sähköpostimarkkinnoinnin mainoskuva, jossa käsi ojentaa kirjekuorta tietokoneen näytön läpi

Sähköposti­markkinoinnin työpaja – Savonlinna

Teetkö somepostauksia mutta et saa tykkääjiä ja kommentoijia “kiinni”?

Käykö nettisivuillasi porukkaa mutta et saa heihin yhteyttä – eikä nettisivusi tuota riittävästi kauppaa tai yhteydenottoja?

Mitä jos sinulla olisi keino saada palveluistasi ja tuotteistasi kiinnostuneet ihmiset kiinni niin, että sinulla on sen jälkeen suora yhteys heihin?

Suora myynti verkossa on vaikeaa siksi, että vain 3 % ihmisistä on valmiita ostamaan tuotteesi tai palvelusi heti, mutta…

  • 37 % ihmisistä etsivät ratkaisua ja ovat tietoisia ongelmistaan, haasteistaan…
  • jäljellä jäävän 60 %:n joukossa on paljon ihmisiä, jotka  eivät ole vielä tiedostaneet tilannettaan eli sitä, että asiat voisivat olla paremmin ja että tuotteesi tai palvelusi voisi auttaa heitä?

Mitä jos sinulla ja yritykselläsi olisi keino saada palveluistasi ja tuotteistasi kiinnostuneet ihmiset kiinni, todistaa heille, että pystyt auttamaan heitä ratkaisemaan heillä olevan ongelman tai toteuttamaan jonkin tärkeän haaveen?

Ja auttamalla heitä pystyisit samalla poistamaan lähes kaikki ostopäätöksen estävät epäilykset?

Tämä kaikki onnistuu sähköpostimarkkinoinnilla (jossa ei tuputeta yhtään mitään).

Oikein tehty sähköpostimarkkinointi on edelleen tehokkain käytettävissä oleva digimarkkinointimenetelmä.

Monien tutkimusten mukaan tuo siihen investoidun rahan takaisin jopa 38-kertaisena, joten…

Onko yritykselläsi varaa olla käyttämättä sähköpostimarkkinointia?

***

Tässä sähköpostimarkkinoinnin työpajakoulutuksessa käymme läpi mm.

  • miten voit laajentaa markkinaasi ostovalmiista 3 prosentista huomattavasti laajemmaksi
  • miten saat muut kuin ostovalmiit antamaan yhteystietonsa ja saat sähköpostilistasi kasvamaan nopeasti
  • miten teet sähköpostimarkkinointia, jota asiakkaasi oikeasti haluaa lukea eli mitä sinun kannattaa tehdä ja mitä sinun ei missään nimessä pidä tehdä
  • miten pystyt kasvattamaan asiakkaan luottamusta ja vähentämään skeptisyyttä ja epäilyksiä – eli madallat tulevaa ostokynnystä
  • miten ja missä kohdassa voit tarjota apua eli palveluitasi tai tuotteitasi
  • miten tämä kaikki tehdään käytännössä ja miten suuri osa siitä voidaan automatisoida

Ja opit tekemään tietysti tämän kaiken itse!

Tämän koulutuksen käytyäsi sinulla on valmis sähköpostilista, palveluistasi ja tuotteistasi kiinnostuneita henkilöitä keräävä automaatti sekä automatisoitu viestisarja, joka tuo myyntiä sekä yhteydenottoja.

Sähköpostimarkkinoinnin työpajan jälkeen sinulla on käytössäsi toimiva sähköpostilista sekä mahdollisimman tehokkaasti oikeanlaisia ihmisiä listalle keräävä ja helposti jaettavissa oleva liittymissivu/-lomake sekä useasta viestistä koostuva automaattinen viestisarja, joka kuljettaa liittynyttä kohti yhteydenottoa/asiakkuutta/ostotapahtumaa.

Työpaja soveltuun niille yrityksille, jotka:

  • eivät saa riittävästi tai lainkaan myyntiä tai liidejä nettisivuilta/somesta/verkosta
  • ovat kuulleet sähköpostimarkkinoinnista mutta tarvitsevat apua päästäkseen kunnolla alkuun
  • haluavat houkutella oikeanlaisia asiakkaita netistä 24/7 ilman jatkuvaa omaa työtä
  • haluavat oppia konkreettisesti miten nykyaikainen sähköpostimarkkinointi käytännössä toimii ja miten sitä tehdään
  • haluavat suoran yhteyden nykyisiin ja potentiaalisiin asiakkaisiin

Koulutuksen sisältö:

Osallistujat voivat tehdä itsenäisesti valmistelevan ennakkotehtävän ma 12.9. mennessä, mikäli haluavat palautetta ja parannusehdotuksia jo ennen työpajaa. Osallistujat saavat tätä varten helposti täytettävän työkirjan. Lähetämme ohjeistuksen osallistujille sähköpostitse ilmoittautumisen jälkeen. Ennakkoon voit tutustua jo sähköpostimarkkinoinnista kertovaan digi-infoomme tästä linkistä.

Osa 1: Tehokkaan sähköpostimarkkinoinnin edellytykset

  • Hyvän ja huonon sähköpostimarkkinoinnin erot eli mitä tehdä ja mitä välttää
  • Asiakasprofiilin tarkistaminen ja luonti
  • Liittymislahjan suunnittelu tai tarkistaminen
  • Viestisarjan suunnittelu tai ennakkoon tehdyn suunnitelman parantaminen

Osa 2: Asetukset ja ensimmäinen viesti

  • MailerLiten asetusten tarkistus ja puutteiden korjaus (tili on tehtävä ennen koulutusta)
  • Asiakkaiden tuominen ja manuaalinen lisääminen
  • Yksittäisen viestin luominen, muotoilu ja lähettäminen/ajastaminen
  • Mobiilin huomiointi ja roskapostipisteytyksen tarkistaminen
  • Ryhmien luominen

Osa 3: Liittymistoiminto omille nettisivuille

  • MailerLiten yhdistäminen omiin nettisivuihin
  • Liittymistoiminnon tekeminen ja liittymislahjan tallennus verkkoon
  • Yhden viestin sarjan eli kiitosviestin automatisointi
  • Automaation testaaminen

Osa 4: Pidempien ja edistyneiden automaatioiden luominen

  • Automaattisen viestisarjan toteuttaminen
  • Viestinnän tehostaminen asiakkaan käytöksen perusteella
  • Käyttäjän toimintaan perustuvat toiminnallisuudet
  • Edistyneiden automaatioiden rakentaminen ja testaaminen

VALMENNUKSESSA TARVITSET:

Valmennukseen osallistuminen edellyttää, että yrityksellä on luotu ja hyväksytty MailerLite-tili.
Voit avata MailerLite-tilin tästä linkistä.

Mukaan tarvitset

  • Läppärin sekä virtapiuhan
  • Varaa mukaan MailerLite-ylläpitotunnukset ja oman yrityksesi verkkosivujen tunnukset, jotta pääset tekemään harjoituksia koulutuksen aikana
  • Intoa, avointa mieltä ja oppimisen halua!

Toteutusajankohta ja -paikka

pe 16.9. klo 9.00 – 12.00
Savonlinnan kaupungintalo, Olavinkatu 27 D

Osallistuvien yritysten määrä: max. 5.
Noudatamme voimassa olevia rajoituksia ja suosituksia. Paikanpäällä on maskeja ja käsidesiä.

Näin pääset mukaan

Ennen valmennusta yrityksen tulee tehdä digiosaamiskartoitus Digiportaiden yritysneuvojan kanssa. Jos et ole tehnyt kartoitusta, varaa aika www.digiportaat.fi sivulla.

Osallistumismaksu

– 150 € (+ alv 24 %), kun yrityksen liikevaihto alle 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin
– 350 € (+ alv 24 %), yrityksen liikevaihto yli 700 000 €, yrityksestä voi osallistua 1-3 henkilöä koulutuksiin

Yrityskohtainen osallistumismaksu* 150 € / 350 € (+ alv 24 %) laskutetaan yritykseltä, kun yrityksen henkilökunnan jäsen osallistuu ensimmäiseen Digiportaiden järjestämään koulutukseen. Tämän jälkeen maksua ei peritä seuraavista koulutuksista.

Ilmoittautuminen

Ilmoita samalla ilmoittautumislomakkeella yrityksen kaikki osallistujat.

Ilmoittautuminen on sitova. Mahdollisesta peruutuksesta tulee ilmoittaa koulutuksen yhteyshenkilölle, jotta voimme ottaa koulutukseen toisen yrityksen tilalle.

Sitovat ilmoittautumiset ke 7.9. mennessä oheisen linkin kautta.

Lisätietoja

Hannu Jaatinen, Digiportaat 2.0 -hanke, hannu.jaatinen@savonlinna.fi

Päivä

perjantai 16.09.2022
Päättynyt!

Kellonaika

09:00 - 12:00

Lisätietoja

Ilmoittautuminen

Paikka

Savonlinnan kaupungintalo
Olavinkatu 27

Järjestäjä

Digiportaat
Digiportaat
Nettisivut
https://digiportaat.fi

Kouluttaja

  • Hannu Jaatinen
    Hannu Jaatinen
    Savonlinnan Hankekehitys Oy

    Digiportaat-hankkeen Savonlinnan digiyritysneuvojana toimiva Hannu Jaatinen on pitkälti itseoppinut WordPress-nettisivujen, Kajabi-verkkoalustan ja digimarkkinoinnin asiantuntija, joka nauttii muiden yrittäjien auttamisesta ja ongelmien ratkaisemisesta nykyteknologian avulla. Hannu on tehnyt verkkosivut lähes 100 yritykselle ja auttanut lukuisia yrityksiä mm. sähköpostimarkkinoinnin, verkkokurssien, verkkokauppojen ja hakukoneoptimoinnin kanssa.

QR Code