Sosiaalisen median mahdollisuudet -lähikoulutukset Mikkelissä, 2-osainen
Haluatko oppia hyödyntämään sosiaalista mediaa tehokkaasti yritystoiminnassasi? Kiinnostaako näkyvyyden kasvattaminen ja myynnin tehostaminen somen avulla, mutta et oikein tiedä mistä aloittaa?
Sosiaalisen median mahdollisuudet -koulutuksessa opit ymmärtämään miksi ja miten yrittäjän kannattaa hyödyntää sosiaalista mediaa sekä kuinka valita oikeat kanavat ja suunnitella toimivat sisällöt.
Koulutuksen jälkeen sinulla on tiedot, taidot ja ymmärrys sosiaalisen median sisällön tuottamiseen oikeissa kanavissa ja olet inspiroitunut toteuttamaan ja kehittämään yrityksesi tuloksellista someviestintää.
Koulutusten sisällöt:
Osa 1 – Miten yritys voi hyötyä somesta parhaiten?
- Miksi julkaista sisältöä someen?
- Millainen sisältö tavoittaa kohderyhmäsi parhaiten?
- Mikä tekee somesisällöstä hyvää ja koukuttavaa asiakkaille?
- Suunnittelu: miksi se on tärkeää ja miten se tehdään?
- Somekanavien ominaispiirteet ja oikean kanavan valinta
- Miten saada seuraajia?
Osa 2 – Käytännön vinkkejä ja ideoita somen tekemiseen yritykselle
- Sisällöntuotannon työvaiheet
- Somejulkaisun tekeminen käytännössä
- Somejulkaisujen optimointi suuremman näkyvyyden tavoittamiseksi
- Vaikuttajamarkkinointi
- Someseuraajien aktivointi ja vuorovaikutus asiakkaiden kanssa
- Sosiaalisen median analytiikka
Koulutus sisältää myös case-esimerkkejä elävästä elämästä, konkreettisia työkaluja ja ohjatusti suoritettavia tehtäviä.
Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten saat yrityskohtaista opastusta ja uusia näkökulmia ja ideoita oman someviestinnän kehittämiseen myös muilta yrittäjiltä.
Ennen koulutuksen alkua saat ennakkotehtävän, johon vastaat oman yrityksesi näkökulman ja tavoitteet huomioiden.
Kouluttaja: Thomas Halloran, someyrittäjä ja videotuottaja, Videotoimisto ikimedia Oy
Koulutuksessa tarvitset
Koulutukseen osallistuminen ei edellytä sosiaalisen median osaamista, mutta ennen tätä koulutusta suosittelemme osallistumaan Asiakastuntemus myynnin moottorina -koulutuskokonaisuuteen, joka alkaa Mikkelissä 13.2. ja Savonlinnassa 14.2.2024.
Ilmoittaudu mukaan:
Asiakastuntemus myynnin mottorina – enemmän myyntiä, vähemmän arvailua – Mikkeli
Asiakastuntemus myynnin mottorina – enemmän myyntiä, vähemmän arvailua – Savonlinna
Tarvitset:
– tietokoneen ja virtapiuhan tai jonkin muun muistiinpanovälineen
– intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!
Toteutusajankohta ja -paikka
Osa 1 – ke 27.3.2024 klo 8.30 – 12.00, Xamkin Mikkelin kampus
Osa 2 – ke 10.4.2024 klo 8.30 – 12.00, Xamkin Mikkelin kampus
Koulutus on kaksiosainen ja se toteutetaan Xamkin Mikkelin kampuksella (Patteristonkatu 3D, 50100 Mikkeli). Valmennuksen aikana pidetään kahvitauko. Tarkemmat ohjeet saat ilmoittautumisen päättymisen jälkeen.
Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.
Osallistumismaksu
– 150 € (+ alv 24 %), kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
– 350 € (+ alv 24 %), yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Yrityskohtainen osallistumismaksu* 150 € / 350 € (+ alv 24 %) laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.
Ilmoittautuminen
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat.
Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.
Sitovat ilmoittautumiset viimeistään ti 12.3.2024 oheisen linkin kautta.
Lisätietoja
Saara Pylvänäinen, Digiportaat-hanke, saara.pylvanainen@xamk.fi
Kouluttaja
-
Thomas HalloranVideotuottaja ja someyrittäjä
Thomas Halloran on media-alan moniammattilainen. Hän on työskennellyt yrityksessään Videotoimisto Ikimediassa toimitusjohtajana vuodesta 2016 alkaen ja somevaikuttajana vuodesta 2015 alkaen. Tällä hetkellä hän tavoittaa omissa somekanavissaan kuukausittain 6,9 miljoonaa.
Hänellä on vankka käytännönläheinen työkokemus sosiaalisen median sisällönsuunnittelusta ja -tuotannosta, sosiaalisen median alustojen monipuolisesta käytöstä sekä analytiikan hyödyntämisestä yrityksen somenäkyvyyden kasvattamiseksi.