
Verkkokirjoittaminen – viesti myyvästi verkossa ja somessa
Verkkosivujen, mainosten ja somejulkaisujen tekstit ovat olennaisessa asemassa, kun asiakas tekee ostopäätöstä verkossa. Selkeään ja myyvään tekstiin kannattaa panostaa. Tässä koulutuksessa opit kirjoittamaan asiakasta houkuttelevaa tekstiä, joka lisää yrityksen myyntiä ja parantaa tunnettuutta.
Koulutus on suunnattu pk-yrityksille ja yksinyrittäjille. Sen tavoitteena on oppia kirjoittamaan selkeitä ja myyviä verkkotekstejä eri kanavissa, kuten verkkosivuilla, blogeissa, verkkokaupassa, sosiaalisessa mediassa ja uutiskirjeissä.
Koulutuksen aikana omia tekstejä kehitetään yhdessä kouluttajan ja halutessasi myös muiden osallistujien kanssa. Sinun ei tarvitse olla kirjoittamisen konkari, vaan osallistua voi matalalla kynnyksellä!
Koulutuksen sisältö
- Mitä tarkoittaa asiakaslähtöinen teksti ja miten tunnistaa asiakkaan tarpeet?
- Selkeän ja myyvän tekstin merkitys eri ympäristöissä (verkko, blogit, uutiskirjeet, verkkokauppa, some): vinkkejä tekstin selkeyttämiseen
- Asiakkaan ostopolun huomioiminen verkkosisällöissä
- Asiakaslähtöisen verkkotekstin tuottamisen perusteet:
- Taitavan kirjoittajan kirjoitusvinkit
- Asiakkaan huomioiminen: miten puhuttelen asiakasta?
- Otsikoinnin vinkit ja luominen hakukoneet ja lukijat huomioiden
- Hyvän tekstin rakenne: otsikko, ingressi, tehokeinot, väliotsikot
- Hyvän tekstin sisältö: aihe, tiiviys, kiinnostavuus, henkilökohtaisuus
- Esimerkkejä ja ideoita toimivista verkkoteksteistä
- Otsikoiden merkitys verkossa
- Kirjoittaminen uutiskirjeisiin ja verkkokauppaan
- Somekirjoittamisen vinkit eri some-kanaville
- Tekoäly ja tekstit: vinkkejä, miten tekoäly voi auttaa omien tekstien parantelussa ja tekstintuotannon eri vaiheissa.
Koulutuksessa osallistujat saavat käsityksen siitä, miten omia tekstejä voi kehittää eteenpäin myyvempään ja kiinnostavampaan muotoon. Ohjeiden, kirjoitusvinkkien, harjoitusten ja materiaalien avulla omia kirjoitustaitoja voi koulia eteenpäin myös koulutuksen jälkeen.
Koulutus toteutetaan osallistavin menetelmin pienryhmätoteutuksena ja koulutuksen aikana saa myös yrityskohtaista opastusta, etenkin ennakkotehtävän tekemällä. Koulutus on perustasoa.
Ilmoittautumisajan päätyttyä osallistujille lähetetään ohjeet ennakkokyselyyn ja -tehtävään, jonka vastausten avulla kouluttaja räätälöi koulutuksen sisällön vastaamaan osallistujien tilannetta. Ennakkokyselyn tulee olla palautettuna ke 8.5. mennessä.
Verkkovalmennuksessa tarvitset
- Tietokoneen ja virtapiuhan
- Intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!
Toteutusajankohta ja -paikka
to 16.5.2024 9.00-12.00
Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille ennakkokyselyn ja osallistumislinkit ilmoittautumisajan päätyttyä.
Näin pääset mukaan
Ennen koulutusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika osoitteessa https://digiportaat.fi/osaamiskartoitus.
Osallistumismaksu
– 150 € (+ alv. 25,5 %), kun liikevaihto alle 700 000 € TAI
– 350 € (+ alv. 25,5 %), kun liikevaihto yli 700 000 €
Osallistumismaksu veloitetaan yritykseltä, kun se osallistuu ensimmäisen kerran Digiportaiden koulutukseen. Seuraavat koulutukset ovat maksuttomia. Koulutuksiin voi osallistua 1-3 henkilöä samasta yrityksestä.
Ilmoittautuminen
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle mahdollisimman pian.
Sitovat ilmoittautumiset ke 1.5.2024 mennessä oheisen linkin kautta.
Lisätietoja
Heli Saali, Digiportaat-Asiakaslähtöisempää digitaalista liiketoimintaa -hanke, heli.saali@xamk.fi
Lue lisää aiheesta Digiportaiden blogista:
Hyvä SEO-teksti on informatiivinen ja myyvä
Verkkotekstin rakenteella on väliä – Digiportaat
Toimivat verkkotekstit yrityksen menestyksen tukena – Digiportaat
Kouluttaja
-
Piritta SeppäläViestintä-Piritta
Piritta on kokenut ja kysytty viestinnän, sosiaalisen median ja verkkoviestinnän asiantuntija. Hän on toiminut aihepiirin asiantuntijana vuodesta 2009 lähtien, ja Viestintä-Pirittana maaliskuusta 2010 alkaen.
Piritta on työskennellyt useiden järjestöjen, liittojen ja yritysten sekä julkishallinnon organisaatioiden, oppilaitosten ja kaupunkien kanssa auttaen niitä ymmärtämään, suunnittelemaan, ottamaan käyttöön ja kehittämään viestintäänsä verkossa ja sosiaalisessa mediassa.
Piritta on pitänyt, suunnitellut ja toteuttanut webinaareja, verkkokoulutuksia ja etätyöpajoja vuodesta 2011 lähtien. Hänellä on vahva kouluttajakokemus myös verkon yli toteutettavissa kokonaisuuksissa ja palaute verkkokoulutuksista on ollut erinomaista – oli kyseessä sitten 1000 ihmisen webinaari tai pienen joukon työpaja.
