Ensi askeleet hakusanamainontaan ja Google Adsiin
Pk-yrittäjä, haluatko tehostaa näkyvyyttä Google-haussa?
Google Ads mahdollistaa mainosten näyttämisen juuri silloin, kun potentiaalinen asiakas on aktiivisesti etsimässä tuotettasi tai palveluasi. Tämä koulutus auttaa sinut alkuun hakusanamainonnassa. Koulutuksessa opit tavoittamaan asiakkaat ostopäätöksen hetkellä ja varmistat, että yrityksesi on heidän ensimmäinen valintansa.
Käytännönläheinen hakusanamainonnan Google Ads-koulutuskokonaisuus antaa sinulle toimialasta riippumatta konkreettisia työkaluja sekä Google-mainonnan aloittamiseen, suunnitteluun, toteutukseen että tehostamiseen.
Miksi Google Ads?
- soveltuu markkinoinnin tuottavuuden parantamiseen – mainosbudjetin optimoinnilla jokainen markkinointieuro tuo entistä suuremman vastineen
- helpottaa kansainvälistymistä – markkinoinnin kohdistaminen ulkomaille käy kätevästi
- parantaa kilpailukykyä – perinteisiin mainoskanaviin verrattuna kustannustehokas ja aikaa säästävä
Koulutus on suunnattu eteläsavolaisille pk-yrityksille ja yksinyrittäjille, jotka ovat jo ottaneet ensiaskeleet verkkonäkyvyydessä, mutta tavoittelevat nyt seuraavaa tasoa. Haluamme auttaa sinua kehittämään osaamistasi ja hyödyntämään Google Ads -mainontaa entistä tehokkaammin liiketoiminnallisen hyödyn saavuttamiseksi.
Koulutuksen tavoitteet
- Otat käyttöön Google Ads -digityökalu kustannustehokkaasti ja ammattimaisesti.
- Koulutuksen jälkeen yritykselläsi on Google Ads -tili, jossa on luotu vähintään yksi kampanja, yksi mainosryhmä ja kolme optimoitua mainosta.
Ennen koulutusta osallistujat palauttavat esittäytymistehtävän, joka on kouluttajalle tärkeä tiedon lähde osallistujien lähtötasosta ja oppimistavoitteista.
Ensimmäisenä päivänä avataan oma Google Ads -tili ja rakennetaan ensimmäinen kampanja (hakusana/shopping-kampanja). Toisena päivänä tarkastellaan kampanjan tuloksia ja optimoidaan mainoksia tehokkaammaksi.
Koulutuksessa osallistujat harjoittelevat suoraan Google Ads ympäristössä kampanjan, mainosryhmän ja mainoksen luonnin. Käyttöliittymä tulee harjoitusten myötä tutuksi ja siihen tutustutaan aluksi vaihe vaiheelta asiantuntijan johdolla ja opastuksella.
Osallistujat voivat hyödyntää oman yrityksen Google Ads-tiliä. Lisäksi käytettävissä on kouluttajan koulutusta varten luoma testitili, jonka avulla kokeiluja voi tehdä vapaammin ja turvallisesti.
Mitä hyötyä sinulle on koulutuksesta?
- Parhaiden käytäntöjen mukainen tilirakenne helpottaa käyttöä ja säästää kustannuksia.
- Osaat kohdistaa mainonnan osuvasti sijainnin, kielen, päätelaitteen ja avainsanojen mukaan.
- Tunnistat keskeiset laatupisteisiin vaikuttavat tekijät ja miten ne vaikuttavat kampanjan kustannuksiin.
- Tunnet kampanjan rakenteen, osaat valita tavoitteeseen sopivan kampanjatyypin, luoda mainosryhmiä ja osuvia mainoksia parhaiden käytäntöjen mukaan.
- Osaat käyttää Googlen työkaluja avainsanojen kartoitukseen, suunnitteluun ja arvioida niiden tehokkuutta.
Valmennuksessa tarvitset
Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on toimivat nettisivut tai verkkokauppa. Google Adsiin kirjaudutaan Google-tilin tunnuksilla.
Tarvitset:
- tietokoneen
- luottokortin tiedot (Googlen laskutukseen)
- Google-tilin ja sen tunnukset
Toteutusajankohta ja -paikka
to 11.4.2024 klo 9.00-12.00
to 18.4.2024 klo 9.00-12.00
Koulutus on kaksiosainen ja se toteutetaan verkossa, Microsoft Teams -sovelluksella. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumislinkit ilmoittautumisajan päätyttyä.
Näin pääset mukaan
Ennen koulutusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika osoitteessa https://digiportaat.fi/osaamiskartoitus.
Osallistumismaksu
– 150 € (+ alv. 25,5 %), kun liikevaihto alle 700 000 € TAI
– 350 € (+ alv. 25,5 %), kun liikevaihto yli 700 000 €
Osallistumismaksu veloitetaan yritykseltä, kun se osallistuu ensimmäisen kerran Digiportaiden koulutukseen. Seuraavat koulutukset ovat maksuttomia. Koulutuksiin voi osallistua 1-3 henkilöä samasta yrityksestä.
Ilmoittautuminen
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle mahdollisimman pian.
Sitovat ilmoittautumiset ke 27.3.2024 mennessä oheisen linkin kautta.
Mukaan otetaan ensisijaisesti ensikertalaisia. Jos olet ollut tämän sisältöisessä koulutuksessa Digiportaat 2.0 hankkeessa, niin huomioithan, että otamme ensisijaisesti mukaan ensikertalaiset ja jos ryhmään mahtuu, niin otamme mukaan myös ”kertaajia”. Kertaajien osallistumismahdollisuus vahvistuu ilmoittautumisajan päätyttyä.
Lisätietoja
Saara Pylvänäinen, Digiportaat -hanke, saara.pylvanainen@xamk.fi.
Kouluttaja
-
Markus AhoFunlus Oy
Markus on takonut rautaa mainostoimistoyrittäjänä reilut 10 vuotta. Hän hahmottaa hyvin brändin johtamisen kokonaispaletin sekä myyntipolun ja tuo niihin uusia näkökulmia. Markus viihtyy sähköisen liiketoiminnan parissa ja innostuu digitaalisen markkinoinnin mitattavista muodoista.
IT-puolella Markuksella on kokemusta verkkopalveluiden suunnittelusta ja toteutuksesta noin kymmenen vuoden ajalta. Koulutukseltaan hän on liiketalouden tradenomi (AMK) ja omaa myös opettajan pedagogiset opinnot (AmO).