Google Ads Maksimitulokset – opi uusi kampanjatyyppi

Älykkäät (Smart) Google Shopping -kampanjat päivittyvät heinä-syyskuussa 2022 uuteen kampanjatyyppiin (performance max). Mistä on kyse?  

Kuluttajat käyttävät yhä useampia asiointikanavia tänä päivänä. Googlen tekemän tutkimuksen mukaan useammassa yrityksen kanavassa vierailleiden kuluttajien keskiostos on suurempi kuin vain yhdessä kanavassa vierailleiden käyttäjien. Tavoittamalla useamman kanavan kautta voi lisätä myynnin keskiostosta.  

Googlen uusi kampanjatyyppi Maksimitulokset (performance max) on kehitetty tätä tavoitetta varten. Se tarjoaa monipuolisen kattavuuden ja helpon hallinnan. Mainokset löytyvät yhden kampanjan alla ja pitää kokonaisuuden yhtenäisenä eri kanavissa. Maksimitulokset-kampanjatyypillä saat mainoksesi näkymään laajasti esimerkiksi YouTubessa, Discover-syötteessä, hakuverkostossa ja Gmailissa. Googlen tekoäly optimoi mainoksien näyttämistä automaattisesti tulosseurannan avulla, joten säästät aikaa. 

Koulutus sopii monikanavaisesta näkyvyydestä kiinnostuneille, jotka haluavat säästää aikaa ja luottavat mitattavaan mainontaan. Kiireisille oiva kampanjamuoto, joka minimoi ylläpitotyön. Tässä koulutuksessa saat perusteet Maksimitulokset (performance max) -kampanjatyypistä. Opit suunnittelemaan ja rakentamaan kampanjan Google Adsiin.  

Sisältö: 

  • Siirtyminen Älykkäistä Maksimitulokset-kampanjatyyppiin 
  • Maksimitulokset kampanjatyypin erityispiirteet 
  • Kampanjan rakentaminen, suunnittelu ja hallinta 
  • Tulosseuranta 

Valmennukseen tarvitset mukaan:
– tietokoneen
– luottokortin tiedot (Googlen laskutukseen)
– Google-tilin tunnukset
– mainoksia varten kuvia, tekstiä ja video (saat ohjeet lähempänä koulutusta)

Toteutusajankohta ja -paikka

to 18.8.2022 klo 9.00–12.30 
Kahvitauko sopivassa välissä kouluttajan laatiman aikataulun mukaan. 

Koulutus toteutetaan verkossa, Microsoft Teams -sovelluksella. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumislinkin ja osallistumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä.

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

Osallistumismaksu

– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1–2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

Ilmoittautuminen

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat.

Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Sitovat ilmoittautumiset su 14.8.2022 mennessä oheisen linkin kautta.

Lisätietoja

Laura Rautio, Digiportaat 2.0 -hanke, laura.rautio@xamk.fi

Päivä

torstai 18.08.2022
Päättynyt!

Kellonaika

09:00 - 12:30

Lisätietoja

Ilmoittautuminen

Kouluttaja

  • Markus Aho
    Markus Aho
    Funlus Oy

    Markus on takonut rautaa mainostoimistoyrittäjänä reilut 10 vuotta. Hän hahmottaa hyvin brändin johtamisen kokonaispaletin sekä myyntipolun ja tuo niihin uusia näkökulmia. Markus viihtyy sähköisen liiketoiminnan parissa ja innostuu digitaalisen markkinoinnin mitattavista muodoista.

    IT-puolella Markuksella on kokemusta verkkopalveluiden suunnittelusta ja toteutuksesta noin kymmenen vuoden ajalta. Koulutukseltaan hän on liiketalouden tradenomi (AMK) ja omaa myös opettajan pedagogiset opinnot (AmO).

QR Code