Facebookin logo älypuhelimen näytöllä

Facebook Business Manager – jatkotaso

Tämä kolmiosainen koulutus on suunnattu PK-yrityksille, jotka hyödyntävät Facebook-markkinointia jo jollain tasolla, ovat luoneet Business Manageriin mainostilin, ovat tehneet jonkin verran mainontaa  ja tuottavat säännöllisesti sisältöä Facebook- ja Instagram-kanaviin. 

Nämä yritykset haluavat kehittää omaan markkinointiosaamistaan entisestään. 

Koulutuksessa käsitellään mm.

  • Millaisia luovia ratkaisuja Metan alustoilla on käytössä ja mikä toimii mihinkin tarpeeseen
  • Erilaisten kampanjastrategioiden väliset erot
  • Dynaaminen mainonta: tuoteluettelot ja muut keinot dynaamiseen tekemiseen
  • Pikselin eli Tapahtumien hallinta ja kehittynyt kohdentaminen sen avulla
  • Retargeting- ja look-alike-mainonnan toteutus
  • Mainonta ja kohdentaminen Instagramiin ja IG Tarinoihin (Storyt)
  • Kohdentaminen nyt, kun Facebookin yleisöjen laatu on heikentynyt
  • Fanien ja seuraajien merkitys kohdentamisessa ja yleisöjen rakentamisessa
  • Mainonnan seuranta Google Analyticisssä 

Koulutuksessa tehdään konkreettinen mainoskampanja, seurataan ja analysoidaan sen tuloksia. Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on

  • toimivat nettisivut tai verkkokauppa
  • Facebook Business Manager käytössä
  • Google Analytics asennettuna ja toiminnassa omiin verkkosivuihin tai verkkokauppaan
  • kuvankäsittelyohjelma käytettävissä, esim. Photopea, Canva, Photoshop

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • tietokoneen ja virtapiuhan
  • nettisivujen ja FB Business Managerin ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana

Toteutusajankohta ja -paikka

ti 11.10. 9.00–12.00
ti 18.10. 9.00–12.00
ke 2.11. 9.00–12.00

Koulutus on kolmiosainen ja se toteutetaan verkossa, Microsoft Teams -sovelluksella. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumislinkin ja osallistumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä.

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

Osallistumismaksu

– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

Ilmoittautuminen

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat.

Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Sitovat ilmoittautumiset ti 27.9. mennessä oheisen linkin kautta.

Lisätietoja

Laura Rautio, Digiportaat 2.0 -hanke, laura.rautio@xamk.fi

Avainsanat:

Päivä

keskiviikko 02.11.2022
Päättynyt!

Kellonaika

09:00 - 12:00

Lisätietoja

Ilmoittautuminen

Paikka

Verkkokoulutus

Järjestäjä

Digiportaat
Digiportaat
Nettisivut
https://digiportaat.fi

Kouluttaja

  • Antti Leino
    Antti Leino
    Lowreality Marketing Architects

    Antti Leino, DI, on työskennellyt yli 25 vuoden ajan digitaalisen markkinoinnin parissa Avidlyssä, Satama Interactivessa, McCannillä, Avauksessa sekä mediatoimistokonserneissa Omnicom (OMD, phd) ja GroupM (Mindshare, Mediacom, MEC, Maxus).

    Antti kouluttaa ja valmentaa Metropolia ammattikorkeakoulussa, Laurean ammattikorkeakoulussa Rastor-Instituutissa, Inforissa ja Aalto-yliopiston Kauppakorkeakoulussa. Aihepiirit liikkuvat monipuolisesti digitaalisen markkinoinnin trendeistä ja sosiaalisen median haasteista aina web-analytiikkaan ja näkyvyyteen hakukoneissa.

QR Code