kohdistettu mainonta

Facebook Business Manager – perustaso

Facebook Business Manager on Facebookin erillinen ilmainen mainostyökalu, jonka käyttö on yhtä helppoa kuin perinteisen Facebookin ”mainosta” -painikkeen käyttö. Ero tulee siinä, että Business Manager -työkalulla saat kohdennettua maksetun mainontasi tarkemmin ja kustannustehokkaammin.

Facebook Business Managerin avulla pystyt myös seuraamaan mainoskampanjoiden tuloksia ja toimimista (onnistumista) reaaliajassa tarkemmin.

Koulutus sopii pk-yrityksille ja yksinyrittäjille, jotka ovat kiinnostuneita mainonnan kohdentamisesta ja fiksun some-mainonnan tekemisestä Facebook Business Manageria hyödyntäen.

Perustason Facebook Business Manager -koulutuksessa käydään läpi Business Managerin käyttöönotto ja miten eri ominaisuuksia käytetään. Koulutukseen osallistujat suunnittelevat oman mainoksen ja tekevät siitä pienellä budjetilla mainoksen Facebookiin.

Aiempaa kokemusta Facebook Business Managerin käytöstä ei tarvitse olla ennen koulutusta, mutta osallistujat ovat perustaneet Facebook Manager Business -tilin ennen koulutuksen alkua esim. Digiportaiden järjestämässä työpajassa tai itsenäisesti.

Koulutuksessa käsitellään mm.

  • Miten Business Manager ja Business Suite eroavat toisistaan
  • Facebook-mainonnan erityispiirteet ja rooli myynnintekijänä
  • Facebookin mainosmuodot ja niiden hyödyntäminen oikeassa kampanjastrategiassa
  • Facebook-pikselin käyttö: uudelleenmarkkinointi eli mainosten kohdistaminen omien nettisivujen kävijöille (eli palveluistasi tai tuotteistasi kiinnostuneille)
  • Mainonnan optimointi Business Managerin avulla ja seuranta Google Analyticsissä
  • Mainosten suunnittelun lähtökohtia: kuvat, tekstit, liike, värit, otsikot
  • Millainen sisältö toimii mainoksissa
  • Facebookin ja Instagramin sivujen eri roolit mainonnasta asiakaspalveluun
  • Kilpailut ja arvonnat, vuorovaikutuksen hallinta ja seurantamittarit

Koulutuksessa tehdään konkreettinen mainoskampanja ja seurataan ja analysoidaan sen tuloksia. Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta. Koulutukseen sisältyy vapaaehtoinen 30 min. kahdenkeskinen sparraus osallistujan ja kouluttajan kesken.

Valmennuksessa tarvitset

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on Facebook Business Manager käytössä.

Lisäksi suositellaan, että yrityksellä on käytössä kuvankäsittelyohjelma (esim. Photopea, Canva tai Photoshop) ja Google Analytics kävijäseurannan mittaamiseen.

Tarvitset:

  • tietokoneen ja virtapiuhan
  • nettisivujen (jos on) ja Facebook Business Managerin ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

Toteutusajankohta ja -paikka

to 1.9.2022 9.00 – 12.00
ma 12.9.2022 klo 12.00 – 15.00
ma 10.10.2022 klo 9.00 – 12.00

Koulutus on kolmiosainen ja se toteutetaan verkossa, Microsoft Teams -sovelluksella. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumislinkit ilmoittautumisajan päätyttyä.

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

Osallistumismaksu

– 150 € (+ alv 24 %), kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
– 350 € (+ alv 24 %), yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Yrityskohtainen osallistumismaksu* 150 € / 350 € (+ alv 24 %) laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

Ilmoittautuminen

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat.

Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Sitovat ilmoittautumiset ke 17.8. mennessä oheisen linkin kautta.

Lisätietoja

Laura Rautio, Digiportaat 2.0 -hanke, laura.rautio@xamk.fi

Päivä

maanantai 10.10.2022
Päättynyt!

Kellonaika

09:00 - 12:00

Lisätietoja

Ilmoittautuminen

Paikka

Verkkokoulutus

Järjestäjä

Digiportaat
Digiportaat
Nettisivut
https://digiportaat.fi

Kouluttaja

  • Antti Leino
    Antti Leino
    Lowreality Marketing Architects

    Antti Leino, DI, on työskennellyt yli 25 vuoden ajan digitaalisen markkinoinnin parissa Avidlyssä, Satama Interactivessa, McCannillä, Avauksessa sekä mediatoimistokonserneissa Omnicom (OMD, phd) ja GroupM (Mindshare, Mediacom, MEC, Maxus).

    Antti kouluttaa ja valmentaa Metropolia ammattikorkeakoulussa, Laurean ammattikorkeakoulussa Rastor-Instituutissa, Inforissa ja Aalto-yliopiston Kauppakorkeakoulussa. Aihepiirit liikkuvat monipuolisesti digitaalisen markkinoinnin trendeistä ja sosiaalisen median haasteista aina web-analytiikkaan ja näkyvyyteen hakukoneissa.

QR Code