto yleisimmillä sivustopohjilla.
  • Lisäksi esitellään lyhyesti muita vastaavia työkaluja (VWO, Crazyegg).

Koulutuksen osa 2: Miten hyödynnän Google Optimize ja Hotjar -työkaluja verkkokauppani kehittämiseen?

  • Käydään läpi aina strategiasta työn aloitukseen sekä käytännön kehitystoimiin.
  • Tutustutaan, erilaisiin lämpökarttoihin, kyselyihin sekä nauhoitteisiin.
  • Tutkitaan miten niitä hyödynnetään ja sen jälkeen paneudutaan käytännön esimerkkeihin.
  • A/B-testauksessa huomioitavat asiat, mitä asioita kannattaa A/B testata?
  • Paljonko liikennettä vaaditaan onnistuneeseen A/B testaukseen?

Koulutuksen osa 3: Liesikupu.fi verkkokaupan kasvutarina.

Miten konversio-optimointia hyödyntäen saatiin liesikupu.fi -verkkokaupalle suurta myynnin kasvua.
Mitä työkaluja tässä hyödynnettiin ja miten tämä on toteuttavissa vaiheittain useimmille verkkokaupalle?

Lopuksi kysymykset, toiveet ja mahdollisuus varata kouluttajalle 15 minuutin maksuton verkkokaupan auditointi.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

  • Verkkokoulutukseen tarvitset tietokoneen lisäksi kuulokkeet mikrofonilla ja toimivan verkkoyhteyden. Huomaa, että mobiiliverkkoyhteys ei ole riittävä. Täällä lisätietoa Digiportaiden verkkokoulutuksista.
  • Google tilin tunnukset
  • Verkkokaupan ylläpitäjän tunnukset
  • Intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Tuomas Laitinen, Digizer Oy

TOTEUTUSAJANKOHTA JA -PAIKKA:
ke 28.4.2021 klo 8.30-12.00

Koulutus toteutetaan verkossa. Ilmoittautuneille lähetetään linkki ilmoittautumisajan umpeuduttua.

in pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET:
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu mukaan to 15.4.2021 mennessä: https://forms.gle/NTDvau9b9rGHoaFP8

Koulutuksen yhteyshenkilö:
Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, p. 044 417 4998, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

huhti
29
to
Google Ads hakusanamainonnan tehotyöpaja – starttitaso @ Koulutus verkossa
huhti 29 @ 08:30 – touko 12 @ 12:00

Hakusanamainonta Google Ads koulutus
Google Ads -työpajakoulutus on käytännönläheinen Google-markkinoinnin suunnittelun, toteutuksen ja mittaamisen kokonaisuus. Koulutus on tarkoitettu eteläsavolaisille pk-yrityksille ja yksinyrittäjille toimialasta riippumatta.

Ensimmäisenä päivänä avataan oma Google Ads -tili ja rakennetaan ensimmäinen kampanja (hakusana/shopping kampanja). Toisena päivänä tarkastellaan kampanjan tuloksia ja optimoidaan mainoksia tehokkaammaksi. Lisäksi tutustutaan video/display/uudelleenmarkkinointi mainoksiin.

Oppiminen tapahtuu käytännön tehtävien kautta. Osallistujilla on käytössä verkkopalvelun kautta opasvideoita ja monipuolista materiaalia oppimisen tueksi (kuten shopping-mainoksia varten tarvittava tuotesyötepohja), joita voi hyödyntää omassa oppimisessa.

Koulutuksessa osallistujat rakentavat suoraan Google Ads -ympäristössä kampanjan, mainosryhmän ja siihen vähintään kolme mainosta. Käyttöliittymä tulee harjoitusten myötä tutuksi asiantuntijan opastuksella.

Koulutuksen tavoitteita
• Osaat kohdistaa mainonnan osuvasti sijainnin, kielen, päätelaitteen ja avainsanojen mukaan.
• Osaat rakentaa kampanjan, luoda mainosryhmiä ja osuvia mainoksia parhaiden käytäntöjen mukaan.
• Tunnistat keskeiset laatupisteisiin vaikuttavat tekijät ja miten ne vaikuttavat kampanjan kustannuksiin.
• Osaat käyttää Googlen työkaluja avainsanojen kartoitukseen, suunnitteluun ja arvioida niiden tehokkuutta.
• Osaat tulkita mainosraportteja ja tehdä johtopäätöksiä optimointia varten niiden pohjalta.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on toimivat nettisivut tai verkkokauppa. Google Adsiin kirjaudutaan Google -tilin tunnuksilla.

Valmennukseen tarvitset mukaan:
• kannettavan tietokoneen
• luottokortin tiedot (Googlen laskutukseen)
• Google -tilin tunnukset
• intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua

KOULUTTAJA: Markus Aho, Funlus Oy

TOTEUTUSAJANKOHTA JA -PAIKKA:

To 29.4.2021 klo 8:30 – 12:00
Ke 12.5.2021 klo 8:30 – 12:00

Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille linkin ja osallistumisohjeet lähempänä koulutusajankohtaa.

Kahvitauko sopivassa välissä kouluttajan laatiman aikataulun mukaan.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

Ilmoittaudu 21.4.2021 mennessä: https://forms.gle/3o9qXBYeY7qmMNxj6

LISÄTIETOJA: Anna-Maija Torniainen, Digiportaat-hanke, anna-maija.torniainen@xamk.fi

touko
4
ti
Blogin tehokas hyödyntäminen liiketoiminnassa -työpaja @ Koulutus verkossa
touko 4 @ 08:30 – 12:00



BLOGIN TEHOKAS HYÖDYNTÄMINEN LIIKETOIMINNASSA -TYÖPAJA

Hyödyntäjätaso

Tavoitteellisesti toteutettuna yritysblogi toimii apuna asiakashankinnassa ja auttaa yritystäsi erottumaan markkinassa asiantuntijana. Tässä työpajassa saat työstettyä oman blogisi sisältöä ja vaikuttavuutta. Työpaja sopii yrityksille, jotka jo kirjoittavat blogia tai niille, jotka haluavat julkaista ensimmäisen blogipostauksensa.

Koulutuksen sisältö

  • Kuinka hyödynnän blogin yritystoiminnassa tehokkaasti?
  • Mistä aiheista yrityksen blogiin kannattaa kirjoittaa?
  • Millainen on hyvä rakenne blogille?
  • Otsikko ja väliotsikot rakenne
  • Kirjoitustyyli
  • Kuvitus
  • Yleisönhankinta
  • Mitä tulee ottaa huomioon hakukoneoptimoinnin osalta?

Koulutus toteutetaan osallistavin menetelmin pienryhmätoteutuksena ja valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

ENNAKKOTEHTÄVÄ

Kouluttaja toimittaa koulutukseen ilmoittautuneille ennakkotehtävän, joka tulee palauttaa ennen koulutuspäivää. Ennakkotehtävät puretaan yhdessä kaikkien kesken koulutuspäivän yhteydessä, jonka lisäksi kouluttaja antaa henkilökohtaiset palautteet sähköpostilla koulutuspäivän jälkeen.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Verkkokoulutukseen tarvitset tietokoneen lisäksi kuulokkeet mikrofonilla ja toimivan verkkoyhteyden. Huomaa, että mobiiliverkkoyhteys ei ole riittävä. Täällä lisätietoa Digiportaiden verkkokoulutuksista.Intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Minna Hirvonen, Strix Marketing Oy, www.strixmarketing.fi
Kouluttaja Minna Hirvonen on mm. sisällöntuottaja ja bloggaaja Anna-lehdessä. Minna toimii sosiaalisen median kouluttajana, suunnittelee ja kirjoittaa sisältöjä ja tekee sisältöyhteistyötä. Sisältömarkkinointi on Minnan bravuuri ja hänellä on kokemusta eri toimialoille tuotetusta sisällöstä.

TOTEUTUSAJANKOHTA  JA -PAIKKA:

ti 4.5. klo 8.30-12
Koulutus toteutetaan verkossa. Ilmoittautuneille lähetetään linkki ilmoittautumisajan umpeuduttua.

Näin pääset mukaan:

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU:

– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.
Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

ILMOITTAUTUMISET:

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu mukaan ma 19.4.2021 mennessä: https://forms.gle/VxcatqNX7xvs9AD87

LISÄTIETOJA: Anna-Maija Torniainen, Digiportaat-hanke, puh. 040 628 0901, anna-maija.torniainen@xamk.fi

touko
5
ke
Google Analytics – näin siirryt GA4 -versioon ja hyödynnät uusia ominaisuuksia @ Koulutus verkossa
touko 5 @ 09:00 – 12:00
Google Analytics - näin siirryt GA4 -versioon ja hyödynnät uusia ominaisuuksia @ Koulutus verkossa

GOOGLE ANALYTICS – NÄIN SIIRRYT GA4 -VERSIOON JA HYÖDYNNÄT UUSIA OMINAISUUKSIA

Google Analyticsin versio 4 on jo täällä. Uusin versio eroaa paljon edeltäjästään, joten analytiikkaa liiketoiminnassaan hyödyntävän yrittäjän kannattaa käyttää hetki perehtyäkseen eroihin ja uusiin toiminnallisuuksiin.

Digiportaiden koulutuksessa pääset sujuvasti sisälle tähän aiheeseen. Koulutus sopii liiketoiminnassaan Google Analyticsia hyödyntävälle, joka miettii versioon 4 siirtymistä.

Koulutuksessa opit

  • Mikä on GA4 ja miten se eroaa edellisestä GA-versiosta?
  • Miten GA4:sen saa käyttöön käytännössä? Mitä käyttöönotossa pitää huomioida?
  • Tärkeimmät termit ja datahierarkia
  • Tärkeimmät toiminnallisuudet
  • Tärkeimmät raportit pk-yrityksen liiketoiminnan kehittämiseen & toimenpiteiden seurantaan
    • Kuka sivustolla käy ja tavoittaako se oikeaa kohderyhmää?
    • Mistä kävijät tulevat? Miten maksetun mainonnan, hakukoneoptimoinnin ja sosiaalisen median toimenpiteet tuovat liikennettä?
    • Jäävätkö kävijät sivustolle ja miten he liikkuvat sisällöissä eteenpäin?
    • Konversiot ja ostokset
    • Sivustolle palaaminen

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • kannettavan tietokoneen sekä virtapiuhan
  • tunnukset nettisivun tai verkkokaupan hallintaan
  • GA4:n ei tarvitse olla asennettuna ennen koulutusta – saat käyttöönottovinkit koulutuksen aikana
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Mirkka Tajakka, Quru Oy

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA
Koulutus toteutetaan verkossa Microsoft Teams -sovelluksessa. Lähetämme osallistumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä.
Ajankohta: ke 5.5.2021 kello 9.00 – 12.00

NÄIN PÄÄSET MUKAAN
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

Ryhmään mahtuu 7 eri yrityksen edustajaa, ryhmäkoko maksimissaan 21 henkilöä.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

Ilmoittaudu 20.4. mennessä: https://forms.gle/ZpvwtCJW29VwWqJ16

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Yhteyshenkilö: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, p. 044 417 4998, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

touko
6
to
Hakukoneoptimointi verkkokauppiaille – hyödyntäjätaso @ Koulutus verkossa
touko 6 @ 08:30 – 12:00
Hakukoneoptimointi verkkokauppiaille - hyödyntäjätaso @ Koulutus verkossa
VERKKOKAUPAN HAKUKONEOPTIMOINTI – HYÖDYNTÄJÄTASO

Tämä koulutus on verkkokauppiaille, jotka haluavat tehostaa hakukonenäkyvyyttä ja löydettävyyttä. Näkyvyyttä tulee miettiä monella tasolla. Mikä on yrityksen brändin näkyvyys verkossa, ja toisaalta miten saadaan kiinni ihmisiä, jotka etsivät tuotteita tai palveluita verkosta, joita verkkokaupassa on myynnissä? Tässä koulutuksessa opit kuinka voit saada parempaa näkyvyyttä verkkokaupallesi kehittämällä sivuston tekniikkaa ja yksityiskohtia, kuten miten luodaan hakukoneystävälliset tuotesivut. Ennen tätä koulutusta sinulla tulee olla käytynä hakukoneoptimointi startti-koulutus.

Koulutuksen sisältö:

  • Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin tavoitteet ja hyödyt
  • Tuotesivujen hakukoneoptimointi
  • Tuotekuvien ja videoiden optimointi
  • Kategoriasivujen hyödyntäminen hakukoneoptimoinnissa
  • Lisää tehoa hakukonenäkyvyyteen taksonomioiden avulla
  • Hyviä käytäntöjä navigaatiovalikoiden rakentamiseen ja sisäiseen linkitykseen
  • Hakukonenäkyvyyden tehostaminen sisällöntuotannon avulla
  • Duplikaattisisältöjen hallinnointi
  • Eväitä verkkokaupan tekniseen hakukoneoptimointiin
  • Verkkokaupan hakukoneoptimoinnin tulosten seuranta

Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on toimivat nettisivut tai verkkokauppa.

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • mahdollisuuksien mukaan ota mukaan nettisivujen ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana
  • verkkokaupan analytiikan tunnukset (Esim. Google Analytics)
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Antti Leino, Avidly Oyj

TOTEUTUSAJANKOHTA JA -PAIKKA
Ajankohta: to 6.5.2021 klo 8.30-12.00
Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille webinaarilinkin ja osallistumisohjeet lähempänä koulutuksen ajankohtaa.

Valmennus on 3,5 h mittainen. Tauko kouluttajan laatiman aikataulun mukaan.

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

  • 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
  • 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 21.4.2021 mennessä: https://forms.gle/vC4p2yqJP9bqZQVH6

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

Yhteyshenkilö: Elina Silvennoinen, Digiportaat -hanke, puh. 044 417 4998, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

touko
11
ti
Roustauspaja: Ideoita verkkokaupan mainonnan parantamiseen @ Koulutus verkossa
touko 11 @ 08:30 – 12:00
Roustauspaja: Ideoita verkkokaupan mainonnan parantamiseen @ Koulutus verkossa

Roustauspaja: Ideoita verkkokaupan mainonnan parantamiseen  

STARTTITASO, verkkokoulutus

Tämä koulutus on täynnä. 

Tässä rohkeutta vaativassa työpajassa keräät arvokasta tietoutta verkkokauppasi mainonnan kehittämiseksi. Kaikkien työpajaan osallistuvien verkkokaupan mainoskampanja tullaan arvioimaan sekä kouluttajan että muiden osallistujien toimesta. Tavoitteena on löytää kokeilemisen arvoisia kehityskohteita, joilla parannat verkkokauppasi mainonnan tehoa.

Osallistuaksesi työpajaan, verkkokauppaasi täytyy olla jo aiemmin tehtynä maksettua mainontaa joko Googlella tai Facebookissa ja analytiikka mainonnasta käytettävissäsi.

Työpajan sisältö: 

  • Kampanjan analysointi (Google Ads / Facebook-mainonta)
  • Hyväksi havaittuja kehitystoimia verkkokaupan kampanjarakenteeseen
  • Kehitysideat mainonnan parantamiseksi

Valmennukseen tarvitset: 

  • Verkkokaupan tunnukset
  • Verkkokaupan analytiikan tunnukset
  • Facebook mainonnan tunnukset
  • Google Ads -tunnukset

KOULUTTAJA: Jukka Kumpusalo, Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA: 

Koulutus toteutetaan verkossa ja ilmoittautuneille lähetetään osallistumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä.

Ti 11.5. klo 8.30-12

Osallistujia max. 5 yritystä.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

Tämä koulutus on täynnä. 

Ilmoittaudu mukaan 4.5.2021 mennessä: https://forms.gle/TAc9QYXPir4hds7Z6

LISÄTIETOA: Anna-Maija Torniainen, Digiportaat-hanke, anna-maija.torniainen@xamk.fi

touko
18
ti
Facebook-mainonnan kertauskoulutus @ Koulutus verkossa
touko 18 @ 08:30 – touko 27 @ 12:00

Lisää myyntiä Facebookin avulla

FACEBOOK MAINONNAN KERTAUSKOULUTUS

Digiportaiden Facebook-mainonnan kertauskoulutuksessa käydään läpi Facebook-mainonnan oppeja. Koulutus sopii niille, jotka ovat aiemmin käyneet Digiportaiden Facebook Business Managerin starttitason koulutuksen tai hyödyntäneet Facebook Business Manageria itsenäisesti, mutta kaipaavat käyttöön vinkkejä. Osallistujat voivat vaikuttaa sisältöön ilmoittautuessaan koulutukseen.

Facebook Business Manager -koulutuksessa käydään läpi miten eri Business Managerin ominaisuuksia hyödynnetään. Koulutukseen osallistujat suunnittelevat oman mainoksen ja tekevät siitä pienellä budjetilla mainoksen Facebookiin. Facebook Manager Business -tili tulee olla perustettuna ennen koulutuksen alkua esim. Digiportaiden järjestämässä koulutuksessa tai itsenäisesti.

Koulutuksessa käsitellään mm.
  • Markkinoinnin vuosikello Facebookiin
  • Vinkit hyvään kampanjasivuun
  • Kohderyhmien suunnittelu Facebookissa
  • Vinkkejä Facebook-mainoksen sisällöksi
  • Facebook-mainoskampanjan tekeminen Business Managerissa
  • Miten teen kampanjan vain Instagramiin
  • Kampanja tavoitteen määrittäminen Google Analyticsissa ja mainonnan tehon seuranta
  • Facebook-mainonnan tehon seuraaminen Facebook pixelillä
  • Mainonnan optimointi
  • Vinkkejä konversion parantamiseen

Koulutuksessa tehdään mainoskampanja ja seurataan ja analysoidaan sen tuloksia.

Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on

  • Facebook Business Manager käytössä
  • Lisäksi suositellaan, että yrityksellä on käytössä kuvankäsittelyohjelma, esim. Photopea, Canva, Photoshop ja Google Analytics.

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • tietokone verkkoyhteydellä ja tarvittaessa kuulokkeet
  • verkkokaupan ja FB Business Managerin ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Antti Leino, Avidly Oyj

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA:

ti 18.5.021 klo 8.30-12.00
to 27.5.2021 klo 8.30-12.00

Valmennus on 2 x 3,5 h mittainen.
Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille webinaarilinkin ja osallistumisohjeet lähempänä koulutuksen ajankohtaa.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

ILMOITTAUDU 3.5.2021 mennessä: https://forms.gle/H2dn7bFVAu4KvTTD6

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

LISÄTIETOA: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, p. 044 417 4998, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

Digikoulutukset

 

Digiosaamiskartoituksella selvitetään yrityksen osaamistarve digitaitojen osalta. Yritysten osaamistarpeiden perusteella Digiportaat järjestää koulutusta eteläsavolaisille pk-yrityksille Mikkelissä ja Savonlinnassa. Kartoituksen perusteella nousseiden koulutustarpeiden lisäksi Digiportaat järjestää starttitason koulutusta teemoista, jotka on todettu maakunnan yrityksille tarpeellisiksi muun muassa Digipuntari-kyselyssä. Koulutusten lisäksi järjestetään maksuttomia digi-infoja, joiden tarkoitus on avata yrityksille uusia mahdollisuuksia digitaalisuuden kentässä ja herätellä digitaaliseen kasvuun. 

 

Digikoulutukset käytännössä

 

  • Koulutusten lähtökohtana kattava digiosaamiskartoitus
  • Yrityksen osaamistasot otetaan huomioon koulutusten suunnittelussa
  • Koulutuksia järjestetään eri tasoisena digistartista mestarikursseihin saakka, joten jokaiselle osaamistasolle on oikean tason koulutusta tarjolla
  • Koulutukset toteutetaan pääasiassa Mikkelissä ja Savonlinnassa
  • Koulutuksia järjestetään vuosina 2019-2020
  • Edullinen kertaluontoinen koulutusmaksu osaamistason edellyttämään koulutuspolkuun
  • Laadukasta digikoulutusta liiketoiminnan näkökulmasta
  • Kouluttajat kilpailutetaan, jotta kouluttajaksi saadaan koulutusteeman ydinosaajia
  • Tarjolla luento- ja työpajamuotoista koulutusta

Seuraa koulutuskalenteria ja kerro kaverillekin tästä huikeasta mahdollisuudesta!

 

Digikoulutusten hinnasto

Mestarikurssit

Digiportaiden mestarikurssit on suunnattu toimialakohtaisesti ja ne ovat vaativan tason koulutuksia. Mestarikurssien ensimmäiset koulutukset on syksyllä 2019 suunnattu eteläsavolaisten mainostoimistojen henkilökunnalle ja PK-yritysten viestinnän henkilökunnalle. Koulutukset järjestetään Mikkelissä.

Mestarikurssien tavoitteena on tuottaa syvällistä osaamista tunnistettuihin tarpeisiin. Mestarikurssit on tarkoitettu yrityksille, jotka ovat jo pitkällä digitalisaation hyödyntämisessä.

Mestarikurssien koulutukset ja tilaisuudet striimataan ja tallennetaan yhteiselle alustalle mestarikurssille osallistuneiden myöhempääkin hyödyntämistä varten. Kurssit ovat varattavissa Digiporatiden koulutuskalenterissa.

Koulutuksiin osallistuminen edellyttää digiosaamiskartoitukseen osallistumista. Varaa aika yhteystiedot-välilehdellä.

Astu digiportaille!

1. Kartoita digiosaaminen

2. Kouluttaudu

3. Kasvata liiketoimintaa