Facebook- ja Instagram-mainonnan perusteet
Pk-yrittäjä, haluatko oppia mainostamaan Facebookissa ja Instagramissa? Tule käytännönläheiseen työpajaan, jossa kouluttajamme Antti Leino opastaa vaihe vaiheelta, miten mainoksia tehdään.
Meta tarjoaa ainutlaatuisen mainospohjan, jonka avulla voit tavoittaa laajasti halutun kohderyhmän Facebookissa ja/tai Instagramissa paikallisesti tai jopa maailmanlaajuisesti.
Tässä kolmiosaisessa koulutuksessa syvennytään Meta-mainonnan hallintaan ja työkalujen (Meta Business Manager ja Meta Business Suite) käyttöön aina perusteista kehittyneempiin tekniikoihin. Koulutuksen aikana opit perustiedot houkuttelevien kampanjoiden suunnittelusta, käynnistämisestä, optimoimisesta ja analysoinnista.
Koulutuksen tavoitteet:
- Ymmärrät Meta-mainonnan perusteet ja keskeiset käsitteet.
- Teet käytännön harjoituksia, kuten tehokkaan mainoskampanjan, jossa on houkutteleva sisältö, oikea kohderyhmä ja tavoitteet.
- Hallitset Ads Managerin perustoiminnot ja luot monipuolisempia kampanjoita.
- Käytät kampanjatulosten analysointia päätöksenteon tukena.
- Tunnistat kehittyneet mainostekniikat.
Tule mukaan koulutukseen ja avaa ovet menestyksekkääseen Meta-mainontaan!
Koulutus toteutetaan pienryhmässä, joten valmennuksessa saa yrityskohtaista opastusta. Koulutukseen sisältyy vapaaehtoinen 30 min. kahdenkeskinen sparraus osallistujan ja kouluttajan kesken.
Koulutuksessa tarvitset
Koulutukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on Meta Business Manager / Business Suite käytössä.
Lisäksi suositellaan, että yrityksellä on käytössä kuvankäsittelyohjelma (esim. Photopea, Canva tai Photoshop) ja Google Analytics kävijäseurannan mittaamiseen.
Tarvitset:
- Meta Business Managerin / Meta Business Suiten ja nettisivujen (jos on) ylläpitotunnukset, jotta pääset tekemään tarvittavia muutoksia koulutuksen aikana
- intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!
Toteutusajankohta ja -paikka
ke 6.11. 9.00-12.00
ke 13.11. 9.00-12.00
ke 20.11. 9.00-12.00
Koulutus on kolmiosainen ja se toteutetaan verkossa, Microsoft Teams -sovelluksella. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumislinkit ilmoittautumisajan päätyttyä.
Näin pääset mukaan
Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika osoitteessa https://digiportaat.fi/osaamiskartoitus.
Osallistumismaksu
– 150 € (+ alv. 25,5 %), kun liikevaihto alle 700 000 € TAI
– 350 € (+ alv. 25,5 %), kun liikevaihto yli 700 000 €
Osallistumismaksu veloitetaan yritykseltä, kun se osallistuu ensimmäisen kerran Digiportaiden koulutukseen. Tämän jälkeen yritys voi osallistua muihin koulutuksiin ilman lisämaksuja. Koulutuksiin voi osallistua 1-3 henkilöä samasta yrityksestä.
Ilmoittautuminen
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle mahdollisimman pian.
Sitovat ilmoittautumiset viimeistään ti 22.10.2024 oheisen linkin kautta.
Mukaan otetaan ensisijaisesti ensikertalaisia. Jos olet ollut samansisältöisessä koulutuksessa Digiportaat 2.0 tai Digiportaat – Asiakaslähtöisempää digitaalista liiketoimintaa -hankkeessa, niin huomioithan, että otamme ensisijaisesti mukaan ensikertalaiset ja jos ryhmään mahtuu, niin otamme mukaan myös ”kertaajia”. Kertaajien osallistumismahdollisuus vahvistuu ilmoittautumisajan päätyttyä.
Lisätietoja
Heli Saali, Digiportaat – Asiakaslähtöisempää digitaalista liiketoimintaa -hanke, heli.saali@xamk.fi
Kouluttaja
-
Antti LeinoLowreality Marketing Architects
Antti Leino, DI, on työskennellyt yli 25 vuoden ajan digitaalisen markkinoinnin parissa Avidlyssä, Satama Interactivessa, McCannillä, Avauksessa sekä mediatoimistokonserneissa Omnicom (OMD, phd) ja GroupM (Mindshare, Mediacom, MEC, Maxus).
Antti kouluttaa ja valmentaa Metropolia ammattikorkeakoulussa, Laurean ammattikorkeakoulussa Rastor-Instituutissa, Inforissa ja Aalto-yliopiston Kauppakorkeakoulussa. Aihepiirit liikkuvat monipuolisesti digitaalisen markkinoinnin trendeistä ja sosiaalisen median haasteista aina web-analytiikkaan ja näkyvyyteen hakukoneissa.