fbpx
Koska:
1.10.2020 @ 08:30 – 8.10.2020 @ 12:00
2020-10-01T08:30:00+03:00
2020-10-08T12:00:00+03:00
Missä:
Koulutus verkossa
Yhteystiedot:
Elina Silvennoinen
044 417 4998

Lisää myyntiä Facebookin avulla
TULOKSELLINEN MAINONTA: FACEBOOK BUSINESS MANAGER

STARTTITASO

Facebook Business Manager on Facebookin erillinen ilmainen mainostyökalu, jonka käyttö on yhtä helppoa kuin perinteisen facebookin ”mainosta” -painikkeen käyttö. Ero tulee siinä, että Business Manager -työkalulla saat kohdennettua maksetun mainontasi tarkemmin ja kustannustehokkaammin. Tässä työkalussa pystyt myös seuraamaan mainoskampanjoiden tuloksia ja toimimista (onnistumista) reaaliajassa tarkemmin.

Digiportaiden starttitason Facebook Business Manager -koulutuksessa käydään läpi Business Managerin käyttöönotto ja miten eri ominaisuuksia hyödynnetään. Koulutukseen osallistujat suunnittelevat oman mainoksen ja tekevät siitä pienellä budjetilla mainoksen Facebookiin. Koulutukseen osallistujat ovat perustaneet Facebook Manager Business -tilin ennen koulutuksen alkua esim. Digiportaiden järjestämässä työpajassa tai itsenäisesti.

Koulutuksessa käsitellään mm.

  • Facebook-mainonnan erityispiirteet ja rooli myynnintekijänä
  • Facebookin mainosmuodot ja niiden hyödyntäminen oikeassa kampanjastrategiassa
  • Facebook -pikseli uudelleenmarkkinoinnin avaintyökalu
  • Mainonnan optimointi Business Managerin avulla ja seuranta Google Analyticsissä
  • Mainosten suunnittelun lähtökohtia: kuvat, tekstit, liike, värit, otsikot
  • Millainen sisältö toimii
  • Facebookin ja Instagramin sivujen eri roolit mainonnasta asiakaspalveluun
  • Kilpailut ja arvonnat, vuorovaikutuksen hallinta ja seurantamittarit

Koulutuksessa tehdään konkreettinen mainoskampanja ja seurataan ja analysoidaan sen tuloksia. Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta.

VALMENNUKSESSA TARVITSET:
Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on Facebook Business Manager käytössä.
Lisäksi suositellaan, että yrityksellä on käytössä kuvankäsittelyohjelma, esim. Photopea, Canva, Photoshop ja Google Analytics.

Valmennukseen tarvitset mukaan:

  • oman kannettavan tietokoneen ja virtapiuhan
  • ota mukaan nettisivujen (jos on) ja FB Business Managerin ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana
  • intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

KOULUTTAJA: Antti Leino, Avidly Oyj

TOTEUTUSPAIKKA JA -AJANKOHTA:
To 1.10.2020 klo 8:30 – 12:00
To 8.10.2020 klo 8:30 – 12:00

Koulutus toteutetaan verkossa. Lähetämme ilmoittautuneille webinaarilinkin ja osallistumisohjeet lähempänä koulutuksen ajankohtaa.

Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

OSALLISTUMISMAKSU
– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

ILMOITTAUTUMISET:

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Ilmoittaudu 17.9. mennessä: https://forms.gle/YG2XZP7YxsxbyC9G6

Jos olet osallistunut Digiportaat -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

LISÄTIEDOT
Yhteyshenkilö: Elina Silvennoinen, Digiportaat-hanke, elina.silvennoinen@savonlinna.fi, puh. 044 417 4998