Google Ads – hakusanamainonnan tehotyöpaja

Perustaso

Google Ads -työpajakoulutus on käytännönläheinen Google-markkinoinnin suunnittelun, toteutuksen ja mittaamisen kokonaisuus.

Koulutus on tarkoitettu eteläsavolaisille pk-yrityksille ja yksinyrittäjille toimialasta riippumatta. Osallistuvat yritykset hyödyntävät digitalisaation mahdollisuuksia jo jollain tasolla, mutta haluavat sekä kehittää omaan osaamistaan entisestään että toteuttaa hakusanamainontaa yrityksessään ja saada siitä enemmän liiketoiminnallista hyötyä.

Ensimmäisenä päivänä avataan oma Google Ads -tili ja rakennetaan ensimmäinen kampanja (hakusana/shopping-kampanja). Toisena päivänä tarkastellaan kampanjan tuloksia ja optimoidaan mainoksia tehokkaammaksi. Lisäksi tutustutaan video-/display-/uudelleenmarkkinointimainoksiin.

Oppiminen tapahtuu käytännön tehtävien kautta. Osallistujilla on käytössä verkkopalvelun kautta opasvideoita ja monipuolista materiaalia oppimisen tueksi (kuten shopping-mainoksia varten tarvittava tuotesyötepohja), joita voi hyödyntää omassa oppimisessa.

Koulutuksessa osallistujat rakentavat suoraan Google Ads -ympäristössä kampanjan, mainosryhmän ja siihen vähintään kolme mainosta. Käyttöliittymä tulee harjoitusten myötä tutuksi asiantuntijan opastuksella.

Koulutuksen tavoitteita

  • Osaat kohdistaa mainonnan osuvasti sijainnin, kielen, päätelaitteen ja avainsanojen mukaan.
  • Osaat rakentaa kampanjan, luoda mainosryhmiä ja osuvia mainoksia parhaiden käytäntöjen mukaan.
  • Tunnistat keskeiset laatupisteisiin vaikuttavat tekijät ja miten ne vaikuttavat kampanjan kustannuksiin.
  • Osaat käyttää Googlen työkaluja avainsanojen kartoitukseen, suunnitteluun ja arvioida niiden tehokkuutta.
  • Osaat tulkita mainosraportteja ja tehdä johtopäätöksiä optimointia varten niiden pohjalta.

Valmennuksessa tarvitset

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on toimivat nettisivut tai verkkokauppa. Google Adsiin kirjaudutaan Google-tilin tunnuksilla.

Tarvitset:

  • tietokoneen
  • luottokortin tiedot (Googlen laskutukseen)
  • Google-tilin ja sen tunnukset

Toteutusajankohta ja -paikka

ke 9.11.2022 klo 9.00–12.30
ke 16.11.2022 klo 9.00–12.30

Koulutus on kaksiosainen ja se toteutetaan verkossa, Microsoft Teams -sovelluksella. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumislinkit ilmoittautumisajan päätyttyä.

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

Osallistumismaksu

– 100 €, kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-2 henkilöä koulutuksiin
– 300 €, yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Osallistumismaksu* 100 e / 300 e laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

Ilmoittautuminen

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat.

Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Jos olet osallistunut Digiportaat 2.0 -hankkeen järjestämään vastaavaan koulutukseen jo aiemmin, et voi ilmoittautua samaan koulutukseen toista kertaa. Näin mahdollistamme koulutuksiin osallistumisen mahdollisimman monelle yrittäjälle. Digiportaiden koulutukset ovat EU-tuettua koulutusta.

Sitovat ilmoittautumiset ke 26.10.2022 mennessä oheisen linkin kautta.

Lisätietoja

Laura Rautio, Digiportaat 2.0 -hanke, laura.rautio@xamk.fi

Päivä

09.11.2022

Kellonaika

09:00 - 12:30

Lisätietoja

Ilmoittautuminen

Paikka

Verkkokoulutus
Digiportaat

Järjestäjä

Digiportaat
Nettisivut
https://digiportaat.fi
Ilmoittautuminen

Kouluttaja

  • Markus Aho
    Markus Aho
    Funlus Oy

    Markus on takonut rautaa mainostoimistoyrittäjänä reilut 10 vuotta. Hän hahmottaa hyvin brändin johtamisen kokonaispaletin sekä myyntipolun ja tuo niihin uusia näkökulmia. Markus viihtyy sähköisen liiketoiminnan parissa ja innostuu digitaalisen markkinoinnin mitattavista muodoista.

    IT-puolella Markuksella on kokemusta verkkopalveluiden suunnittelusta ja toteutuksesta noin kymmenen vuoden ajalta. Koulutukseltaan hän on liiketalouden tradenomi (AMK) ja omaa myös opettajan pedagogiset opinnot (AmO).

QR Code