Google Analytics – jatkotaso
Google Analytics on maksuton verkkosivujen kävijäseurantaan tarkoitettu työkalu. Oma verkkosivusto on yrityksen verkkonäkyvyyden keskus ja täten yksi tärkeimmistä mittareista. Kun pystyt mittaamaan verkkosivustosi luomaa arvoa yrityksellesi, saat arvokasta tietoa, minkä avulla sekä verkkosivustoasi että markkinointiasi pystytään parantamaan.
Koulutus on suunnattu pk-yrityksille ja yksinyrittäjille, jotka haluavat syventää omaa osaamistaan Google Analyticsin parissa ja osaavat jo hieman hyödyntää verkkoanalytiikan tarjoamia mahdollisuuksia liiketoiminnan kehittämisessä.
Koulutuksen tavoitteena on kuvata selkeästi verkkoanalytiikan mahdollisuuksia markkinoinnin ja mainonnan saralla sekä kuinka paremmin ymmärtää asiakkaita ja kuinka he käyttäytyvät. Koulutukseen ei ole esitietovaatimuksia. Ymmärrys verkkosivustojen toimivuudesta on hyödyksi.
Koulutuksessa käsitellään käytännönläheisesti materiaaleja hyödyntäen Google Analytics (Universal Analytics) -työkalua ja sen laajempia mahdollisuuksia.
Koulutuksessa on eri tasoisia aktivoivia tehtäviä, yhteisiä keskusteluita sekä työkaluihin tutustumista: demoamista ja itsenäistä harjoittelua.
Voit myös etukäteen miettiä mahdollisia pulmia tai ongelmia, joihin olet Google Analyticsin käytössä törmännyt. Kouluttaja vastaa kysymyksiin koulutuksen aikana.
Koulutuksen sisältö
- Google Analytics osaamisen syventäminen
- Raportointi
- Raporttien lukeminen
- Yleiskatsaus-raportit, mittasuhteiden hyödyntäminen, ajanjakson määrittäminen
- Yleisöraportointi
- Yleisötietojen kerääminen käyttäytymisen, laitteen ja henkilön verkon avulla
- Hankintaraportointi
- Kanava, liikenteen lähde/tulotapa, viittausreitti
- Google Search Console – orgaanisen hakukonenäkyvyyden mittaaminen
- Google Ads -mainonnan tietojen seuraaminen
- UTM-parametrien hyödyntäminen verkkosivustolle saapuvan liikenteen seurannassa
- Käyttäytymisraportointi
- Segmenttien luominen ja hyödyntäminen seurannassa
- Konversioraportointi
- Konversioiden eli sivuston tavoitteiden seuraaminen
- Verkkokaupan seuranta konversioseurannassa
- Ostopolun mittaaminen – monikanavasuppilot ja attribuutiomallit
- Hallintapaneelit ja omat raportit
Valmennuksessa tarvitset
Yritykselläsi tulee olla jo asennettuna Google Analytics omille verkkosivuille/verkkokauppaan ja sinulla tulee olla jo hieman kokemusta Google Analyticsin tarjoaman verkkoanalytiikan hyödyntämisestä.
Tarvitset:
- omat Google Analytics tunnukset
- tietokoneen (sekä virtapiuhan) ja häiriöttömän verkkoyhteyden
- intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!
Toteutusajankohta ja -paikka
ke 27.4. klo 8.30 – 12.00
Koulutus toteutetaan verkossa, Microsoft Teams -sovelluksella. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumislinkin ja osallistumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä.
Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.
Osallistumismaksu
– 150 € (+ alv 24 %), kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
– 350 € (+ alv 24 %), yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
Yrityskohtainen osallistumismaksu* 150 € / 350 € (+ alv 24 %) laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.
Ilmoittautuminen
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat.
Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.
Sitovat ilmoittautumiset su 10.4.2022 mennessä oheisen linkin kautta.
Lisätietoja
Hanna Kuisma, Digiportaat 2.0 -hanke, hanna.kuisma@xamk.fi
Kouluttaja
-
Jani RikkolaTieturi Oy
Jani toimii digitaalisen markkinoinnin asiantuntijana Tieturi Oy:ssä ja kouluttaa yrityksiä mm. markkinoinnin ja mainonnan työkalujen käytössä, hakukoneoptimoinnissa sekä verkkoanalytiikan hyödyntämisessä.
Jani on lisäksi valtuutettu Grow with Google -kouluttaja, koulutusaiheinaan digitaalinen markkinointi ja mainonta sekä Googlen työkalut.