Google Shopping verkkokaupoille
GOOGLE SHOPPING MAINONTA – HYÖDYNNÄ UUSI MAINOSMUOTO
Tämä koulutus on suunnattu verkkokauppiaille, jotka haluavat tehdä Google shopping mainontaan.
Päivä 1
Osallistujat hallitsevat Google kauppiaskeskuksen perustoiminnot
- Google Shopping kauppiaskeskuksen avaaminen
- Google Ads tilin perustaminen (jos ei jo ole)
- Google Shopping tuotesyötteen tekeminen (lisäosalla tai mallipohjalla)
- Tuotesyötteen tarkistaminen
Päivä 2
Osallistujat pystyvät luomaan itsenäisesti Google Shopping kampanjan olemassa olevaa tuotesyötettä hyödyntäen.
- Google Shopping kampanjan tekeminen / käynnistäminen
- Google Ads uudelleen markkinointi (tuotesyötteestä) kampanjan luominen (dynaaminen tai perus)
- Google Analytics uudelleenmarkkinointilistan ja tuloksen luonti
Koulutuksessa tehdään konkreettinen mainoskampanja. Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.
Valmennuksessa tarvitset
Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on toimiva verkkokauppa ja Google Ads tili.
Tarvitset:
- oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
- varaa lähelle nettisivujen ja/tai verkkokaupan ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana
- intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!
Toteutusajankohta ja -paikka
to 31.3.2022 klo 9.00 – 12.30
to 14.4.2022 klo 9.00 – 12.30
Koulutus on kaksiosainen ja se toteutetaan verkossa, Microsoft Teams -sovelluksella. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumislinkit ilmoittautumisajan päätyttyä.
Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.
Osallistumismaksu
– 150 € (+ alv 24 %), kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
– 350 € (+ alv 24 %), yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Yrityskohtainen osallistumismaksu* 150 € / 350 € (+ alv 24 %) laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.
Ilmoittautuminen
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat.
Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.
Useamman päivän koulutuskokonaisuuksiin riittää kertailmoittautuminen. Ilmoittautuminen koskee koulutuksen jokaista koulutuskertaa. Sinun ei tarvitse käydä ilmoittautumassa jokaiselle koulutuskerralle erikseen.
Sitovat ilmoittautumiset su 13.3.2022 mennessä oheisen linkin kautta.
Lisätietoja
Hanna Kuisma, Digiportaat 2.0 -hanke, hanna.kuisma@xamk.fi
Kouluttaja
-
Markus AhoFunlus Oy
Markus on takonut rautaa mainostoimistoyrittäjänä reilut 10 vuotta. Hän hahmottaa hyvin brändin johtamisen kokonaispaletin sekä myyntipolun ja tuo niihin uusia näkökulmia. Markus viihtyy sähköisen liiketoiminnan parissa ja innostuu digitaalisen markkinoinnin mitattavista muodoista.
IT-puolella Markuksella on kokemusta verkkopalveluiden suunnittelusta ja toteutuksesta noin kymmenen vuoden ajalta. Koulutukseltaan hän on liiketalouden tradenomi (AMK) ja omaa myös opettajan pedagogiset opinnot (AmO).