
Verkkokirjoittaminen – Viesti myyvästi verkossa
Jatkotaso
Nettisivujen, mainosten ja somepostausten tekstit ovat olennaisessa asemassa, kun asiakas tekee ostopäätöstä verkossa ja houkuttelevaan tekstiin kannattaa panostaa. Tässä koulutuksessa keskitytään verkkoon kirjoitettavien sisältöjen toteuttamiseen ja otsikointiin käytännönläheisesti.
Koulutus on suunnattu pk-yrityksille ja yksinyrittäjille ja sen tavoitteena on opettaa millaista on selkeä ja myyvä verkkoteksti eri kanavissa, kuten verkkosivuilla, blogeissa, verkkokaupassa, sosiaalisessa mediassa ja uutiskirjeissä – ja miten sitä tehdään.
Koulutus koostuu luento-osuuksista, lyhyistä kirjoitustehtävistä, käytännön vinkkien antamisesta verkkokirjoittamiseen, omien tekstien ideoinnin ohjaamisesta ja erilaisten verkkotekstien läpikäymisestä esimerkkien avulla.
Koulutuksen sisältö
- Mitä tarkoittaa myyvä teksti?
- Selkeän tekstintuotannon merkitys eri ympäristöissä (verkko, blogit, uutiskirjeet, verkkokauppa, some)
- Asiakkaan ostopolun huomioiminen verkkosisällöissä
- Selkeän ja myyvän verkkotekstin tuottamisen perusteet
- kirjoitus- ja otsikointivinkkejä hakukoneet ja lukija huomioiden
- hyvän tekstin rakenne: otsikko, ingressi, tehokeinot, väliotsikot
- hyvän tekstin sisältö: aihe, tiiviys, kiinnostavuus, henkilökohtaisuus
- esimerkkejä ja ideoita toimivista verkkoteksteistä
- kirjoittaminen uutiskirjeisiin
- kirjoittaminen verkkokauppaan
- somekirjoittamisen vinkit Facebookiin, Twitteriin, LinkedIniin ja Instagramiin
Koulutus toteutetaan osallistavin menetelmin pienryhmätoteutuksena ja valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta. Koulutus on jatkotasoa ja koulutukseen otetaan mukaan yrittäjiä, jotka ovat olleet aiemmin mukana Digiportaiden digimarkkinoinnin koulutuksissa ja ovat jo kirjoittaneet tekstejä verkkoon.
Ennen koulutusta osallistujille tehdään ennakkokysely/ennakkotehtävä, jonka vastausten avulla kouluttaja räätälöi koulutuksen tason ja sisällön vastaamaan osallistujien tilannetta.
Valmennuksessa tarvitset
- Tietokoneen ja virtapiuhan
- Intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!
Toteutusajankohta ja -paikka
ti 8.3.2022 klo 9.00 – 12.30
Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumislinkit ilmoittautumisajan päätyttyä.
Näin pääset mukaan
Ennen koulutusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika osoitteessa https://digiportaat.fi/osaamiskartoitus.
Osallistumismaksu
– 150 € (+ alv. 25,5 %), kun liikevaihto alle 700 000 € TAI
– 350 € (+ alv. 25,5 %), kun liikevaihto yli 700 000 €
Osallistumismaksu veloitetaan yritykseltä, kun se osallistuu ensimmäisen kerran Digiportaiden koulutukseen. Seuraavat koulutukset ovat maksuttomia. Koulutuksiin voi osallistua 1-3 henkilöä samasta yrityksestä.
Ilmoittautuminen
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle mahdollisimman pian.
Sitovat ilmoittautumiset ke 2.2.2022 mennessä oheisen linkin kautta.
Lisätietoja
Hanna Kuisma, Digiportaat 2.0 -hanke, hanna.kuisma@xamk.fi
Kouluttaja
-
Piritta SeppäläViestintä-Piritta
Piritta on kokenut ja kysytty viestinnän, sosiaalisen median ja verkkoviestinnän asiantuntija. Hän on toiminut aihepiirin asiantuntijana vuodesta 2009 lähtien, ja Viestintä-Pirittana maaliskuusta 2010 alkaen.
Piritta on työskennellyt useiden järjestöjen, liittojen ja yritysten sekä julkishallinnon organisaatioiden, oppilaitosten ja kaupunkien kanssa auttaen niitä ymmärtämään, suunnittelemaan, ottamaan käyttöön ja kehittämään viestintäänsä verkossa ja sosiaalisessa mediassa.
Piritta on pitänyt, suunnitellut ja toteuttanut webinaareja, verkkokoulutuksia ja etätyöpajoja vuodesta 2011 lähtien. Hänellä on vahva kouluttajakokemus myös verkon yli toteutettavissa kokonaisuuksissa ja palaute verkkokoulutuksista on ollut erinomaista – oli kyseessä sitten 1000 ihmisen webinaari tai pienen joukon työpaja.
