ipad, google, seo-605440.jpg

Google Analytics 4 verkkokaupan kasvun tukena

Koulutus on vaativampaa jatkotasoa ja suunnattu verkkokauppiaille. Koulutuksessa käydään läpi Google Analytics 4:n hyödyntämistä verkkokaupan markkinoinnin tehostamiseen ja myynnin edistämiseen.

Koulutuksen sisältö:

  • Verkkokauppadatan keräämisen aloittaminen ja hyödyt
  • Verkkokauppiaalle hyödylliset mittarit analytiikan seurantaan
  • Hakukoneoptimoinnin toimenpiteiden tehon seuranta analytiikalla ja Search Consolen hyödyntäminen
  • Konversiotapahtumien luominen esim. uutiskirjeen tilaus
  • Monikanavaisen markkinoinnin tehon seuranta analytiikassa ja UTM-parametrien kautta tulevan datan hyödyntäminen
  • Attribuutiomallien hyödyntäminen
  • Asiakasymmärryksen lisääminen analytiikalla
  • Tuottoisia oivalluksia asiakkaan käyttäytymisestä
  • Verkkokaupparaportointi
  • Verkkokaupan konversio-optimointi ja Google Optimize -työkalu A/B-testauksessa
  • Tietosuojaseloste kuntoon Google Analyticsin osalta

Valmennus koostuu asiantuntijan alustuksesta, käytännön esimerkeistä sekä valmennuspäivän aikana tehtävistä käytännön tehtävistä.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on käytössä Google Analytics ja kehitettävä verkkokauppa.

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • tietokoneen ja virtapiuhan
  • pääsy Google Analytics -demotilille (ennakkotehtävä – saat ohjeet ilmoittauduttuasi)

Toteutusajankohta ja -paikka

ti 1.11.2022 8.30–12.00

Koulutus toteutetaan verkossa, Microsoft Teams -sovelluksella. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumislinkit ja ohjeet ennakkotehtävän tekemiseen ilmoittautumisajan päätyttyä.

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

Osallistumismaksu

– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

Ilmoittautuminen

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat.

Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Jos olet osallistunut Digiportaat 2.0 -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

Sitovat ilmoittautumiset ti 18.10. mennessä oheisen linkin kautta.

Lisätietoja

Laura Rautio, Digiportaat 2.0 -hanke, laura.rautio@xamk.fi

Päivä

01.11.2022

Kellonaika

08:30 - 12:00

Lisätietoja

Ilmoittautuminen

Paikka

Verkkokoulutus
Digiportaat

Järjestäjä

Digiportaat
Nettisivut
https://digiportaat.fi
Ilmoittautuminen

Kouluttaja

  • Jani Rikkola
    Jani Rikkola
    Tieturi Oy

    Jani toimii digitaalisen markkinoinnin asiantuntijana Tieturi Oy:ssä ja kouluttaa yrityksiä mm. markkinoinnin ja mainonnan työkalujen käytössä, hakukoneoptimoinnissa sekä verkkoanalytiikan hyödyntämisessä.

    Jani on lisäksi valtuutettu Grow with Google -kouluttaja, koulutusaiheinaan digitaalinen markkinointi ja mainonta sekä Googlen työkalut.

QR Code