fbpx

Tulevat koulutukset

Olemme siirtäneet lähes kaikki Digiportaiden koulutukset toistaiseksi mahdollisuuksien mukaan verkkoon. Keväällä 2021 palaamme mahdollisuuksien mukaan lähikoulutukseen.  Viestimme suoraan koulutuksiin ilmoittautuneille ja lähetämme ohjeet verkkoalustojen käyttöön hyvissä ajoin ennen koulutuksien alkua. 

Kuinka valita oikeat koulutukset, jotka vahvistavat liiketoimintaani?

Tarjolla olevat koulutukset on rakennettu paikallisten yritystemme tarpeista tekemiemme digikartoitusten pohjalta, joten ne palvelevat juuri teidän tarpeitanne. Tarjontamme on rakennettu mahdollisimman käytännönläheisiksi tukemaan alueemme pk-yritysten liiketoimintaa eli tuomaan lisää asiakkaita, tehostamaan toimintaa ja/tai tuomaan kustannussäästöä. Palvelemme yrityksiä toimialasta riippumatta. Olemme koonneet neljään kategoriaan koulutukset jotka toimivat ratkaisuna tyypillisimpiin pulmiin yrityksissä:


maalis
9
ti
WordPress yrityssivun kehittäjä – hyödyntäjätaso @ Koulutus verkossa
maalis 9 @ 09:00 – 12:00


WORDPRESS YRITYSSIVUN KEHITTÄJÄN KOULUTUS – HYÖDYNTÄJÄTASO
 

Opi hallinnoimaan ja kehittämään yrityksen WordPress-sivuja sujuvasti. Koulutuksessa käydään läpi WordPressin teemojen ja lisäosien hyödyntämistä ja mennään syvemmälle yrityssivuille olennaisten toiminnallisuuksien hyödyntämisessä. Koulutukseen osallistuvalle WordPressin peruskäytön on oltava tuttua.

Koulutuksen sisältö:

  • Sivujen ulkoasun muokkaaminen teemojen avulla: hyvän teeman etsiminen ja asentaminen
  • Sivun rakennustyökalut (page builder) sivun ulkoasun muokkauksen apuna
  • Sisältötyyppien lisääminen WordPressiin
  • Navigaatiovalikon luonti ja muokkaaminen
  • Käyttäjien hallinta WordPressissä
  • Sivuston varmuuskopiointi ja varmuuskopion palautus
  • WordPress asennuksen, lisäosien ja teeman päivitys
  • Tietoturvan parantaminen WordPressissä
  • WordPress-sivuston latausnopeuden parantaminen
  • Hakukoneoptimointi WordPressissä
  • Hyvien lisäosien valinta ja asennus
  • Yrityssivulle olennaiset lisäosat

Valmennus koostuu asiantuntijan alustuksesta, käytännön esimerkeistä sekä valmennuspäivän aikana tehtävistä käytännön tehtävistä.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on käytössä WordPress-nettisivut.

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
  • Ylläpitäjän WordPress-tunnukset, jotta pääset tekemään harjoituksia koulutuksen aikana
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA:

Teuvo Väisänen, Uusmediatoimisto Verkkovaraani Oy

TOTEUTUSAJANKOHTA JA -PAIKKA:

Ajankohta: tiistai 9.3.2021 klo 9.00-12.00

Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille webinaarilinkin ja osallistumisohjeet lähempänä koulutuksen ajankohtaa.

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET:

TÄMÄ KOULUTUS ON TÄYNNÄ.

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 23.2.2021 mennessä: https://forms.gle/DRqo5E3sdJxpSRvU7

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.


LISÄTIETOJA:
Anna-Maija Torniainen, Digiportaat -hanke, p. 040 628 0901, anna-maija.torniainen@xamk.fi

Hallitse tehokkaasti sisältöä Instagramissa – hyödyntäjätaso @ Koulutus verkossa
maalis 9 @ 12:30 – 16:00
Hallitse tehokkaasti sisältöä Instagramissa - hyödyntäjätaso @ Koulutus verkossa

HALLITSE TEHOKKAASTI SISÄLTÖÄ INSTAGRAMISSA – HYÖDYNTÄJÄTASO

Koulutus on jatkoa aiemmin Instagram hyödyntäjätason koulutukseen osallistuneille.

Koulutuksessa syvennetään Instagram-osaamista työstämällä yrityksen julkaisukalenteria ja ottamalla käyttöön sopiva sisällönhallinnan työkalu.

Koulutuksen sisältö:

  • Vaihtoehtoja Instagram-sisällön hallintaan ja ajastamiseen
  • Näin helpotat työtäsi Creator Studion ja Facebook Business Suiten avulla
  • Yrityksen oman julkaisukalenterin työstäminen ja sisältöteemojen hiominen


VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on Instagram-tili ja se on aktiivisessa käytössä.

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • Instagramin ja Facebookin ylläpitotunnukset
  • Kannattaa pitää oma älypuhelin lähettyvillä, mikäli haluat testailla Instagramin toiminnallisuuksia koulutuksen edetessä
  • Intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Piritta Seppälä, Viestintä-Piritta Oy, www.viestintapiritta.fi

TOTEUTUSAJANKOHTA: ti 9.3.2021 klo 12.30-16.00

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallis-tuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seu-raavista koulutuksista.

9.3. KOULUTUS ON TÄYNNÄ. SEURAAVA TOTEUTUS ON 20.4. Katso täältä.

Yhteyshenkilö: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, p. 044 417 4998, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

maalis
10
ke
Tehokas tapahtumamarkkinointi haltuun somessa @ Koulutus verkossa
maalis 10 @ 08:30 – maalis 31 @ 12:00
Tehokas tapahtumamarkkinointi haltuun somessa @ Koulutus verkossa

TEHOKAS TAPAHTUMAMARKKINOINTI HALTUUN SOMESSA

Tämän kaksiosaisen koulutuksen eväillä maksimoit tapahtumasi näkyvyyden sosiaalisessa mediassa.

Koulutus on suunnattu yrityksille, jotka toteuttavat tapahtumia ja haluavat markkinoida niitä sosiaalisessa mediassa tehokkaammin. Koulutus sopii erinomaisesti, jos yrityksellä on Facebook-yrityssivu tai olet käynyt Digiportaiden Facebook Business Manager -koulutuksia.

Koulutuksen sisältö:

  • Nämä materiaalit tarvitset ennen tapahtumamarkkinoinnin aloittamista
  • Mistä kanavista tavoitat kohderyhmän?
  • Millainen on hyvä markkinointiaika?
  • Millaisella budjetilla voit lähteä toteuttamaan tehokasta tapahtumamarkkinointia?
  • Tapahtumamarkkinoinnin kompastuskivet
  • Mitä maksetun mainonnan muotoja voit hyödyntää tapahtumamarkkinoinnissa?
  • Hakusanamainonta ja tapahtumien markkinointi
  • Muut some-kanavat tapahtumien markkinointi
  • Tapahtumamarkkinointi Facebookissa/Instagramissa orgaanisesti ja maksetun mainonnan avulla
  • Näin mittaat markkinoinnin onnistumista


VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennuksesta saat eniten irti, jos yrityksellä on Facebook yrityssivu käytössä.

Valmennukseen tarvitset:

  • oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
  • Facebook-yrityssivun, Google Analyticsin ja nettisivujen tunnukset
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Antti Leino, Avidly Oyj

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA:
ke 10.3.2021 klo 8:30 – 12:00
ke 31.3.2021 klo 8:30 – 12:00

Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille webinaarilinkin ja osallistumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET:

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 24.2.2021 mennessä: https://forms.gle/kkqdM3exrPJEC4Bb8

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

LISÄTIEDOT
Yhteyshenkilö: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, elina.silvennoinen@savonlinna.fi, puh. 044 417 4998

maalis
11
to
Video-editointi Da Vinci Resolvella, hyödyntäjätaso @ Koulutus verkossa
maalis 11 @ 09:00 – 12:00
Video-editointi Da Vinci Resolvella, hyödyntäjätaso @ Koulutus verkossa

Video-editointi Da Vinci Resolvella, hyödyntäjätaso

Koulutuksessa syvennytään videoiden editoimiseen Black Magic Designin Da Vinci Resolve -ohjelman avulla. Koulutus on jatkoa Digiportaiden aiemille Videoista Voimaa Viestintään- ja editointityöpajakoulutuksille.

Eniten hyötyä koulutuksesta saat, kun olet ladannut Da Vinci Resolveen jo valmiiksi tietokoneellesi ja olet käyttänyt sitä jonkun verran. Ohjelma on ilmaiseksi ladattavissa Black magic designin sivuilta: https://www.blackmagicdesign.com/products/davinciresolve/

Koulutuksessa käydään läpi:

  • videoiden tuominen Resolveen
  • videoklippien editoiminen
  • kuvien, grafiikan ja musiikin lisääminen
  • värimäärittely
  • efektit
  • äänisäädöt
  • Deliver-asetukset

Koulutuksessa on myös kysymykset ja vastaukset -osio, jossa voidaan käydä läpi Resolven käyttämisessä mahdollisesti ilmenneitä hankaluuksia.

VALMENNUKSESSA TARVITSET

  • Da Vinci Resolven käytön harjoittelemiseksi tarvitset kannettavan tietokoneen, johon kyseinen ohjelma on asennettu. Muista virtapiuha!


KOULUTTAJA
Jonne Hirvonen, Media-asiantuntija, Darcmedia

TOTEUTUPAIKKA JA -AJANKOHTA
Koulutus toteutetaan verkossa.
Ajankohta: to 11.3.2021 klo 9.00 – 12.00

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

Ryhmään mahtuu 7 eri yrityksen edustajaa, ryhmäkoko maksimissaan 15 henkilöä.

OSALLISTUMISMAKSU
100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUDU mukaan 7.3.2021 mennessä: https://forms.gle/h2GaHgGgbcMKVXZx8

Yhteyshenkilö: Anna-Maija Torniainen, Digiportaat-hanke, p. 040 628 0901, anna-maija.torniainen@xamk.fi

Mestarikurssi: Asiakaslähtöiset tekstit verkkokauppaan @ Koulutus verkossa
maalis 11 @ 13:00 – 15:00
Mestarikurssi: Asiakaslähtöiset tekstit verkkokauppaan @ Koulutus verkossa

MESTARIKURSSI: ASIAKASLÄHTÖISET TEKSTIT VERKKOKAUPPAAN

ASIAKASLÄHTÖISEN VERKKOKAUPAN ABC

Haluatko erottua joukosta positiivisella tavalla ja varmistaa verkkokauppasi kilpailukyvyn kansainvälisten jättiläisten vallatessa alaa myös meillä Suomessa? Kun et voi voittaa hinnalla tai volyymillä, voita asiakaskokemuksella. Eräs vaikuttavimmista keinoistasi ovat verkkokaupan sisällöt. Tämän työpajan jälkeen tiedät, miten kehittää kaupan sisällöistä palvelevampia, luotettavampia ja siten myyvempiä.

Koulutus on jatkoa 17.2.2021 pidetylle digi-infolle ja koulutuksessa käsitellään mm. myyvien tuotekuvausten tekemistä verkkokauppaan. Kohderyhmänä ovat eteläsavolaiset verkkokauppiaat, jotka haluavat parantaa tuotekuvauksiaan ja verkkokaupan sisältöjä.

Koulutuksen sisältö:

  • Verkkokaupan asiakaskokemus – 5 keskeisintä keinoa rakentaa sitä sisällöillä
  • Varmista, että kaupasta löytyy ainakin nämä sisällöt
  • Miten asiakkaat saa tilaamaan uutiskirjeen? Millainen uutiskirje toimii?
  • Verkkokaupan läpivalaisu eli muutama kehitysidea osallistujien verkkokauppoihin
  • Oman verkkokaupan ja uutiskirjeen kuntotesti + loppukeskustelu

Osallistujilla tulee olla julkaistu verkkokauppa, jonka sisältöjä lähdetään kehittämään. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä, saako verkkokauppaasi käyttää työpajassa esimerkkinä.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

  • Verkkokaupan päivitystunnukset, sähköpostimarkkinointiohjelman tunnukset
  • Verkkokoulutukseen tarvitset tietokoneen lisäksi kuulokkeet mikrofonilla ja toimivan verkkoyhteyden.
  • Intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA:
Kati Keronen, Valoria Oy, www.valoria.fi

Kati on asiakaslähtöisen viestinnän ja markkinoinnin asiantuntija – alan suomalaiseksi pioneeriksikin kutsuttu. Hän on palkittu tietokirjailija, jonka kirjoittamia kirjoja on kutsuttu digitaalisen ajan viestinnän ja markkinoinnin tien viitoittajiksi. Kati on innostava ja inspiroiva kouluttaja, joka tempaa ihmiset mukaansa. Kati on toiminut tekstintuottajien kouluttajana jo vuodesta 2008 lähtien työskennellessään ensin Differo Oy:n kehitysjohtajana ja nykyään oman yrityksensä Valoria Oy:n toimitusjohtajana.

TOTEUTUSAJANKOHTA JA -PAIKKA:
To 11.3.2021 kello 13.00 – 15.00
Koulutus toteutetaan verkossa. Ilmoittautuneille lähetetään linkki ilmoittautumisajan umpeuduttua.

in pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

11.3. KOULUTUS ON TÄYNNÄ. SEURAAVA TOTEUTUS ON 24.3. Katso täältä.

LISÄTIETOJA: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, p. 044 417 4998, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

maalis
12
pe
Instagram Stories käyttö ja perustoiminnot – työpaja @ koulutus verkossa
maalis 12 @ 09:00 – 11:00
Instagram Stories käyttö ja perustoiminnot - työpaja @ koulutus verkossa

INSTAGRAM STORIES KÄYTTÖ JA PERUSTOIMINNOT -TYÖPAJA

Tässä koulutuksessa käydään läpi Instagramin stories perustoiminnot, tutustutaan ja katsotaan minkälainen sisältö toimii stories-osiossa.

  • Miten Instagram Stories toimii?
  • Miten tehdään Instagram Story?
  • Miten voin hyödyntää Instagram Stories-ominaisuutta?
  • Miksi tarinamainokset kannattaa suunnitella erikseen?
  • Kuka näki tarinani?
  • Mitä helppoja ja ilmaisia kuvankäsittelytyökaluja on tarjolla?

TYÖPAJASSA TARVITSET:

  • koulutukseen osallistuminen edellyttää, että osallistujalla on käytössä Instagramin yritystili
  • kannattaa pitää oma älypuhelin lähettyvillä, sillä osa koulutuksesta käytetään Instagramin käytön harjoitteluun oman älypuhelimen kautta.
  • Instagram-tunnukset
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Mia Silvenius,  markkinoinnin lehtori, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu

TOTEUTUSAJANKOHTA:  pe 12.3.2021 klo 9:00 – 11:00

in pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

ILMOITTAUTUMISET
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 7.3.2021 mennessä: https://forms.gle/cFGa5NX4C8Y7gKpa6

LISÄTIETOJA:
Yhteyshenkilö: Anna-Maija Torniainen Digiportaat-hanke, p. 040 628 0901, anna-maija.torniainen@xamk.fi

maalis
16
ti
Verkkokaupan roustauspaja: Ideoita konversion parantamiseen @ Koulutus verkossa
maalis 16 @ 08:30 – 12:00
Verkkokaupan roustauspaja: Ideoita konversion parantamiseen @ Koulutus verkossa

Verkkokaupan roustauspaja: Ideoita konversion parantamiseen

STARTTITASO, verkkokoulutus

Tässä rohkeutta vaativassa työpajassa keräät arvokasta tietoutta verkkokauppasi kehittämiseksi. Kaikkien työpajaan osallistuvien verkkokaupat tullaan arvioimaan sekä kouluttajan että muiden osallistujien toimesta. Tavoitteena on löytää kokeilemisen arvoisia kehityskohteita, joilla parannat verkkokauppasi tuottavuutta.

Työpajan sisältö:

  • Hyväksi havaittuja kehitystoimia keskioston kasvattamiseen
  • Hyväksi havaittuja kehitystoimia konversion parantamiseen

Valmennukseen tarvitset:

  • Verkkokaupan tunnukset
  • Verkkokaupan analytiikan tunnukset

Huom! Ennen valmennusta: Kouluttaja pyytää kaikkia osallistujia jakamaan verkkokauppojensa analytiikan tunnukset. Näitä käyttää vain kouluttaja ja vain tässä tilaisuudessa koulutusta varten.

KOULUTTAJA: Jukka Kumpusalo, Mikkelin kehitysyhtiö Miksei Oy

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA: Tiistai 16.3.2021 klo 8.30-12.00

Koulutus toteutetaan verkossa ja ilmoittautuneille lähetetään osallistumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

TÄMÄ KOULUTUS ON TÄYNNÄ. 

ILMOITTAUDU 11.3.2021 mennessä: https://forms.gle/1gi6JxLgWFWUJgYo9

LISÄTIETOA: Anna-Maija Torniainen, Digiportaat-hanke, anna-maija.torniainen@xamk.fi

maalis
17
ke
Tehokas työskentely pilvessä – Sharepoint ja Office 365 ominaisuudet @ Koulutus verkossa
maalis 17 @ 09:00 – 11:00
Tehokas työskentely pilvessä – Sharepoint ja Office 365 ominaisuudet @ Koulutus verkossa

TEHOKAS TYÖSKENTELY PILVESSÄ – SHAREPOINT JA OFFICE 365 OMINAISUUDET
verkkokoulutus

Työpajassa opit tehostamaan pilvityöskentelyäsi:

  • Pilviympäristön edut ja erot kovalevyllä työskentelyyn: millä eri tavoin Office 365:ssa voit hyödyntää pilvessä työskentelyn etuja (Teams, Sharepoint, OneDrive?)
  • Tehokkaan työnorganisointi pilviympäristössä; yhteiset pelisäännöt, tiedostot löydettävyys ja käyttäjävirheiltä välttyminen
  • Mikä on Sharepoint ja mihin kaikkeen sitä voi hyödyntää?
  • Sharepointin tarjoamat mahdollisuudet työn hallintaan ja tehostamiseen
  • Office 365: tärkeimmät ominaisuudet/sovellukset, joita pk-yrittäjän kannattaa hyödyntää työn tehostamiseen ja ajan säästämiseen

Valmennukseen tarvitset:

  • kannettavan tietokoneen (sekä virtapiuhan)
  • hyvän ja toimivan verkkoyhteyden
  • osallistujalla tulee olla Office365 -ympäristö käytössä
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Janne Ariluoto, Elisa Oyj

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA:
Ke 17.3.2021 klo 9.00-11.00
Koulutus toteutetaan verkossa Microsoft Teams -alustalla ja ilmoittautuneille lähetetään osallistumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU

  • 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
  • 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMINEN:

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 7.3. mennessä: https://forms.gle/7gyRgeqi8fFMrU7R9

LISÄTIETOJA: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, p. 044 417 4998, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

maalis
18
to
Maksuton Digi-info: Asiakasymmärrys verkkokaupan menestyksen tekijänä @ Webinaari
maalis 18 @ 09:00 – 11:30
Maksuton Digi-info: Asiakasymmärrys verkkokaupan menestyksen tekijänä @ Webinaari

ASIAKASYMMÄRRYS VERKKOKAUPAN MENESTYKSEN TEKIJÄNÄ – MAKSUTON  DIGI-INFO

Maaliskuun digi-info keskittyy asiakasymmärrykseen ja asiakaskokemukseen. Tule kuuntelemaan kuinka kartutat asiakasymmärrystä ja muutat hyvän asiakaskokemuksen myynniksi. Inspiroivat puhujat ja esimerkit antavat käytännönläheisiä vinkkejä, joita voit toteuttaa oman yrityksesi toiminnassa.

1. Asiakasymmärryksen ja -kokemuksen tärkeys digitaalisella aikakaudella

Vaihtoehtojen kasvaessa ja digitalisaation tuodessa yhä enemmän mahdollisuuksia, nousee asiakaskokemus merkittäväksi erottautumistekijäksi ja kilpailueduksi yrityksille.

  • Kuinka kartuttaa asiakasymmärrystä?
  • Kuinka muuttaa hyvä asiakaskokemus myynniksi verkkokaupassa tai yrityksen verkkosivuilla?

Kouluttaja: Sani Leino, Social Company Oy, https://www.sanileino.com/

Sani Leino sosiaalisen liiketoiminnan sanansaattaja, joka tunnetaan energisistä ja mukaansatempaavista myyntivalmennuksista ja myynnin motivaatiopuheista. Hän on tunneälykkään myyntityön ja sosiaalisen myyntityön (Social Selling) valmentaja. Sani on ollut myös mukana kirjoittamassa Viiden tähden asiakaskokemus (2017) ja Myyntikirja (2020) -kirjoja.

2. Helvettiin koko asiakaskokemus

Loppu jargonille. On aika siirtyä sanoista tekoihin.

  • Miten muodostaa selkeä roadmap asiakaskokemuksen kehittämiseen?
  • Miten viedä muutos läpi organisaation ja miten asiakaskokemus näkyy jokaisen arjessa?

Vastauksia kysymyksiin mitä, miksi, miten ja yllättäviä esimerkkejä asiakaskokemustiedon luovasta käytöstä eri toimialoilla.

Kouluttaja: Henna Ojala, Muutostoimisto Tuleva, http://muutostoimistotuleva.com/

Henna Ojala on strategi, asiakaskokemuksen ja työntekijäkokemuksen huippuosaaja. Hän on työskennellyt globaalisti toimivissa organisaatioissa strategia-, johto- ja kehitystehtävissä, mm. maailman johtavassa asiakaskokemusyrityksessä, HappyOrNotissa.

3. Yrityscase: Kruunupuisto

Punkaharjulainen Kruunupuisto-yritys kertoo verkkosivu-uudistuksestaan, jonka tavoitteena on selkeyttää asiakkaan ostopolkua ja parantaa asiakaskokemusta.

 

TOTEUTUSAJANKOHTA TO 18.3.2021 klo 9.00 – 11.30

Digi-info toteutetaan verkossa. Ilmoittautuneille lähetetään linkki webinaariin ilmoittautumisajan päätyttyä.

Ilmoittaudu mukaan ma 15.3. mennessä: https://forms.gle/n7Q5eZH12knCcrYW8 

Digi-info on osallistujille maksuton, tervetuloa mukaan!

LISÄTIETOJA: Anna-Maija Torniainen, Digiportaat-hanke, anna-maija.torniainen@xamk.fi

maalis
19
pe
Canva-työpaja @ Koulutus verkossa
maalis 19 @ 09:00 – 11:00
Canva-työpaja @ Koulutus verkossa

CANVA-TYÖPAJA

Hyvällä kuvalla ja tekstillä varustettu viesti saa 90% enemmän näkyvyyttä pelkkään tekstiin verrattuna. 

Tiesitkö, että Canva on ilmainen ja helppo työkalu ammattimaisten grafiikoiden tekoon? Canva-pajassa pääset tutustumaan ja harjoittelemaan mainoksen, menun tai vaikka facebook-kansikuvan tekemistä oman yrityksesi tarpeeseen. Canva tarjoaa käyttöösi lukemattomia valmiita kuvapohjia, graafisia elementtejä, fontteja ja valokuvia, joita voit hyödyntää omien materiaaliesi suunnittelussa. Canvalla teet helposti markkinointimateriaalia, joka toimii diginä tai printtinä!

Vain mielikuvituksesi on rajana!

Kenelle: Paja sopii jokaiselle, jonka on tuotettava visuaalista sisältöä markkinointiin ilman graafisen suunnittelun koulutusta.

Työpajaa varten tarvitset: Oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan.

Ajankohta ja paikka:
pe 19.3.2021 klo 9:00 – 11:00
Koulutus toteutetaan verkossa.

Kouluttaja: Mia Silvenius, markkinoinnin lehtori, Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu

Näin pääset mukaan:
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU:
100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

ILMOITTAUTUMISET:
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 10.3.2021 mennessä: https://forms.gle/B197uEBv1kACRjLq5

Paja toteutetaan pienryhmälle, maksimissaan 5 yritykselle (max 2 hlöä/yritys).

LISÄTIETOJA
Koulutuksen yhteyshenkilö: Elina Silvennoinen, Digiportaat -hanke, puh. 044 417 4998, elina.silvennoinen@savonlinna.fi

Digikoulutukset

 

Digiosaamiskartoituksella selvitetään yrityksen osaamistarve digitaitojen osalta. Yritysten osaamistarpeiden perusteella Digiportaat järjestää koulutusta eteläsavolaisille pk-yrityksille Mikkelissä ja Savonlinnassa. Kartoituksen perusteella nousseiden koulutustarpeiden lisäksi Digiportaat järjestää starttitason koulutusta teemoista, jotka on todettu maakunnan yrityksille tarpeellisiksi muun muassa Digipuntari-kyselyssä. Koulutusten lisäksi järjestetään maksuttomia digi-infoja, joiden tarkoitus on avata yrityksille uusia mahdollisuuksia digitaalisuuden kentässä ja herätellä digitaaliseen kasvuun. 

 

Digikoulutukset käytännössä

 

  • Koulutusten lähtökohtana kattava digiosaamiskartoitus
  • Yrityksen osaamistasot otetaan huomioon koulutusten suunnittelussa
  • Koulutuksia järjestetään eri tasoisena digistartista mestarikursseihin saakka, joten jokaiselle osaamistasolle on oikean tason koulutusta tarjolla
  • Koulutukset toteutetaan pääasiassa Mikkelissä ja Savonlinnassa
  • Koulutuksia järjestetään vuosina 2019-2020
  • Edullinen kertaluontoinen koulutusmaksu osaamistason edellyttämään koulutuspolkuun
  • Laadukasta digikoulutusta liiketoiminnan näkökulmasta
  • Kouluttajat kilpailutetaan, jotta kouluttajaksi saadaan koulutusteeman ydinosaajia
  • Tarjolla luento- ja työpajamuotoista koulutusta

Seuraa koulutuskalenteria ja kerro kaverillekin tästä huikeasta mahdollisuudesta!

 

Digikoulutusten hinnasto

Mestarikurssit

Digiportaiden mestarikurssit on suunnattu toimialakohtaisesti ja ne ovat vaativan tason koulutuksia. Mestarikurssien ensimmäiset koulutukset on syksyllä 2019 suunnattu eteläsavolaisten mainostoimistojen henkilökunnalle ja PK-yritysten viestinnän henkilökunnalle. Koulutukset järjestetään Mikkelissä.

Mestarikurssien tavoitteena on tuottaa syvällistä osaamista tunnistettuihin tarpeisiin. Mestarikurssit on tarkoitettu yrityksille, jotka ovat jo pitkällä digitalisaation hyödyntämisessä.

Mestarikurssien koulutukset ja tilaisuudet striimataan ja tallennetaan yhteiselle alustalle mestarikurssille osallistuneiden myöhempääkin hyödyntämistä varten. Kurssit ovat varattavissa Digiporatiden koulutuskalenterissa.

Koulutuksiin osallistuminen edellyttää digiosaamiskartoitukseen osallistumista. Varaa aika yhteystiedot-välilehdellä.

Astu digiportaille!

1. Kartoita digiosaaminen

2. Kouluttaudu

3. Kasvata liiketoimintaa