Verkkokauppa kasvuun 120 päivässä -valmennusohjelma

Oletko verkkokauppayrittäjä ja haet kasvua verkkokaupalle?

Tämä valmennusohjelma on suunnattu eteläsavolaisille yrittäjille, jotka hakevat verkkokaupalle suunnitelmallista kasvua sekä Suomen markkinassa, että kansainvälistymisen kautta. 

Tätä valmennusta ei kannata jättää välistä – ilmoittaudu mukaan jo tänään!

Valmennuksen ajankohta 16.1. - 15.5.2025

Haku valmennusohjelmaan on päättynyt.

Ensiaskeleet kansainväliseen verkkokauppaan

Ohjelman aikana keskitytään luomaan osallistuville yrityksille selkeä ja realistinen käsitys kansainvälisen verkkokaupan mahdollisuuksista ja haasteista.

Valmennusohjelman kantava teema on asiakasymmärryksen parantaminen.

Pääset verkostoitumaan laajasti niin muiden verkkokauppiaiden kuin kouluttajienkin kanssa.

Tämän valmennusohjelman johdolla

  • Kasvatat tietämystäsi kansainvälisestä verkkokaupasta, tutustut eri strategioihin ja kartoitat omaa kansainvälistymisen polkua

  • Oivallat, että asiakkaan syvällinen tuntemus ja ylivertainen asiakaskokemus ovat menestyvän verkkokaupan kulmakiviä

  • Saat tukea ja sparrausta verkkokaupan kasvuun ja kansainvälistymiseen

  • Pääset tutustumaan menestyvien verkkokauppojen toimintaan

  • Opit tekemään vaikuttavaa digimarkkinointia ja myyntiä

  • Tutustut kansainvälisen toimitusketjun hallintaan ja kansainvälisiin maksujärjestelmiin

  • Opit mikä on asiakaspalvelun ja kielitaidon merkitys kansainvälisessä verkkokaupassa

  • Saat ajantasaista tietoa verkkokaupan lainsäädännöstä

  • Verkostoidut laajasti – esittelemme ja käynnistämme verkkokauppiasklubitoiminnan

Verkkokauppa kasvuun 120 päivässä -valmennusohjelman sisältö:

Valmennuksen sisältö rakentuu syksyn 2024 aikana.

Tammikuu 2025

Kick off: Kansainvälistyminen strategiana

Ajankohta: Torstai 16.1.2025 | klo 9.00 - 16.00
Paikka: Lähipäivä | Mikkeli
Kouluttaja: Michael Biaudet

Valmennusohjelman aloituspäivän koulutuksen pääteema on kansainvälistyminen strategiana ja se keskittyy kansainvälistymisen go to market -strategioihin esimerkkien kautta, asiakas- ja markkinaymmärrykseen ja millä kulmalla markkina valloitetaan.

Koulutuspäivässä on keskusteluja ja kouluttaja sparraa osallistujia. Ryhmätöiden avulla työstetään verkkokauppiaiden aihioita ja strategioita eteenpäin kohti kansainvälistä kauppaa.

Kasvua verkkokaupalle: Strateginen digimarkkinointi ja asiakashankinta

Ajankohta: Tiistai 28.1.2025 | klo 8.30 - 12.00
Paikka: Etäkoulutus | Microsoft Teams
Kouluttaja: Simo Heiskanen

Tässä koulutuksessa opitaan miten verkkokaupan kasvua johdetaan ja miten hankitaan asiakkaita digimarkkinoinnin keinoin. Koulutuksessa keskitytään asiakashankintaan ja markkinoinnin kanavastrategioihin, joiden avulla verkkokauppiaat voivat tehokkaasti tavoittaa oikeat kohderyhmät.

Osallistujat saavat konkreettisia käytännön oppeja eri markkinointikanavien hyödyntämisestä ja sisällön merkityksestä. Lisäksi koulutus käsittelee mainonnan mittaamista, asiakkaan ostopolkua ja digimarkkinoinnin sudenkuoppia. Huomiota kiinnitetään myös tekoälyn rooliin markkinoinnin tulevaisuudessa ja systemaattiseen testaamiseen, jotta yritykset voivat kasvattaa ymmärrystään ja tehdä tuloksekkaampaa markkinointia.

Simo Heiskanen Swappie Growth Manager / Digiportaat kouluttaja

Helmikuu 2025

Strateginen digimarkkinointi ja asiakashankinta: Pienryhmäsparraus

Simo Heiskanen Swappie Growth Manager / Digiportaat kouluttaja

Ajankohta: Tiistai 11.2.2025 | klo 8.30 - 12.00
Paikka: Etäkoulutus | Microsoft Teams
Kouluttaja: Simo Heiskanen

Tämä ryhmäsparraus on jatkoa digimarkkinoinnin ja asiakashankinnan ensimmäiselle koulutuspäivälle. Osallistujat jaetaan ryhmiin, joissa kouluttajaa sparraa heitä ja antaa palautetta kotitehtävästä.

Tehoa verkkokaupan myyntiin: live shopping & social shopping

Ajankohta: Torstai 20.2.2025 | klo 9.00 - 12.00
Paikka: Etäkoulutus | Microsoft Teams
Kouluttaja: Mirka Helander ja Heljä Kokko

Tämä koulutus tarjoaa käytännönläheisen perehdytyksen live- ja social shoppingin hyödyntämiseen verkkokaupassa. Opit suunnittelemaan ja toteuttamaan live shopping -tapahtumia sekä luomaan sosiaalisen median sisältöjä, jotka lisäävät myyntiä ja vahvistavat asiakasuskollisuutta.

Koulutuksessa käsitellään muun muassa kohderyhmien määrittelyä, alustojen valintaa, tapahtumien markkinointia sekä DM-automaatioiden hyödyntämistä. Case-esimerkit ja harjoitukset auttavat soveltamaan opittua käytäntöön, jotta voit kehittää verkkokauppasi toimintaa entistä tuloksellisemmaksi.

Maaliskuu 2025

Verkkokauppa lukuina

Ajankohta: Tiistai 11.3.2025 | klo 9.00 - 15.00
Paikka: Lähipäivä | Mikkeli
Kouluttaja: Ossi Salo

Koulutuksessa opetellaan seuraamaan verkkokaupan tärkeimpiä numeroita ja johtamaan verkkokauppaa numeroiden avulla. Osallistujat saavat käyttöönsä verkkokauppiaan tärkeimmän työkalun Sales Monitorin, jota he oppivat käyttämään ja hyödyntämään päivittäisessä työssään. Verkkokaupan kaava (kävijät x konversio x keskiostos x kate) saa konkreettiset lukemat Sales Monitorin yhteydessä, joka tukee aiempien kouluttajien sisältöä luontevasti.

Vuoden Verkkokauppayrittäjä 2024 -palkinnolla palkittu Ossi Salo kertoo myös oman yrittäjä- ja verkkokauppiastarinan sekä kertoo esimerkkejä verkkokauppiaan päivittäisestä työstä. Koulutuksen tavoitteena on, että jokainen osallistuva kokee “ahaa”-elämyksen numerojohtamisesta ja jatkaa opittua toimintatapaa itsenäisesti koulutuksen jälkeen.

Asiakas keskiössä

Ajankohta: Tiistai 18.3.2025 | klo 10 - 17
Paikka: Lähipäivä | Mikkeli
Kouluttaja: Markus Silaste ja Matti Vahtera

Tässä koulutuksessa syvennytään asiakasymmärryksen merkitykseen verkkokaupassa ja siihen, kuinka asiakaslähtöinen kehittäminen voi edistää liiketoiminnan kasvua. Ohjelma jakautuu kolmeen osioon, joissa opitaan asiakaskokemuksen parantamisesta, kilpailuetujen tunnistamisesta ja verkkokaupan asiakaslähtöisestä kehittämisestä.

Osallistujat saavat käytännön työkaluja asiakasprofiilien kehittämiseen ja kilpailuetuensa kiteyttämiseen asiakaslupaukseksi. Koulutuksessa käydään läpi asiakaspolun merkitys, esteiden tunnistaminen ja jatkuva kehittäminen ketterillä menetelmillä. Lisäksi osallistujat oppivat, kuinka asiakaslupaus voidaan toteuttaa kaikissa asiakaskohtaamisissa ja vahvistaa yrityksen asiakaskulttuuria.

Tehoa verkkokaupan myyntiin: vaikuttajamarkkinointi & UGC

Ajankohta: Tiistai 25.3.2025 | klo 9.00 - 12.00
Paikka: Etäkoulutus | Microsoft Teams
Kouluttaja: Emilia Rantala

Tämä koulutus tarjoaa kattavan perehdytyksen vaikuttajamarkkinoinnin ja UGC-sisällöntuotannon hyödyntämiseen verkkokaupassa. Koulutuksen aikana opit suunnittelemaan onnistuneita vaikuttajakampanjoita, löytämään oikeat vaikuttajat ja hyödyntämään käyttäjien tuottamaa sisältöä (UGC) verkkokaupan myynnin tehostamiseksi.

Koulutus koostuu kahdesta osiosta: vaikuttajamarkkinoinnin perusteista ja UGC-sisällöntuotannon tehokkaasta hyödyntämisestä. Saat käytännön työkaluja, joita voit soveltaa suoraan omaan verkkokauppaasi, sekä pääset suunnittelemaan omia kampanjoita ja pohtimaan, miten houkutella käyttäjiä tuottamaan sisältöä tuotteistasi. Ennakkotehtävä ja koulutuksen aikana tehtävät harjoitukset varmistavat, että voit viedä oppimasi heti käytäntöön.

Huhtikuu 2025

Tietoisku: Kansainväliset maksujärjestelmät

Ajankohta: Tiistai 15.4.2024 | klo 9.00 - 10.00
Paikka: Etäkoulutus | Microsoft Teams
Kouluttaja: Johannes Kumpukoski | Paytrail

Tämän päivän teemana ovat kansainväliset maksujärjestelmät ja niiden merkitys verkkokaupassa. Osallistujat saavat tietoa eri valuuttojen käsittelystä, kansainvälisten maksujen hyväksymisestä ja sopivimpien maksutapojen valitsemisesta eri maiden asiakkaille. Koulutuspäivässä korostetaan myös maksujärjestelmien turvallisuutta ja keinoja suojautua petoksilta.

Verkkokauppa lukuina: Ryhmäsparraus

Ajankohta: Keskiviikko 16.4.2025 | klo 9.00 - 16.00
Paikka: Etäpäivä | Microsoft Teams
Kouluttaja: Ossi Salo

Tämä ryhmäsparraus on jatkoa ensimmäiselle Verkkokauppa lukuina -koulutukselle. Osallistujat jaetaan ryhmiin, joissa kouluttajaa sparraa heitä sales monitoriin liittyen. Osallistujat saaat kouluttajalta yksilöllisiä vinkkejä ja kehitysideoita.

Verkkokauppavierailut

Verkkokauppavierailut

Ajankohta: Torstai 24.4.2025
Paikka: Helsinki
Vierailukohteet: Crema | Toinen kohde julkaistaan myöhemmin

Järjestämme kasvupolun aikana 1-2 vierailua suomalaisiin verkkokauppoihin. Digiportaat järjestää vierailuihin linja-autokuljetuksen ja vierailut pyritään järjestämään n. 2-3 tunnin ajomatkan päähän. Lähtö aikaisin aamulla Savonlinnan kautta ja kurvataan Mikkelin kautta kohteeseen. Vierailuihin voi osallistua 1-2 henkilöä per yritys.

Julkaisemme vierailukohteet valmennuspolun alussa niiden varmistuttua. Tämän lisäksi saatamme ryhmän toiveiden mukaan järjestää aamukahvitilaisuuksia verkkokauppiaan kanssa.

Ensimmäinen varmistunut vierailukohde on Crema, joka on vuonna 2007 perustettu suomalainen erikoiskahvin kauppa. Crema palvelee laaja-alaisesti ja ennakkoluulottomasti kaikessa kahviin liittyvässä - riippumatta siitä nautitaanko kahvi kotona, toimistolla tai kahvilassa.

Toukokuu 2025

Päätöspäivä: Verkkokauppa kasvuun

Ajankohta: Torstai 8.5.2025 | klo 9.00 - 16.00
Paikka: Lähipäivä | Mikkeli
Kouluttaja: Leevi Parsama

Tapa käydä kauppaa muuttuu juuri nyt vauhdilla. Arvoketjun kaikki toimijat: valmistajat ja brändit, tukkuporras, vähittäiskauppa, b-to-b toimijat sekä erityisesti alan uudet jättimäiset tulokkaat: globaalit markkinapaikat, hakevat uusia markkina-asemia ja miettivät miten muutos vaikuttaa heidän tulevaisuuteensa. Eri toimialoilla kaupan digitalisaatio etenee eri asteissa, mutta kaikkiin se iskee, vääjäämättömästi ja pysyvästi.

Digitaalisen kaupan menestystekijät -esityksessä opitaan verkkokaupan tärkeimmät perusasiat sekä monimuotoisuus, tutustutaan tulevaisuuden trendeihin sekä käydään läpi menestymisen tärkeimmät tekijät. Jokaisella yrityksellä on nykyisen digi-infran avulla aidosti mahdollisuus myydä mitä tahansa ja minne tahansa. Pitää vain tunnistaa tarkkaan ketkä ovat parhaita asiakkaita sekä kyetä vastaamaan tärkeimpään kysymykseen: Miksi asiakkaat ostavat meiltä? Eli tunnistaa omat kilpailuedut sekä luoda niistä erinomaisen asiakaskokemuksen tarjoava digitaalisen kaupan kokonaiskonsepti.

Digitaalisen kaupan asiantuntija Leevi Parsama näyttää esityksessään myös runsaasti esimerkkejä suomalaisista kansainvälisen läpimurron tehneistä verkkokaupoista sekä muutamia huippucaseja maailmalta. Esityksen jälkeen kuulijat ovat tyypillisesti varsin innoissaan ”Tämänhän on oikeasti mahdollista meillekin!”. Valmennuspäivä sopii kaikille yrityksille siitä riippumatta, onko sillä jo olemassa olevaa verkkokauppaa vai ei.

Päätöspäivässä roustataan 1-2 osallistuvan yrityksen olemassa olevia verkkokauppoja ja esitellään verkkokauppiasklubitoiminta.

Miten verkkokauppapolku toimii?

Verkkokauppa kasvuun 120 päivässä -valmennusohjelma

Ainutlaatuinen tilaisuus kasvusta ja kansainvälistymisestä kiinnostuneille eteläsavolaisille verkkokauppiaille

Toteutetaan

16.1. - 15.5.2025

Hae 24.11.2024 mennessä

Paikkoja

10 verkkokauppaa (max 2 hlö/yritys)

Verkkokaupan nykytilanne kuvaillaan hakulomakkeella

Hinta

450 € (+ alv)
5–7-kertainen valmennusohjelma huippukouluttajien johdolla

Ohjelmaan voi osallistua joko:

Tämän valmennusohjelman hinta on 450 € (+ alv). Valmennus laskutetaan tammikuussa 2025 ennen valmennuksen alkua. Maksu on yrityskohtainen ja valmennukseen voi osallistua yrityksestä 1 -2 henkilöä. On tärkeää, että osallistujat sitoutuvat osallistumaan kaikkiin kertoihin.

Valmennusohjelma on suunnattu ensisijaisesti päätoimisille yrittäjille, mutta myös sivutoimiset yrittäjät voivat hakea ohjelmaan.

Valmennusohjelman kouluttajat

Ohjelmaan rekrytoidaan terävimmät asiantuntijat

Michael Biaudet
Country Manager, Senior Strategist

Michaelin erityisosaamista on brändien
rakentaminen ja asiakaslähtöisten
konseptien suunnittelu. Kuudennen
Tukholman toimiston vetäjänä
hänellä on laaja kokemus kansainvälistymishankkeiden
johtamisesta ja strategisesta
suunnittelusta. Michael on myös suunnitellut ja
fasilitoinut eri koulutus- ja kiihdytysohjelmia m.m. Business Finlandille, Suomen Tekstiili & Muodille,
Fortumille, Viexpolle.

Michaelilla on erinomainen kyky tunnistaa
oleellinen ja rakentaa sen pohjalta brändejä
ja konsepteja, jotka puhuttelevat paitsi
toiminnallisia myös tunnetason tarpeita.

Simo Heiskanen Swappie Growth Manager / Digiportaat kouluttaja
Simo Heiskanen
Growth Marketing Manager

Simo Heiskasella on yli kymmenen vuoden kokemus kansainvälisestä verkkokaupasta. Vuoden 2022 kesästä lähtien Simo on työskennellyt Swappiella kasvumarkkinointipäällikkönä ja Interim Head of Growth Marketing -roolissa.

Tätä ennen hän muun muassa veti Finnish Design Shopilla markkinointitiimiä ja vastasi ruotsalaisessa Babyshop Groupissa kansainvälisistä markkinoista.

Ossi Salo
Verkkokauppias, yrittäjä, toimitusohtaja

Ossi Salo on intohimoinen verkkokauppias ja numeroilla johtamisen puolesta puhuja. Innostunut ja innostava yrittäjä joka valmentaa konkreettisten esimerkkien avulla tehokkaasti kaiken kokoisten verkkokauppojen tiimejä.

Emilia Rantala

Emilia Rantala on vaikuttajamarkkinoinnin ja liiketoiminnan kehittämisen ammattilainen. Emilian erikoisosaaminen on somemarkkinoinnissa, tuotteistamisessa ja henkilöbrändäyksessä. Valmentajana hän on inspiroiva ja hyvä kannattelemaan tilaa.

Emilialla on yli 8 vuoden kokemus vaikuttaja-alalta viestinnän, markkinoinnin ja talent managementin parista. Hän on luotsannut Suomen tunnetuimpia vaikuttajia ja nähnyt alan käänteet eturivistä. Emilia työskentelee sekä isojen, että pienten yritysten kanssa tavoitteena lisätä heidän myyntiä vaikuttajamarkkinoinnin ja UGC-sisällöntuotannon keinoin. Hänen osaamisessa yhdistyy koulutuksen tuoma asiantuntemus ja uniikki kokemus alalta.

Leevi Parsama
Digitaalisen kaupan asiantuntija

Leevi tunnetaan kotimaisen verkkokaupan vahvana vaikuttajana. Hän on henkilökohtaisesti tutustunut yli 500 suomalaiseen verkkokauppaan, joten hän tuntee kotimarkkinan kenties paremmin kuin kukaan muu. Lisäksi hän on perehtynyt digitaaliseen kauppaan USA:ssa, Kiinassa, Venäjällä sekä eri puolilla Eurooppaa.

Markus Silaste
Viestintä | Strategia | Palvelumuotoilu

Markus on copywriter-taustainen palvelumuotoilija, joka on erikoistunut verkkokauppojen kilpailuetujen kirkastamiseen asiakkaita osallistavin menetelmin.

Itsekin verkkokauppiaana aiemmin toiminut Markus on viime vuosina auttanut kymmeniä kotimaisia kauppoja erottumaan kilpailusta, kiteyttämään vahvuuksiaan ja menestymään paremmin.

Matti Vahtera
Käytettävyys | Visuaalisuus | Palvelumuotoilu

Matti on AD-taustainen palvelumuotoilija, joka on erikoistunut verkkokaupan asiakasymmärryksen syventämiseen ja kaupalliseen muotoiluun.

Helsingin ja Lontoon design-toimistoissa sekä parissa startupissa mukana ollut Matti viihtyy saadessaan luoda yhdessä kauppojen ja näiden asiakkaiden kanssa paremmin toimivia ja myyviä palveluita.

Heljä Kokko
Digimarkkinoinnin ja tekoälystrategioiden asiantuntija

Heljä on digimarkkinoinnin ja tekoälyavusteisen liiketoiminnan asiantuntija, joka auttaa verkkokauppiaita löytämään juuri heidän kokoluokalleen ja kohdeyleisölleen sopivat markkinointimenetelmät kansainväliset trendit huomioiden.

Hänen koulutustensa avulla jo sadat verkkokauppayrittäjät ovat selkeyttäneet markkinointitoimenpiteitään, löytäneet erottuvuustekijänsä ja kasvattaneet myyntiään sekä kotimaassa että kansainvälisillä markkinoilla.

Heljän koulutuksissa teoriaan yhdistyvät käytännönläheiset menetelmät, luovat näkökulmat ja ajan hermolla olevat teknologiat. Hän tarjoaa konkreettisia työkaluja, joiden avulla yrittäjä voi viedä oppimansa suoraan käytäntöön ja saavuttaa tuloksia.

Mirka Helander
Meaningful Marketing Specialist | CEO

Mirka on sosiaalisen median ja lyhytvideoiden asiantuntija, joka moninkertaistaa asiakkaidensa saamat tulokset orgaanista sisältömarkkinointia hyödyntäen. 

Kahavia & Markkinointia Podcast on Helanderin yrittäjille suunnattu tietopankki, jonka kautta tuhannet yrittäjät ovat saaneet maksutta apua ja oivallusta markkinointinsa. Palveluissaan ja koulutuksissaan Mirka on auttanut satoja yrittäjiä kohti merkityksellistä, erottuvaa ja tuloksia tuovaa markkinointia.

Mirkan vahvuutena on innostaminen, käytännönläheisyys sekä konkreettiset toimintasuunnitelmat, jotka on helppo jalkauttaa käytäntöön.

Verkkokauppapolun sparraajat apunasi

Hannu Jaatinen
Yritysneuvoja

Digiportaat-hankkeen Savonlinnan digiyritysneuvojana toimiva Hannu Jaatinen on pitkälti itseoppinut WordPress-nettisivujen, Kajabi-verkkoalustan ja digimarkkinoinnin asiantuntija, joka nauttii muiden yrittäjien auttamisesta ja ongelmien ratkaisemisesta nykyteknologian avulla.

Hannu on tehnyt verkkosivut lähes 100 yritykselle ja auttanut lukuisia yrityksiä mm. sähköpostimarkkinoinnin, verkkokurssien, verkkokauppojen ja hakukoneoptimoinnin kanssa.

Juho Kyynäräinen
TKI-asiantuntija

Digiportaat-hankkeessa TKI-asiantuntijana työskentelevä Juho Kyynäräinen on verkkokaupan ammattilainen, joka nauttii yritysten digitaalisen liiketoiminnan kehittämisestä. Juho omaa monipuolisen työkalupakin, jonka vahvimmat palaset ovat konversio-optimointi ja hakukoneoptimointi. Tekoälyn mahdollisuudet verkkokaupassa ovat myös lähellä sydäntä.

Juho on työskennellyt verkkokaupoissa ylläpitäjänä sekä hakukoneoptimoinnin ja Google-mainonnan asiantuntijana. Juholta löytyy kokemusta myös yrittäjänä toimimisesta WordPress-sivustojen ja digitaalisen markkinoinnin parissa.

Sari Kujala
Yritysneuvoja

Sari on koulutukseltaan markkinointiekonomi ja toimii Mikkelissä Digiportaiden yritysneuvojana. Sarilla on kokemusta oman verkkokaupan pyörittämisestä MyCashFlow:lla sekä verkkosivujen tekemisestä eri julkaisujärjestelmillä. Digiportaissa Sari on auttanut yrityksiä myös hakukoneoptimoinnissa, uutiskirjeiden teossa, digimarkkinoinnissa sekä analytiikan perusteissa.

Erityisen mukavaa on sparrata yrityksiä siinä, miten parantaa verkkosivustoja myyvemmiksi ja mitkä markkinointikanavat ja viestit olisivat kullekin yritykselle parhaiten toimivat. 

Verkkokauppapolun sparraajat apunasi

Yhteystiedot

Mikäli haluat lisätietoja Verkkokauppa kasvuun 120 päivässä -kasvupolkuun liittyen, ota rohkeasti yhteyttä Juhoon.

Juho Kyynäräinen | TKI-asiantuntija

Puhelinnumero: 050 462 0201
Sähköposti: juho.kyynarainen@xamk.fi

Voit myös lähettää viestin yhteydenottolomakkeen kautta.

Lataa ilmainen opas

Opas pohjautuu Digiportaat 2.0 -hankkeessa toteutettuun verkkokaupan kasvuohjelmaan, joka oli suunnattu eteläsavolaisille verkkokauppiaille. Ohjelman aikana luotiin osallistujille selkeä polku siitä, miten verkkokauppa ohjataan kasvu-uralle ja kohti isompia markkinoita. Miten verkkokaupan saa menestymään? Mitä kansainvälinen verkkokauppa vaatii onnistuakseen? Oppaamme tiivistää koulutusten parhaat opit.

Lataa opas

Digisparraus kannatti: Lävistyskorujen verkkokauppa sai vauhdikkaan alun

”Verkkokaupan kehittäminen sai uutta buustia syksymmällä, kun Paakkari lähti mukaan Digiportaiden Verkkokauppa kasvuun Suomen huippujen johdolla -koulutusohjelmaan.

– Koulutuksessa käsiteltiin muun muassa brändäystä, verkkokaupan rakentamista, tuotekorttien kirjoittamista, somemarkkinointia ja kansainvälistymistä. Revimme kaiken hyödyn irti koulutuksesta ja siirsimme saamamme opit välittömästi käytäntöön.”

Opi lisää verkkokaupasta webinaareista!

Aloittavien verkkokauppiaiden webinaari

Verkkokauppa on helppo perustaa, mutta vaikea saada menestymään. Monelle uudelle verkkokauppiaalle polku alkaa verkkokaupan teknisen alustan pohtimisesta, vaikka yhtä tärkeä työ on oikeastaan liiketoimintamallin suunnittelu verkkototeutuskelpoiseksi. Tämä tarkoittaa esimerkiksi verkkoliiketoimintaan soveltuvaa katerakennetta, keskiostosta ja toimitustapaa.

Verkkokaupassa myynnin ja markkinoinnin psykologia on erilaista tavanomaiseen kaupankäyntiin verrattuna. Verkkokaupan menestyminen vaatii hyvien tuotteiden lisäksi paljon asiakasymmärrystä, brändäämistä ja mitatusti tehokasta markkinointia.

Tervetuloa Digiportaat 2.0 -hankkeen maksuttomaan webinaariin, jossa käsittelemme aloittavan verkkokauppiaan haasteita liiketoimintamallista aina verkkokauppa-alustaan asti. Digiportaat –hankkeella on paljon annettavaa kaikille verkkokauppiaille. Kuulet esimerkiksi syksyllä käynnistyvästä, verkkokauppiaille suunnatusta koulutuspolusta.

Kouluttajina toimivat Petri Janhunen ja Jukka Kumpusalo.

Kokeneiden verkkokauppiaiden webinaari

Verkkokaupallasi menee “ihan mukavasti”, mutta mitä sitten? Haluat varmasti lisää myyntiä, ehkä laajentaa toimintaa Suomen rajojen ulkopuolella ja jopa vähentää omaa työmäärääsi hyödyntämällä automaatioita, integraatioita ja muita fiksuja menetelmiä?

Tässä webinaarissa käsitellään verkkokaupan brändin merkitystä kasvun osana. Käymme läpi myös verkkokaupan kasvukipuja, kuten sen, että kasvavan verkkokauppayrityksen tilillä ei tunnu koskaan olevan rahaa, kun suurin osa menee kasvavan ostovolyymin rahoittamiseen.

Verkkokaupan kasvattamiseen voi hyödyntää monia eri tapoja, kuten kilpailijoihin nähden ylivertaista digimarkkinointia, tukkuintegraatioita, SKU-määrän lisäämistä, omaa tuotemerkkiä ja kansainvälistymistä.

Verkkokaupan kansainvälistäminen ei ole yksinkertaista, mutta ei myöskään rakettitiedettä. Tässä webinaarissa kerromme konkreettisen esimerkin kautta, miten pääset alkuun kv-verkkokaupan kanssa. Samalla saat selville minkälaista osaamista tarvitset ja mitä sinun tulee ottaa huomioon kansainvälistymisen matkalla. Kerromme esimerkiksi markkinoinnin automaatioista kohdemarkkina-alueen maksutapojen valintaan.

Digiportaat –hankkeella on paljon annettavaa kaikille verkkokauppiaille. Kuulet esimerkiksi syksyllä käynnistyvästä, kasvua hakeville verkkokauppiaille suunnatusta koulutuspolusta: “Verkkokauppa kasvuun Suomen huippujen johdolla”.

Kouluttajina toimivat Petri Janhunen ja Jukka Kumpusalo.

Sivulla käytettävät kuvat: Created by freepik – www.freepik.com