fbpx

Tulevat valmennukset

Valmennuksissa painotetaan ensisijaisesti jokaisen mukana olevan yrityksen kehittämistä ja yksilöllistä valmennusta. Digiportaat mahdollistaa valmennuksiin osallistuville yrityksille osaavan asiantuntija-avun kustannustehokkaasti. Tähän tilaisuuteen kannattaa tarttua!

Valmennuksiin voi lähtökohtaisesti hakea jokainen digiosaamiskartoituksen käynyt yritys. Valmennettavia yrityksiä sparrataan yrityskohtaisesti sekä pienryhmissä.

Lisää myyntiäsi tiedon avulla -valmennus

HAKU AUKI NYT – 5 nopeinta pääsee mukaan!

Mestarikurssit

Digiportaiden mestarikurssit on suunnattu toimialakohtaisesti ja ne ovat vaativan tason koulutuksia. Mestarikurssien ensimmäiset koulutukset on syksyllä 2019 suunnattu eteläsavolaisten mainostoimistojen henkilökunnalle ja PK-yritysten viestinnän henkilökunnalle. Koulutukset järjestetään Mikkelissä.

Mestarikurssien tavoitteena on tuottaa syvällistä osaamista tunnistettuihin tarpeisiin. Mestarikurssit on tarkoitettu yrityksille, jotka ovat jo pitkällä digitalisaation hyödyntämisessä.

Mestarikurssien koulutukset ja tilaisuudet striimataan ja tallennetaan yhteiselle alustalle mestarikurssille osallistuneiden myöhempääkin hyödyntämistä varten. Kurssit ovat varattavissa Digiporatiden koulutuskalenterissa.

Koulutuksiin osallistuminen edellyttää digiosaamiskartoitukseen osallistumista. Varaa aika yhteystiedot-välilehdellä.

Tulevat digikoulutukset


loka
29
ti
Facebook Business Manager Savonlinna @ Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Savonniemen kampus
loka 29 @ 08:30 – marras 5 @ 18:30

Facebook Business Manager koulutus

FACEBOOK BUSINESS MANAGER
HYÖDYNTÄJÄTASO

Tämä koulutus on suunnattu PK-yrityksille, jotka hyödyntävät Facebook-markkinointia jo jollain tasolla ja ovat luoneet Facebook Business Manageriin mainostilin. Nämä yritykset haluavat kehittää omaan osaamistaan entisestään. Opetus koostuu vuorovaikutteista luento-osuuksista, että yksilö- tai ryhmätyöskentelystä. Koulutuskertoja on kaksi á 3,5 h.

Koulutuksessa käsitellään mm.

  • Facebook-mainonnan erityispiirteet ja rooli myynnintekijänä
  • Facebookin mainosmuodot ja niiden hyödyntäminen oikeassa kampanjastrategiassa
  • Facebook -pikseli uudelleenmarkkinoinnin avaintyökalu
  • Mainonnan optimointi Business Managerin avulla ja seuranta Google Analyticsissä
  • Mainosten suunnittelun lähtökohtia: kuvat, tekstit, liike, värit, otsikot
  • Millainen sisältö toimii
  • Facebookin ja Instagramin sivujen eri roolit mainonnasta asiakaspalveluun

Kilpailut ja arvonnat, vuorovaikutuksen hallinta ja seurantamittarit. Koulutuksessa tehdään konkreettinen mainoskampanja ja seurataan ja analysoidaan sen tuloksia. Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on

  • toimivat nettisivut tai verkkokauppa
  • Facebook Business Manager käytössä
  • Google Analytics asennettuna ja toiminnassa omiin verkkosivuihin tai verkkokauppaan
  • kuvankäsittelyohjelma käytettävissä, esim. Photopea, Canva, Photoshop

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
  • ota mukaan nettisivujen ja FB Business Managerin ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA:

Antti Leino, Avidly Oyj

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA:

Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Savonniemen kampus, Savonniemenkatu 6
Ti 29.10. 8.30-12.00
Ti 5.11. 15.00-18.30

Omakustanteinen kahvitauko sopivassa välissä.

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

  • 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
  • 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET 1.10. mennessä: https://www.lyyti.in/Digiportaat_koulutus_Facebook_Business_Manager_hyodyntajataso_Savonlinna_8799

LISÄTIETOJA:
Yhteyshenkilö Savonlinna: Kati Kärki, Digiportaat-hanke, p. 044 571 5857, kati.karki@savonlinna.fi

Facebook Business Manager Mikkeli @ Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Mikkelin kampus
loka 29 @ 15:00 – marras 5 @ 12:00

Facebook Business Manager koulutus

FACEBOOK BUSINESS MANAGER
HYÖDYNTÄJÄTASO

Tämä koulutus on suunnattu PK-yrityksille, jotka hyödyntävät Facebook-markkinointia jo jollain tasolla ja ovat luoneet Facebook Business Manageriin mainostilin. Nämä yritykset haluavat kehittää omaan osaamistaan entisestään. Opetus koostuu vuorovaikutteista luento-osuuksista, että yksilö- tai ryhmätyöskentelystä. Koulutuskertoja on kaksi á 3,5 h.

Koulutuksessa käsitellään mm.

  • Facebook-mainonnan erityispiirteet ja rooli myynnintekijänä
  • Facebookin mainosmuodot ja niiden hyödyntäminen oikeassa kampanjastrategiassa
  • Facebook -pikseli uudelleenmarkkinoinnin avaintyökalu
  • Mainonnan optimointi Business Managerin avulla ja seuranta Google Analyticsissä
  • Mainosten suunnittelun lähtökohtia: kuvat, tekstit, liike, värit, otsikot
  • Millainen sisältö toimii
  • Facebookin ja Instagramin sivujen eri roolit mainonnasta asiakaspalveluun

Kilpailut ja arvonnat, vuorovaikutuksen hallinta ja seurantamittarit. Koulutuksessa tehdään konkreettinen mainoskampanja ja seurataan ja analysoidaan sen tuloksia. Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on

  • toimivat nettisivut tai verkkokauppa
  • Facebook Business Manager käytössä
  • Google Analytics asennettuna ja toiminnassa omiin verkkosivuihin tai verkkokauppaan
  • kuvankäsittelyohjelma käytettävissä, esim. Photopea, Canva, Photoshop

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
  • ota mukaan nettisivujen ja FB Business Managerin ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA:

Antti Leino, Avidly Oyj

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA:

Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Mikkelin kampus, Patteristonkatu 3
Ti 29.10. 15.00-18.30
Ti 5.11. 8.30-12.00

Omakustanteinen kahvitauko sopivassa välissä.

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

  • 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
  • 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET 1.10. mennessä: https://www.lyyti.in/Digiportaat_koulutus_Facebook_Business_Manager_hyodyntajataso_Mikkeli_0603

LISÄTIETOJA:
Yhteyshenkilöt:
Mikkeli / Anna Ollanketo, Digiportaat-hanke, p. 040 183 9330, anna.ollanketo@xamk.fi

marras
1
pe
ADOBE CREATIVE CLOUD – UUDET OMINAISUUDET MESTARIKURSSI @ Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Mikkelin kampus
marras 1 @ 08:30 – 15:30

ADOBE CREATIVE CLOUD – UUDET OMINAISUUDET
MESTARIKURSSI

Digiportaiden mestarikurssit on suunnattu toimialakohtaisesti ja ne ovat vaativan tason kursseja Tämä koulutus on suunnattu eteläsavolaisten mainostoimistojen henkilökunnalle ja PK-yritysten viestinnän henkilökunnalle, joilla on aktiivisessa päivittäisessä käytössä ko. ohjelmat.

Koulutuksen tavoitteena on oppia hyödyntämään Adobe Creative Cloudin Photoshop-, Illustrator- ja InDesign-ohjelmien uusia ominaisuuksia, jotka tehostavat työskentelyä. Päivän aikana tuotetaan ohjelmilla painovalmis PDF-aineisto, jonka yhteydessä käydään läpi tärkeimmät toiminnot oman työn tehostamiseksi.

Adobe CC paketti, eri ohjelmistojen kokonaisuus ja uudet ominaisuudet

  • Makrojen teko- ja käyttö työn tehostamiseksi
  • Värinhallinta ja asetustiedostot
  • Häviötön työskentely, säätötasot- ja maskit
  • Elementtien ja piirustusten vaativa yhdistäminen: reittityökalut, maski yhdistelmäreitti
  • RGB työpohjien muunto haluttuun väriavaruuteen
  • Infografiikan tuottaminen
  • Symbolien hyödyntäminen
  • Esitystilan käyttö
  • Työntehostaminen taitossa: sivupohjat, kappale- ja merkkityylit, värikirjasto
  • Kirjastonkäyttö
  • Rivirekisterin asetukset ja käyttö
  • Taulukko

Koulutus toteutetaan max 15 hengen ryhmässä ja se striimataan. Striimaustallenne on osallistujien hyödynnettävissä valmennuksen jälkeen. Lisäksi koulutuksessa jaetaan materiaalia sähköisessä muodossa.

KOULUTUKSEEN OSALLISTUMINEN EDELLYTTÄÄ, että osallistujalla on

  • oma kannettava tietokone, johon on asennettu Adobe CC-ohjelmistojen käyttölisenssi
  • kokemusta Creative Cloud -ohjelmien käytöstä

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJAT: Mira Korteniemi ja Terkko Malm, Ammattienedistämislaitossäätiö AEL sr.

TOTEUTUSAJANKOHTA: Pe 1.11.2019 klo 8.30 – 15.30
Koulutus on 7 h mittainen. Omakustanteinen kahvi- ja lounastauko kouluttajan tekemän aikataulun mukaan.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET:
ma 30.9. mennessä osoitteesta: www.lyyti.in/Digiportaat_koulutus_Mestarikurssi_ADOBE_CREATIVE_CLOUD__UUDET_OMINAISUUDET_7146

LISÄTIETOJA:
Yhteyshenkilö: Anna-Maija Torniainen, Digiportaat-hanke, p. 040 628 0901, anna-maija.torniainen@xamk.fi

marras
5
ti
PAJA: Facebook Business Manager Mikkeli @ Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy
marras 5 @ 08:30 – 10:00

Facebook Business Manager on yksi somemainonnan tärkeimmistä työkaluista. Tämä työpaja on tarkoitettu pk-yrityksille ja -yrittäjille, jotka ovat kiinnostuneet maksullisesta somemarkkinoinnista, mutta joilla ei vielä ole Business Manager tiliä.

Tässä työpajassa Digiportaiden yritysneuvoja Jukka Kumpusalo kertoo, mikä Facebook Business Manager on, perusteet sen käytöstä ja ohjeistaa kädestä pitäen, kuinka perustat yrityksellesi Business Manager tilin.

Aika: 5.11.2019, 8.30-10.00
Ryhmäkoko: 5 henkeä

Otan mukaan oma kannettava tietokone ja virtapiuha.

Paikka: Tuma, Sammonkatu Mikkeli
Kouluttaja: Jukka Kumpusalo, Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy, jukka.kumpusalo@mikseimikkeli.fi

Ilmoittaudu 3.11. mennessä 

 

 

marras
7
to
Verkkokaupan myynnin edistäminen, Savonlinna @ Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Savonniemen kampus
marras 7 @ 08:30 – 15:30
Verkkokaupan myynnin edistäminen, Savonlinna @ Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Savonniemen kampus

VERKKOKAUPAN MYYNNIN EDISTÄMINEN

Tämä koulutus on PK-yrityksille, joilla on verkkokauppa tai jotka suunnittelevat verkkokaupan perustamista. Koulutuksessa keskitytään verkkokaupan myynnin kasvattamiseen. Koulutus sisältää työpajan, jossa keskitytään osallistujien verkkokauppojen kehittämiseen. Koulutukseen voi osallistua verkkokaupan alustasta riippumatta.

Koulutuksen tavoitteita:

  • Verkkokaupan onnistuminen perusedellytykset
  • Verkkokaupan markkinointistrategiat
  • Analytiikan hyödyntäminen verkkokaupassa.
  • Käännä verkkokaupassa kävijästä maksava asiakas
  • Verkkokaupan myynnin edistämistekniikat
  • Opitaan välttämään myyntiä hidastavia sudenkuoppia
  • Työpaja: Verkkokaupan kasvun esteet. Koulutukseen osallistujien verkkokauppojen arviointi mm. käytettävyyden ja analytiikan avulla

Valmennus koostuu asiantuntijan alustuksesta, käytännön työpajasta, yhteisestä ryhmäkeskustelusta ja ennakkotehtävästä.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
  • ota mukaan Google Analytics-tunnukset ja oman yrityksesi verkkokaupan tunnukset, jotta pääset tekemään harjoituksia koulutuksen aikana
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA:

Antti Tolvanen, Merle Consulting Oy.

TOTEUTUSAJANKOHTA:

Savonlinna, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Savonniemen kampus, Savonniemenkatu 6

Ajankohta: to 7.11.2019 8.30-15.30

Valmennus on 7 h mittainen. Omakustanteiset kahvi- ja lounastauot sopivassa välissä.

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

  • 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
  • 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET:

Savonlinna 7.10. mennessä osoitteesta: https://www.lyyti.in/Digiportaat_koulutus_Verkkokaupan_myynnin_edistaminen_Savonlinna_0929

LISÄTIETOJA:

Yhteyshenkilö: Kati Kärki, Digiportaat-hanke, p. 0445715857, kati.karki@savonlinna.fi

MailChimp-paja @ Tuma-talo, Ramin konditoria, neuvotteluhuone 2
marras 7 @ 16:00 – 18:00
MailChimp-paja @ Tuma-talo, Ramin konditoria, neuvotteluhuone 2

MailChimp on maailman suosituin sähköpostimarkkinointityökalu (15 miljoonaa käyttäjää ympäri maailman). Viimeisten vuosien aikana se on kehittynyt yhä monipuolisemmaksi markkinointityökaluksi.

Mailchimp on helppokäyttöinen ja käyttöliittymältään selkeä. Digiportaiden MailChimp-pajassa opit peruskäsitteet ja uutiskirjeiden tekemisen kädestä pitäen.

Pajan vetää Jukka Kumpusalo.

Varaa paikkasi TÄSTÄ.

marras
11
ma
Tuloksellinen mainonta: Facebook Business Manager starttitaso @ Xamk, Savonlinnan kampus
marras 11 @ 12:00 – marras 18 @ 16:00

Facebook Business Manager on Facebookin erillinen ilmainen mainostyökalu, jonka käyttö on yhtä helppoa kuin perinteisen facebookin ”mainosta” -painikkeen käyttö. Ero tulee siinä, että Business Manager -työkalulla saat kohdennettua maksetun mainontasi tarkemmin ja kustannustehokkaammin. Tässä työkalussa pystyt myös seuraamaan mainoskampanjoiden tuloksia ja toimimista (onnistumista) reaaliajassa tarkemmin.

Digiportaiden starttitason Facebook Business Manager -koulutuksessa käydään läpi Business Managerin käyttöönotto ja miten eri ominaisuuksia hyödynnetään. Koulutukseen osallistujat suunnittelevat oman mainoksen ja tekevät siitä pienellä budjetilla mainoksen Facebookiin. Koulutukseen osallistujat ovat perustaneet Facebook Manager Business -tilin ennen koulutuksen alkua esim. Digiportaiden järjestämässä työpajassa tai itsenäisesti.

Koulutuksessa käsitellään mm.

  • Facebook-mainonnan erityispiirteet ja rooli myynnintekijänä
  • Facebookin mainosmuodot ja niiden hyödyntäminen oikeassa kampanjastrategiassa
  • Facebook -pikseli uudelleenmarkkinoinnin avaintyökalu
  • Mainonnan optimointi Business Managerin avulla ja seuranta Google Analyticsissä
  • Mainosten suunnittelun lähtökohtia: kuvat, tekstit, liike, värit, otsikot
  • Millainen sisältö toimii
  • Facebookin ja Instagramin sivujen eri roolit mainonnasta asiakaspalveluun
  • Kilpailut ja arvonnat, vuorovaikutuksen hallinta ja seurantamittarit

Koulutuksessa tehdään konkreettinen mainoskampanja ja seurataan ja analysoidaan sen tuloksia. Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on

  • Facebook Business Manager käytössä

Lisäksi suositellaan, että yrityksellä on käytössä kuvankäsittelyohjelma, esim. Photopea, Canva, Photoshop ja Google Analytics.

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
  • ota mukaan nettisivujen (jos on) ja FB Business Managerin ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Antti Leino, Avidly Oyj

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA:
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Savonniemen kampus, Savonniemenkatu 6.
Ma 11.11.2019 12.00-15.30; ma 18.11. 12.30-16.00

Omakustanteinen kahvitauko sopivassa välissä.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUDU 24.10. mennessä https://www.lyyti.in/Digiportaat_koulutus_Facebook_Business_Manager_startti_Savonlinna_2814

LISÄTIETOJA: Yhteyshenkilö: Anna-Maija Torniainen, Digiportaat-hanke, 040 628 0901, anna-maija.torniainen@xamk.fi

marras
12
ti
Näy Googlessa paremmin – Hakukoneoptimointi starttitaso @ Xamk Mikkelin kampus
marras 12 @ 08:15 – 11:45

Kehitä yrityksesi hakukonenäkyvyyttä – tässä koulutuksessa opit, miten se tehdään. Tämä koulutus on tarkoitettu PK-yrityksille, jotka eivät ole hyödyntäneet optimointia ollenkaan. Koulutuksen tavoitteena on nostaa esille optimoinnin hyödyt.

  • Mitä on hakukoneoptimointi?
  • Miten Google toimii?
  • Miksi löydettävyys hakukoneen vastaussivulla on elintärkeää pk-yritykselle?

Koulutuksessa annetaan vinkkejä sisällöntuotantoon omien nettisivujen löydettävyyden parantamiseksi ja mm. testataan oma hakukonetilanne.

Digistarttikoulutukset ovat matalan kynnyksen koulutuksia digitalisaation ensiaskeleita ottaville yrityksille. Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on toimivat nettisivut tai verkkokauppa.

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
  • mahdollisuuksien mukaan ota mukaan nettisivujen ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Antti Leino, Avidly Oyj

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA
Mikkeli ti 12.11. 2019, 8.15-11.45
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Mikkelin kampus, Patteristonkatu 3.

Omakustanteinen kahvitauko sopivassa välissä.

Näin pääset mukaan
Ennen koulutusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUDU: 24.10. mennessä osoitteessa: https://www.lyyti.in/Digiportaat_koulutus_Hakukoneoptimointi_starttitaso_Mikkeli_7610

LISÄTIETOJA: Anna-Maija Torniainen, Digiportaat-hanke, p. 040 628 0901, anna-maija.torniainen@xamk.fi

Tuloksellinen mainonta: Facebook Business Manager starttitaso @ Xamk Mikkelin kampus
marras 12 @ 12:30 – marras 19 @ 12:00

Facebook Business Manager on Facebookin erillinen ilmainen mainostyökalu, jonka käyttö on yhtä helppoa kuin perinteisen facebookin ”mainosta” -painikkeen käyttö. Ero tulee siinä, että Business Manager -työkalulla saat kohdennettua maksetun mainontasi tarkemmin ja kustannustehokkaammin. Tässä työkalussa pystyt myös seuraamaan mainoskampanjoiden tuloksia ja toimimista (onnistumista) reaaliajassa tarkemmin.

Digiportaiden starttitason Facebook Business Manager -koulutuksessa käydään läpi Business Managerin käyttöönotto ja miten eri ominaisuuksia hyödynnetään. Koulutukseen osallistujat suunnittelevat oman mainoksen ja tekevät siitä pienellä budjetilla mainoksen Facebookiin. Koulutukseen osallistujat ovat perustaneet Facebook Manager Business -tilin ennen koulutuksen alkua esim. Digiportaiden järjestämässä työpajassa tai itsenäisesti.

Koulutuksessa käsitellään mm.

  • Facebook-mainonnan erityispiirteet ja rooli myynnintekijänä
  • Facebookin mainosmuodot ja niiden hyödyntäminen oikeassa kampanjastrategiassa
  • Facebook -pikseli uudelleenmarkkinoinnin avaintyökalu
  • Mainonnan optimointi Business Managerin avulla ja seuranta Google Analyticsissä
  • Mainosten suunnittelun lähtökohtia: kuvat, tekstit, liike, värit, otsikot
  • Millainen sisältö toimii
  • Facebookin ja Instagramin sivujen eri roolit mainonnasta asiakaspalveluun
  • Kilpailut ja arvonnat, vuorovaikutuksen hallinta ja seurantamittarit

Koulutuksessa tehdään konkreettinen mainoskampanja ja seurataan ja analysoidaan sen tuloksia. Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on

  • Facebook Business Manager käytössä

Lisäksi suositellaan, että yrityksellä on käytössä kuvankäsittelyohjelma, esim. Photopea, Canva, Photoshop ja Google Analytics.

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
  • ota mukaan nettisivujen (jos on) ja FB Business Managerin ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Antti Leino, Avidly Oyj

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA:
Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu, Mikkelin kampus, Patteristonkatu 3.Ti 12.11.2019 12.30-16.00; ti 19.11. 8.30-12.00

Omakustanteinen kahvitauko sopivassa välissä.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUDU 24.10. mennessä
https://www.lyyti.in/Digiportaat_koulutus_Facebook_Business_Manager_startti_Mikkeli_7057

LISÄTIETOJA: Anna-Maija Torniainen, Digiportaat-hanke, 040 628 0901, anna-maija.torniainen@xamk.fi

marras
13
ke
Google Analytics-Paja @ Tuma-talo, Ramin konditoria, neuvotteluhuone 2
marras 13 @ 16:00 – 18:00
Google Analytics-Paja @ Tuma-talo, Ramin konditoria, neuvotteluhuone 2

Google Analytics on maksuton verkkosivujen kävijäseurantaan tarkoitettu tietokoneohjelma. Digiportaiden järjestämän Google Analytics-pajan jälkeen osaat lukea raporteista mm. sen, keitä sivustollasi kävijät ovat, mitä kävijät sivustolla tekevät sekä mistä he sivustolle tulevat ja miten sieltä poistuvat. Yritykselläsi tulee olla jo asennettuna Google Analytics omille verkkosivuille/verkkokauppaan ja minimissään kahden kuukauden ajalta kertynyttä dataa. Mukaan tarvitset omat Google Analytics tunnukset.

Pajan vetää Jukka Kumpusalo.

Ilmoittaudu mukaan TÄSTÄ.

Digikoulutukset

 

Digiosaamiskartoituksella selvitetään yrityksen osaamistarve digitaitojen osalta. Yritysten osaamistarpeiden perusteella Digiportaat järjestää koulutusta eteläsavolaisille pk-yrityksille Mikkelissä ja Savonlinnassa. Kartoituksen perusteella nousseiden koulutustarpeiden lisäksi Digiportaat järjestää starttitason koulutusta teemoista, jotka on todettu maakunnan yrityksille tarpeellisiksi muun muassa Digipuntari-kyselyssä. Koulutusten lisäksi järjestetään maksuttomia digi-infoja, joiden tarkoitus on avata yrityksille uusia mahdollisuuksia digitaalisuuden kentässä ja herätellä digitaaliseen kasvuun. 

 

Digikoulutukset käytännössä

 

  • Koulutusten lähtökohtana kattava digiosaamiskartoitus
  • Yrityksen osaamistasot otetaan huomioon koulutusten suunnittelussa
  • Koulutuksia järjestetään eri tasoisena digistartista mestarikursseihin saakka, joten jokaiselle osaamistasolle on oikean tason koulutusta tarjolla
  • Koulutukset toteutetaan pääasiassa Mikkelissä ja Savonlinnassa
  • Koulutuksia järjestetään vuosina 2019-2020
  • Edullinen kertaluontoinen koulutusmaksu osaamistason edellyttämään koulutuspolkuun
  • Laadukasta digikoulutusta liiketoiminnan näkökulmasta
  • Kouluttajat kilpailutetaan, jotta kouluttajaksi saadaan koulutusteeman ydinosaajia
  • Tarjolla luento- ja työpajamuotoista koulutusta

Seuraa koulutuskalenteria ja kerro kaverillekin tästä huikeasta mahdollisuudesta!

 

Digikoulutusten hinnasto

Astu digiportaille!

1. Kartoita digiosaaminen

2. Kouluttaudu

3. Kasvata liiketoimintaa