
Tuloksia Google Ads -kampanjoilla, jatkotason koulutus
Google Ads –jatkotason koulutuksessa mennään syvemmälle Googlen mainosalustaan. Koulutuksessa saat keinoja parantaa hakusanamainonnan tuloksellisuutta ja pääset perehtymään videomainonnan tekemiseen Googlen alustalla. Koulutus on tarkoitettu eteläsavolaisille pk-yrityksille ja yksinyrittäjille toimialasta riippumatta. Koulutus on jatkoa Google Ads -perustason koulutukselle. Lisäksi tutustutaan tekoälyn hyödyntämiseen mainonnan apuna.
Koulutuksessa syvennetään Google Ads -mainonnan osaamista käytännön harjoitusten avulla. Ennakkotehtävän avulla saat palautetta tehdystä hakusanamainonnan kampanjasta ja lisää keinoja parantaa mainonnan tehoa Googlessa. Koulutuksen aikana tehdään uudelleenmainonnan kampanja ja videomainonnan kampanja.
Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on toimivat nettisivut tai verkkokauppa. Google Adsin perusteet tulee olla tutut osallistujalle. Google Adsiin kirjaudutaan Google-tilin tunnuksilla.
Koulutuksen sisältö:
- Aiemman kampanjan rakenteen, avainsanojen, osuvuuspisteiden ja tulosten tarkistus
- Muutokset kampanjan tehostamiseksi; avainsanojen karsiminen, tarjousstrategiat ja mainoksen ja laskeutumissivun sisältö
- Uudelleenmainonnan avulla tehoa tuloksiin: kampanjan tekeminen
- Kampanjoiden tavoitteiden mittaaminen Google Analyticsilla ja attribuutiomallin hyödyntäminen asiakkaan ostopolun selvittämiseksi
- Eri tavat tehdä videomainontaa Googlessa
- Tarjolla olevat kohdennusvaihtoehdot
- Videomainonnan kampanjan tekeminen
- Videomainonnassa onnistuminen ja tulosten arviointi
- Tekoälyn hyödyntäminen hakusanamainonnassa
Valmennukseen tarvitset mukaan:
– tietokoneen ja virtapiuhan
– luottokortin tiedot (Googlen laskutukseen)
– Google-tilin tunnukset
– mainoksiin varten kuvia, tekstiä ja video (mielellään youtubessa)
Kahvitauko sopivassa välissä kouluttajan laatiman aikataulun mukaan.
Koulutus toteutetaan verkossa, Microsoft Teams -sovelluksella. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumislinkin ja osallistumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä.
Kouluttaja: Markus Aho, Funlus Oy
Toteutusajankohta ja -paikka
ke 19.2.2025 klo 9-12
Koulutus toteutetaan verkossa, Microsoft Teams -sovelluksella. Lähetämme ilmoittautuneille osallistumislinkin ja osallistumisohjeet ilmoittautumisajan päätyttyä.
Näin pääset mukaan
Ennen koulutusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika osoitteessa https://digiportaat.fi/osaamiskartoitus.
Osallistumismaksu
– 150 € (+ alv. 25,5 %), kun liikevaihto alle 700 000 € TAI
– 350 € (+ alv. 25,5 %), kun liikevaihto yli 700 000 €
Osallistumismaksu veloitetaan yritykseltä, kun se osallistuu ensimmäisen kerran Digiportaiden koulutukseen. Seuraavat koulutukset ovat maksuttomia. Koulutuksiin voi osallistua 1-3 henkilöä samasta yrityksestä.
Ilmoittautuminen
Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat. Ilmoittautuminen on sitova. Peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle mahdollisimman pian.
Sitovat ilmoittautumiset ti 4.2.2025 mennessä oheisen linkin kautta.
Mukaan otetaan ensisijaisesti ensikertalaisia. Jos olet ollut tämän sisältöisessä koulutuksessa Digiportaat 2.0 hankkeessa, niin huomioithan, että otamme ensisijaisesti mukaan ensikertalaiset ja jos ryhmään mahtuu, niin otamme mukaan myös ”kertaajia”. Kertaajien osallistumismahdollisuus vahvistuu ilmoittautumisajan päätyttyä.
Lisätietoja
Saara Pylvänäinen, Digiportaat -hanke, saara.pylvanainen@xamk.fi.
Kouluttaja
-
Markus AhoFunlus Oy
Markus on takonut rautaa mainostoimistoyrittäjänä reilut 10 vuotta. Hän hahmottaa hyvin brändin johtamisen kokonaispaletin sekä myyntipolun ja tuo niihin uusia näkökulmia. Markus viihtyy sähköisen liiketoiminnan parissa ja innostuu digitaalisen markkinoinnin mitattavista muodoista.
IT-puolella Markuksella on kokemusta verkkopalveluiden suunnittelusta ja toteutuksesta noin kymmenen vuoden ajalta. Koulutukseltaan hän on liiketalouden tradenomi (AMK) ja omaa myös opettajan pedagogiset opinnot (AmO).
