Myyntisivusta myyntitykki

Hyvä myyntisivu ei pelkästään esittele tuotetta / palvelua. Hyvä myyntisivu kuljettaa ihmisen läpi ”psykologisen ostopolun”. Hyvä myyntisivu herättää kiinnostuksen, saa lukijan / katsojan tuntemaan, että: ”tämä on juuri minulle”. Se esittelee tuotteen oikein, eikä anna info ähkyä, se nostaa ostohalun herättämällä tunteita. Se antaa selkeän kehoitteen ja poistaa epävarmuuden, se käsittelee vastaväitteet ja jopa ”kouluttaa” ihmistä, jotta hän ”ymmärtää ostaa”.

Hyvä myyntisivu ei työnnä, vaan ”vetää” ja saa ihmisen itse tekemään päätöksen. Se puhuttelee sekä ”vasenta aivolohkoa” eli järkeä, joka vastaa rahapussin avaamisesta JA ”oikeaa aivolohkoa” joka sitten pyytää vasemmalta rahapussin avaamisen jos siltä tuntuu. Kaikki ostot tehdään tunteella ja perustellaan järjellä. Jos kumpi tahansa puuttuu, ei kauppaa tule. Lisäksi sivun tulee olla yrityksen brändiin sopivalla tyylillä kirjoitettu ja on ehdottoman tärkeää käyttää Copy Writing tekniikoita sisällön ja asiatekstin lisäksi.

Koulutus koostuu ilmoittautumisen jälkeen jaetusta ennakkotehtävästä, kahdesta koulutuskerrasta ja niiden välissä jaetusta välitehtävästä.

Osa 1
Käymme läpi tärkeimmät periaatteet kustakin myyntisivun kohdasta. Jokainen osallistuja kirjoittaa päivän aikana jokaiseen kohtaan vähintään yhden kappaleen ja näin päivän päätteeksi on käsissä myyntisivu.

1. Myyntisivun tarkoitus: Onko tarkoitus aloittaa keskustelu, saada varaamaan aika, saada tarjouspyyntö vai saada asiakas
suoraan painamaan osto-nappia? Miten ostoprosessi on rakennettu ja miten myyntisivu kirjoitetaan tukemaan sitä.
2. USP: Miten herätä kiinnostuksen ja erotut ensimmäisen 10sekunnin aikana.
3. Kenelle: Mitä kirjoitat, jotta prospekti tuntee sivun puhuttelevan juuri häntä, eikä yleisesti kaikkia
4. Sisältö: Miten esittelet tuotteen / palvelun ilman, että se aiheuttaa info ähkyä
5. Hyödyt: Ihmiset eivät osta tuotteita / palveluita, vaan hyötyjä jota niiden käyttö tuo. Tämän osion kirjoitus loppujen lopuksi ratkaisee myynnin
6. Kehote: Epäselvä tai liian tyrkyttävä kehote karkottavat asiakkaita. Samoin tietenkin se, jos todellista kehotetta ei ole, on vain toteamuksia. Kirjoitetaan ystävällinen, opastava, kouluttava selkeä kehote joka samalla todella ohjaa toimintaan.

Osa 2
Usein kuulee puhuttavan, että myyntisivun pitää olla lyhyt ja ytimekäs. Tämä ei ole totta, ainakaan jos tuote on yli 50€ arvoinen. Jokainen satoja tuhansia ja miljoonia tekevien myyntisivujen tekijä tietää, että karkeasti ottaen mitä pidempi sivu, sen parempi konversio. Sivun rakenne vain pitää olla kunnossa, että se ei ole yksi pitkä pötkö. Kenenkään ei ole tarkoituskaan lukea koko sivua, vana jokaisen prospektin on löydettävä sivulta se oma syy ostaa ja sen oman vastaväitteen käsittely. Konversio prosenttia parannetaan tekemällä diilistä houkuttavampi ja tähän käytetään tiettyjä Clousaus tekniikoita. Näitä voidaan käyttää useita päällekkäin, jolloin puhutaan ”Close Stackista”.

Toisen osion aikana luodaan useita konversiota parantavia osioita myyntisivulle.
1. Bonukset: Pelkkä bonuksen olemassaolo ei tee siitä arvokasta, tärkeämpää on viestiä bonuksen arvo ja se, miten se liittyy itse diiliin.
2. Vastaväitekäsittely: Vaikka sivu ei ole varsinainen keskustelu, on äärimmäisen tärkeä ”osallistua asiakkaan päässä olevaan keskusteluun” eli vastata etukäteen häntä arveluttaviin kysymyksiin.
3. Dead Line: Ehkä suurin ostopäätökseen vaikuttava tekijä on kiireellisyys. Keksimme useita keinoja, millä viestimme, että seuraava askel tulisi ottaa nyt, eikä myöhemmin.
4. Kohtaava tarina: Mikään ei myy paremmin kuin tarina joka nappaa lukijan mukaansa ja kuljettaa tämän etukäteen läpi matkan joka sisältää tuotteen / palvelun käyttämisen ja lopputuloksen.
5. Upotettujen Videoiden käyttö myyntisivulla.


Jälkimateriaali
Koulutusten jälkeen jokainen osallistuja saa Business Evolutionin ”Myyntikonversio analyysi”-webinaarin tallenteen. Tämä auttaa heitä optimoimaan ja kehittämään myyntisivuaan tulosten perusteella jatkossa

Valmennuksessa tarvitset

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on toimivat nettisivut tai verkkokauppa.

Tarvitset:

  • oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
  • mahdollisuuksien mukaan varaa lähelle nettisivujen ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana

Toteutusajankohta ja -paikka

Ti 2.5. klo 9.00 – 11.00

Ti 9.5. klo 9.00 – 11.00

Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille linkin ja osallistumisohjeet lähempänä koulutusajankohtaa.

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

Osallistumismaksu

– 150 € (+ alv 24 %), kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
– 350 € (+ alv 24 %), yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Yrityskohtainen osallistumismaksu* 150 € / 350 € (+ alv 24 %) laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

Ilmoittautuminen

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat.

Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Sitovat ilmoittautumiset ke 18.4.2022 mennessä oheisen linkin kautta.

Lisätietoja
Hanna Kuisma, Digiportaat 2.0 -hanke, hanna.kuisma@xamk.fi

Päivä

tiistai 09.05.2023
Päättynyt!

Kellonaika

09:00 - 11:00

Lisätietoja

Ilmoittautuminen

Paikka

Verkkokoulutus

Järjestäjä

Digiportaat
Digiportaat
Nettisivut
https://digiportaat.fi

Kouluttaja

  • Jukka Harju
    Jukka Harju
    Business Evolution Oy

    Jukka Harjulla on 20 vuoden kokemus yrittäjyydestä ja hän vetää kahta yritystä.

    Anatomic Functional Training Oy, joka toimii niin verkossa kuin livenäkin ja tekee yli miljoonan myynnin vuodessa.

    Business Evolution Oy auttaa yrittäjiä aikaansaamisessa ja tuotteistamaan osaamistaan sekä markkinoimaan nykyaikaisin menetelmin digikanavissa maksimoiden myyntiä, eikä vain seuraajia ja tykkäyksiä.

    Jukan luennot ovat täynnä syvää asiaa erittäin käytännöllisellä ja konkreettisella tavalla. Jokainen saa aina konkreettisia työkaluja, eikä vain infoa. Jukan luennot ovat aina mukaansatempaavia ja motivoivia.

QR Code